Co říkáte na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia?

3207
19.4.17 06:37

Co říkáte na přijímací zkoušky na osmiletá gymnázia?

Je pravda, že se postup vůbec nehodnotí? Přijde mi divné, že dítě, které vůbec neví, jak spočítat příklad a ditě, které třeba jen splete dílčí operaci, ale pochopil řešení, by mělo stejné bodové hodnocení.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

1087
19.4.17 06:43

Ja teda delala prijimacky na osmilete gymmnazium…ehm pred par lety nazpet :lol: (radsi to ani nebudu pocitat) a to taky brali jen spravny vysledek. Holt je to vyberova skola a maji se tam dostat ti nejlepsi, nemuzeme porad detem umetat cesticku a ulehcovat jim, podivej se, jaky paskvil je ted z maturit a stejne chudacci breci, ze to je tezky.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
57
19.4.17 06:50

Vždyť je to tak spravne. V žádných prijmackach co jsem zažila se nedívali na to jestli ma člověk správne postup. Důležitý byl výsledek. Kdyz nezvládne tak holt zůstane na základní škole a muze jít na gympl po deváté třídě

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
17462
19.4.17 06:56

@stampulka Je to spravne, hodnoceni postupu by nebylo objektivni, jak by jsi hodnotila miru spravnosti? Kdyz to reknu osklive, prijmaci zkousky oddeluji zrno od plev, spleteni dilci operace je bud nedostatkem cviku, pozornosti nebo znamkou psychicke neodolnosti, v kazdem pripade takovy zak at zustane na zakladni skole a zkusi prijmaci zkusky za par let znovu ci na jiny typ skoly.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
28893
19.4.17 07:04

Na žádných přijímacích zkouškách se nehodnotí postup, ani dřív, ani teď. Důležitý je správný výsledek.
Letos je to tak, že pokud se dítě hlásí na dvě gymnázia, tak ten lepší test se mu počítá na to preferovanější, i kdyby to byl ten z druhého řádného termínu na tom méně preferovaném gymnáziu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
35320
19.4.17 08:12
@stampulka píše:
Je pravda, že se postup vůbec nehodnotí? Přijde mi divné, že dítě, které vůbec neví, jak spočítat příklad a ditě, které třeba jen splete dílčí operaci, ale pochopil řešení, by mělo stejné bodové hodnocení.

obe se nedostanou - porad je pretlak tech, kteri to spocitaji spravne.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
28893
19.4.17 08:18

Pořád je ale šance, že to dítě nějak „otipuje“,odpovědi se totiž zaznamenávají do papírového archu, příkladů s vlastními postupy dělá dítě minimum.
Syn dělal přijímačky včera a další ho čekají zítra, od začátku školního roku se připravoval na testy podle CERMAT.
Další body jsou za samé jedničky nebo jen za vyznamenání, za umístění v matematické soutěži nebo v soutěži z českého jazyka, na některých gymnáziích se odečítají body za horší známku na vysvědčení než chvalitebný.
Systém bodování je svým způsobem nespravedlivý, ale to tak bylo vždy. Nemám pocit, že je pořád přetlak těch, kteří to eventuálně spočítají správně. Dnešní děti jsou ze školy nepřipravené, nepozorné. Učební postupy na jednotlivých školách nejednotné až rozdílné. A tam jsou slabé stránky.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
69308
19.4.17 08:25

@Jana206 prosím tě, na jejich stránkách jsem toho moc nenašla, myslím, těch vzorových starých testů, jsou ještě někde nějaké jiné? Někde, kde se to dá cvičit? Popřípadě nějaké tištěné verze k zakoupení? Nebo kde jste vzali ty tréninkové testy na přípravu?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3207
19.4.17 08:31

Já vím, že při takovém množství je nutná selekce. Jen mne mrzí, že poslední nejvíce bodovaný příklad pochopila, ale přes to, že výborně počítá, udělala 60:11=6 ☺ Musíte uznat, že to zamrzí :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
17462
19.4.17 08:35

@stampulka Ale jo, to zamrzi, ale proc v tom hledat nespravedlivost?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3207
19.4.17 08:55

Já v tom nic nehledám. Já se jen ptám na názor jiných. Už si nepamatuji, jak to bylo za nás, ale mám pocit, že postup hodnocený byl. Základem je přeci pochopení matematických operací a ne jen štěstí tipnout si správný výsledek. Pokud bychom tedy mluvily o nespravedlnosti, tak možná u tohoto.
Ale říkám, nevadí mi, když se nedostane letos. Dostane se jindy, spíše mne za ni mrzí taková chyba, která nesouvisí s chytrostí.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
19.4.17 09:10

@stampulka bude ráda, že jste z Prahy. Tam se na gymnázia dostane třetina ročníku, jak jsem se dočetla. U nás na Severní Moravě, Slezsku je to kolem 10% :( I když zájem je velký otevírají jen po jedné třídě osmilete a velmi často jednu nebo dvě třídy čtyřleté… Extrém v pohraničním městě..na čtyřleté České gymnázium se hlásilo 90 a brali 30,na polske gymnázium přes devadesát a devadesát brali…
Anonym, nechci spojit Nick s adresou.

  • Nahlásit
  • Citovat
20807
19.4.17 09:16
@stampulka píše:
Já v tom nic nehledám. Já se jen ptám na názor jiných. Už si nepamatuji, jak to bylo za nás, ale mám pocit, že postup hodnocený byl. Základem je přeci pochopení matematických operací a ne jen štěstí tipnout si správný výsledek. Pokud bychom tedy mluvily o nespravedlnosti, tak možná u tohoto.
Ale říkám, nevadí mi, když se nedostane letos. Dostane se jindy, spíše mne za ni mrzí taková chyba, která nesouvisí s chytrostí.

Moment a s čím souvisí, že si dítě myslí, že 60/11=6? :think: Co já vím, tak se postup nehodnotil nikdy, jak by se měl hodnotit, aby to bylo spravedlivé? Ty by sis u takového dítěte řekla „ale pochopila zadání, takže dostane půl bodu“ a já bych si řekla „dítě, které neumí šedesát vydělit jedenácti tady nemá co dělat“. Přijde mi v pořádku, že se hodnotí výsledek a tvá dcera si dá příště pozor, z chyb se člověk učí :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5283
19.4.17 09:16

No, já nevím… Jednou jsem byla na matematické olympiádě (Klokánek? Nebo tak nějak se to jmenovalo.) a nehodnotil se postup, jen výsledky. Přihlásila jsem se tam jenom proto, abych se ulila z dějepisu, který jsem nesnášela. Myslím, že za správný výsledek byly plus body a za nesprávný minus body, za žádnou odpověď nula. Počítat se mi moc nedařilo, myslím, že jsem ten papír s pomocnými výpočty ani neodevzdávala. Výsledek se pak zaznamenal do výsledkového listu, kde byly u každé otázky možnosti a-d nabízených odpovědí (výsledků). Nějaké příklady jsem sice spočítala, ale když jsem tu svoji odpověď nenašla v možnostech, tak jsem se na celé počítání vybodla a prostě to zakroužkovala jako sportku. Výsledek? Byla jsem druhá „nejlepší“ na škole :mrgreen: Tolik se spravedlnosti, doufám, že ty přijímačky jsou řešené líp :jazyk: Dělala jsem je sice taky, ale to už je fakt hodně let, takže netuším, co se hodnotilo.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
19.4.17 09:18
@stampulka píše:
Je pravda, že se postup vůbec nehodnotí? Přijde mi divné, že dítě, které vůbec neví, jak spočítat příklad a ditě, které třeba jen splete dílčí operaci, ale pochopil řešení, by mělo stejné bodové hodnocení.

Je to běžný postup. SCIO (které byly rozšířené předtím) taky brali jen výsledky (byť se zatrhávalo z možností).

https://dokumenty.cermat.cz/…vy-sesit.pdf

Ale jak vidím, tak tady se někdy píše celý postup. Stejně hodnotit nějaké poloviční řešení je fuk - ono to stejně bude, že bude nějaký klíčová bod za který bude určitý počet bodů. Jinak to moc spravedlivě nelze hodnotit.

Navíc - SCIO body i odečítalo. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama