Co má umět dítě před nástupem do první třídy
- Fotoalbum (0)
- Sledovat e-mailem
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Reakce:
@PeBa12 píše:
Umí barvy a aspoň se podepíše?
Ano umí, podepíše se.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně
tak čísla a písmena se snad bude učit ve škole, ne. Proč by to měl umět předem.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
U nás teda nikdo nevyžadoval, aby znali čísla nebo písmena. Barvy teda jo. Spíš se koukalo, jestli to dítě udrží pozornost, jak umí komunikovat (ve smyslu, jestli normálně mluví a nemá nějakou velkou vadu řeči a má slovní zásobu), aby bylo samoobslužné, že se umí samo prevlict, obout, dojít si na záchod, najíst se atak. Ono by řekli i ve školce, kdyby to dítě nebylo nějak extra připravený, ale ještě nemáš ani pololetí, takže máte čas leccos dohnat.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Ano umí, podepíše se.
No vidíš. Tak to přestaň hrotit. Škola je od toho aby tam dítě vše naučili.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Před nástupem do první třídy nemusí umět číslice ani písmena, a už vůbec ne počítat, nebo psát, to je spíš bonus, ale od toho jde do školy, aby se to naučil. Měl by se ale umět představit celým jménem, znát jména rodičů a sourozenců, říct kde bydlí, umět namalovat jednoduchou postavu s pěti prsty, znát tvary, barvy a umět nějakou jednoduchou básničku. Pak ještě poznat rozdíl mezi malý-velky, nahoře-dole, apod. Samozřejmostí je hygiena, určitá samostatnost a stolování. Takhle to je u nás ve školce, možná že jsou i nějaké odchylky, nebo jsem na něco zapomněla, ale tohle je základ.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Čísla, písmena se učí ve škole.
Ale dle popisu se příprav na to, že dítě asi nebude extra studijní typ a asi si ve škole se vším máknete, protože to nebude dítě, co mu bude stačit jen výklad.
A co má umět? Hlavně být samostatně, umět se soustředit, poslouchat pokyny, respektovat autoritu. To je základ.
U zápisu se testuje prostorová orientace, sluchová analýza, barvy, nějaké predmatematicje dovednosti (víc, min, řazení dle vikosti), schopnost napodobit tvar, grafomotirika. Jestli budou letos prezenční zápisy nevím.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
U nás se nečeká, že by se dítě melo umět podepsat, mají značky jako
v MŠ. Nemusí umět písmena a ani číslice. Teoreticky by mohly umět aspoň
do 5, ale stejně se je učí od začátku. Napočítat by měly umět aspoň do
těch 10.
Naopak se čeká, že umí naslouchat, zvládají alespoň chvíli dělat to, co
je nebaví, zvládnou si říct o pomoc, umí držet tužku a zvládají
prostorovou orientaci - vlevo, vpravo, nahoře, dole…
A zvládají pracovat podle hromadnych pokynů - otevřete si učebnici…
Dobré je, když umí mluvit co nejlépe. Nejde jen o výslovnost, ale
i o vyjadřovací schopnosti jako je časování, skloňování a slovní
zásoba.
Mně šel do školy syn, co si plete dodnes barvy (oranžovou, hnědou,
fialovou, růžovou) podepsat se naučil až se školou a celkem v pohodě.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Takove klasicke veci - poznat, ceho je vice, ceho mene, urcit poslechem prvni a posledni pismeno slova, spravne drzet tuzku, obtahnout spravne nejakou caru, zapamatovat si kratkou basnicku, vedet pravou/levou… Znat cislice a pismena neni nutnost, to se budou ucit behem prvni tridy, ale na to mate asi dost casu to trochu trenovat, je jeste 8 mesicu. Syn treba uz pred 1.tridou cetl, dcera mela naopak problemy s urcenim posledni hlasky ve slove, to jsme do nastupu nedopilovali, presto nakonec mnohem lepe cte dcera nez syn. Kazde dite ma svuj cas.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
A na lékařských prohlídkách to řešil pediatr jak? Barvy a tvary mu
říkaly naše děti už na tříleté prohlídce, na pětileté kreslily
postavu. Ve školce si všechny předškolní děti podepisovaly svoje obrázky,
tzn. znaly alespoň nějaká písmena. V přípravné třídě snad s vámi
taky učitelka/y komunikují a poradí, ne?
Ze zkušeností mé známé učitelky je lepší dítě, které je samostatné,
umí se pořádně vysmrkat, obléct a obout, hlídá si svoje věci, a neumí
sečíst ani 2+2, než dítě, které sčítá dvouciferná čísla a čte, ale
nedojde si včas na záchod, neumí se nasvačit bez rozlití a rozdrobení
všeho okolo, a v šatně sedí zoufale nad botami, které mu nejdou nazout.
Pokud má syn určité mentální limity (ty nemusejí být konečné, může
opravdu být jen nezralý), soustředila bych se na to, aby s ním nebyla
žádná práce v těch věcech okolo, aby byl samostatný atd.
A podívala bych se po hrách, které ho mohou nenásilně některé věci
naučit. My třeba máme formičky písmena, tak napéct perníčky ve tvaru
písmen nebo číslic. Prodávají kostky, které mají místo teček číslice,
tak koupit takovou kostku a hrát Člověče s ní (zafixuje si číslice do
6) apod.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Kriss Tina píše:
U nás teda nikdo nevyžadoval, aby znali čísla nebo písmena. Barvy teda jo. Spíš se koukalo, jestli to dítě udrží pozornost, jak umí komunikovat (ve smyslu, jestli normálně mluví a nemá nějakou velkou vadu řeči a má slovní zásobu), aby bylo samoobslužné, že se umí samo prevlict, obout, dojít si na záchod, najíst se atak. Ono by řekli i ve školce, kdyby to dítě nebylo nějak extra připravený, ale ještě nemáš ani pololetí, takže máte čas leccos dohnat.
Neřekli. Mně řekli, že syn nemusí mít odklad, že to je naprosto
zbytečné. Odklad má a dokonce v PPP zvažovali i dodatečný odklad. To nakonec není potřeba, ale loni by se
trápil a pravděpodobně by hodně věcí nedal.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně
Taky mame doma predskolacku, ted ji je cerstve 6.Ted mela narozeniny a
dostala nejaky knihy pro predskolaky a mam z nich takovej pocit ze dite pred
nastupem do skoly by melo byt tak na urovni tretaka Jinak ona umi pravo, levo, pozna prvni pismenko
ve slove, umi poznat snad vsechny pismena ale teba slabiku neprecte to si
nedokaze spojit. Takze cte jen to co zna, takze svoje jmeno, jmeno brachy,
mama,tata.Umi scitat a odcitat do 10,ale na druhou stranu pocitat umi jen do 14
Do skoly se hrozne tesi, tak uvidime jak ji
to pujde.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Spíš než poznat písmeno, by se měl orientovat (a to naprosto
samozřejmě) v prostoru, v rodině, ve světě - poznat tvary, barvy,
vepředu-vzadu, větší-menší, mladší-starší. Slyšet, na co slovo
začíná a končí, vytleskat počet slabik. Členy rodiny, roční období,
časová orientace - že ráno vstává, v poledne oběd, večer se jde spát.
Poznat nadřazený-podřazený, orientovat se v povoláních, základních
zvyklostech. Samozřejmostí je hygiena a vyřešená logopedie (nemusí být
ještě zcela bez vad, ale pracujete na tom, že?). To by měla ale podchytávat
hlavně ta přípravka, tam na něj nic neříkají? Jak často se s ním
bavíš ty o takových běžných věcech? Ono než sednout a drilovat tvary,
by to dítě mělo mít už dávno pochycené z běžného života.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Dite by podle me melo vydrzet bez rodicu a nesmutnit, komplet se obleknout za rozumnou dobu, orientovat se v prostoru-nahoru, dolu, dopredu, dozadu, vpravo, vlevo. Poznat si sve veci. Poznat tvary, barvy, zakladni zvirata atd. Umet vyslovit nejlepe vsechny hlasky. Samostatne se najist priborem. Byt zvykle v kolektivu. Udrzet pozornost 20 min. Byt schopne naucit se nejakou basnicku a pisnicku. Drzet spravne tuzku. Nakreslit postavu i s detaily. Poznat ceho je min, ceho vic, stejne mnozstvi. Porovnat vetsi/mensi. Mit vztah ke knizkam. Umet si je prohlizet. Skakat po jedne noze a snozmo. Chodit do a ze schodu bez drzeni a stridat nohy. Umet srihat, lepit, navlikat. Pracovat podle zadani. A furu dalsich veci, ktere me ted zrovna nenapadli.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Máme vzít do Řecka kočárek pro 3,5 leté dítě?
- Jak povzbudit vnímání tělesných potřeb u malého dítěte
- Co to může být má někdo zkušenosti
- Dítě (5let) chce si vše dělat po svém - chytrý? ADHD?
- Prvni schuzka, potrebuju poradit
- Milenec - má mě jistou? Jak být nedostupná?
- Před víkendem nebo po ?
- Jak vaříte s dítětem?
Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně