Co má umět dítě před nástupem do první třídy

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
27.12.21 20:34

Co má umět dítě před nástupem do první třídy

Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2379
27.12.21 20:39

Umí barvy a aspoň se podepíše?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
27.12.21 20:42
@PeBa12 píše:
Umí barvy a aspoň se podepíše?

Ano umí, podepíše se.

  • Citovat
  • Nahlásit
39868
27.12.21 20:42
@Anonymní píše:
Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně

tak čísla a písmena se snad bude učit ve škole, ne. Proč by to měl umět předem.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29387
27.12.21 20:45

U nás teda nikdo nevyžadoval, aby znali čísla nebo písmena. Barvy teda jo. Spíš se koukalo, jestli to dítě udrží pozornost, jak umí komunikovat (ve smyslu, jestli normálně mluví a nemá nějakou velkou vadu řeči a má slovní zásobu), aby bylo samoobslužné, že se umí samo prevlict, obout, dojít si na záchod, najíst se atak. Ono by řekli i ve školce, kdyby to dítě nebylo nějak extra připravený, ale ještě nemáš ani pololetí, takže máte čas leccos dohnat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2379
27.12.21 20:46
@Anonymní píše:
Ano umí, podepíše se.

No vidíš. Tak to přestaň hrotit. Škola je od toho aby tam dítě vše naučili.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
851
27.12.21 20:47

Před nástupem do první třídy nemusí umět číslice ani písmena, a už vůbec ne počítat, nebo psát, to je spíš bonus, ale od toho jde do školy, aby se to naučil. Měl by se ale umět představit celým jménem, znát jména rodičů a sourozenců, říct kde bydlí, umět namalovat jednoduchou postavu s pěti prsty, znát tvary, barvy a umět nějakou jednoduchou básničku. Pak ještě poznat rozdíl mezi malý-velky, nahoře-dole, apod. Samozřejmostí je hygiena, určitá samostatnost a stolování. Takhle to je u nás ve školce, možná že jsou i nějaké odchylky, nebo jsem na něco zapomněla, ale tohle je základ.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29407
27.12.21 20:47

Čísla, písmena se učí ve škole.

Ale dle popisu se příprav na to, že dítě asi nebude extra studijní typ a asi si ve škole se vším máknete, protože to nebude dítě, co mu bude stačit jen výklad.

A co má umět? Hlavně být samostatně, umět se soustředit, poslouchat pokyny, respektovat autoritu. To je základ.

U zápisu se testuje prostorová orientace, sluchová analýza, barvy, nějaké predmatematicje dovednosti (víc, min, řazení dle vikosti), schopnost napodobit tvar, grafomotirika. Jestli budou letos prezenční zápisy nevím.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
27.12.21 20:48

U nás se nečeká, že by se dítě melo umět podepsat, mají značky jako v MŠ. Nemusí umět písmena a ani číslice. Teoreticky by mohly umět aspoň do 5, ale stejně se je učí od začátku. Napočítat by měly umět aspoň do těch 10.
Naopak se čeká, že umí naslouchat, zvládají alespoň chvíli dělat to, co je nebaví, zvládnou si říct o pomoc, umí držet tužku a zvládají prostorovou orientaci - vlevo, vpravo, nahoře, dole…
A zvládají pracovat podle hromadnych pokynů - otevřete si učebnici…
Dobré je, když umí mluvit co nejlépe. Nejde jen o výslovnost, ale i o vyjadřovací schopnosti jako je časování, skloňování a slovní zásoba.
Mně šel do školy syn, co si plete dodnes barvy (oranžovou, hnědou, fialovou, růžovou) podepsat se naučil až se školou a celkem v pohodě.

  • Citovat
  • Nahlásit
17819
27.12.21 20:48

Takove klasicke veci - poznat, ceho je vice, ceho mene, urcit poslechem prvni a posledni pismeno slova, spravne drzet tuzku, obtahnout spravne nejakou caru, zapamatovat si kratkou basnicku, vedet pravou/levou… Znat cislice a pismena neni nutnost, to se budou ucit behem prvni tridy, ale na to mate asi dost casu to trochu trenovat, je jeste 8 mesicu. Syn treba uz pred 1.tridou cetl, dcera mela naopak problemy s urcenim posledni hlasky ve slove, to jsme do nastupu nedopilovali, presto nakonec mnohem lepe cte dcera nez syn. Kazde dite ma svuj cas.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12749
27.12.21 20:50

A na lékařských prohlídkách to řešil pediatr jak? Barvy a tvary mu říkaly naše děti už na tříleté prohlídce, na pětileté kreslily postavu. Ve školce si všechny předškolní děti podepisovaly svoje obrázky, tzn. znaly alespoň nějaká písmena. V přípravné třídě snad s vámi taky učitelka/y komunikují a poradí, ne?
Ze zkušeností mé známé učitelky je lepší dítě, které je samostatné, umí se pořádně vysmrkat, obléct a obout, hlídá si svoje věci, a neumí sečíst ani 2+2, než dítě, které sčítá dvouciferná čísla a čte, ale nedojde si včas na záchod, neumí se nasvačit bez rozlití a rozdrobení všeho okolo, a v šatně sedí zoufale nad botami, které mu nejdou nazout.
Pokud má syn určité mentální limity (ty nemusejí být konečné, může opravdu být jen nezralý), soustředila bych se na to, aby s ním nebyla žádná práce v těch věcech okolo, aby byl samostatný atd.
A podívala bych se po hrách, které ho mohou nenásilně některé věci naučit. My třeba máme formičky písmena, tak napéct perníčky ve tvaru písmen nebo číslic. Prodávají kostky, které mají místo teček číslice, tak koupit takovou kostku a hrát Člověče s ní (zafixuje si číslice do 6) apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
27.12.21 20:50
@Kriss Tina píše:
U nás teda nikdo nevyžadoval, aby znali čísla nebo písmena. Barvy teda jo. Spíš se koukalo, jestli to dítě udrží pozornost, jak umí komunikovat (ve smyslu, jestli normálně mluví a nemá nějakou velkou vadu řeči a má slovní zásobu), aby bylo samoobslužné, že se umí samo prevlict, obout, dojít si na záchod, najíst se atak. Ono by řekli i ve školce, kdyby to dítě nebylo nějak extra připravený, ale ještě nemáš ani pololetí, takže máte čas leccos dohnat.

Neřekli. Mně řekli, že syn nemusí mít odklad, že to je naprosto zbytečné. Odklad má a dokonce v PPP zvažovali i dodatečný odklad. ;) To nakonec není potřeba, ale loni by se trápil a pravděpodobně by hodně věcí nedal.

  • Citovat
  • Nahlásit
4203
27.12.21 20:56
@Anonymní píše:
Ahoj, mám celkem obavy z našeho kluka 6,5 let. Dali jsme mu naštěstí odklad, je v přípravné třídě. Ale přesto se bojím, aby se tam „dopekl“ a školu pak zvládnul. Už od mimina je to klidné dítě. Co se týče učení, tak je hodně zvědavý, ale vše mu strašně trvá, než se naučí. Ještě nedávno měl problém s barvami. Teď jsme přišli na to, že nepozná čísla. Umí počítat do 40, ale čísla do 10 nepozná. Pozná bezpečně jen tři čísla. Písmena také ne. Tvary také než se naučil, trvalo to strašně dlouho. Docela si výčítám, že jsem udělala někde chybu. Rozepíšu se postupně

Taky mame doma predskolacku, ted ji je cerstve 6.Ted mela narozeniny a dostala nejaky knihy pro predskolaky a mam z nich takovej pocit ze dite pred nastupem do skoly by melo byt tak na urovni tretaka :nevim: Jinak ona umi pravo, levo, pozna prvni pismenko ve slove, umi poznat snad vsechny pismena ale teba slabiku neprecte to si nedokaze spojit. Takze cte jen to co zna, takze svoje jmeno, jmeno brachy, mama,tata.Umi scitat a odcitat do 10,ale na druhou stranu pocitat umi jen do 14 :think: Do skoly se hrozne tesi, tak uvidime jak ji to pujde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1568
27.12.21 20:56

Spíš než poznat písmeno, by se měl orientovat (a to naprosto samozřejmě) v prostoru, v rodině, ve světě - poznat tvary, barvy, vepředu-vzadu, větší-menší, mladší-starší. Slyšet, na co slovo začíná a končí, vytleskat počet slabik. Členy rodiny, roční období, časová orientace - že ráno vstává, v poledne oběd, večer se jde spát. Poznat nadřazený-podřazený, orientovat se v povoláních, základních zvyklostech. Samozřejmostí je hygiena a vyřešená logopedie (nemusí být ještě zcela bez vad, ale pracujete na tom, že?). To by měla ale podchytávat hlavně ta přípravka, tam na něj nic neříkají? Jak často se s ním bavíš ty o takových běžných věcech? Ono než sednout a drilovat tvary, by to dítě mělo mít už dávno pochycené z běžného života. :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4878
27.12.21 20:58

Dite by podle me melo vydrzet bez rodicu a nesmutnit, komplet se obleknout za rozumnou dobu, orientovat se v prostoru-nahoru, dolu, dopredu, dozadu, vpravo, vlevo. Poznat si sve veci. Poznat tvary, barvy, zakladni zvirata atd. Umet vyslovit nejlepe vsechny hlasky. Samostatne se najist priborem. Byt zvykle v kolektivu. Udrzet pozornost 20 min. Byt schopne naucit se nejakou basnicku a pisnicku. Drzet spravne tuzku. Nakreslit postavu i s detaily. Poznat ceho je min, ceho vic, stejne mnozstvi. Porovnat vetsi/mensi. Mit vztah ke knizkam. Umet si je prohlizet. Skakat po jedne noze a snozmo. Chodit do a ze schodu bez drzeni a stridat nohy. Umet srihat, lepit, navlikat. Pracovat podle zadani. A furu dalsich veci, ktere me ted zrovna nenapadli.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat