Co se doteď učily vaše děti v matematice v 1. třídě?

3657
28.1.16 18:12

Co se doteď učily Vaše děti v matematice v 1. třídě?

Jaký typ příkladů dělaly vaši prvnaci v tomto pololetí? Dělají už počty přes 10 jako 8+7, 12-8 apod. Nebo 4+ x=12?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

58599
28.1.16 18:13

@Kaliopa u nás jo, jeli jak fretky :think: ale měli skvělou učitelku, co je fakt hnala dopředu a byly proti jiným třídám napřed. Druhá třída brala přechod přes 10 až ke konci 1.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
7385
28.1.16 18:14

V prvni tride si myslim, ze jsou radi, ze umeji napsat cisla a napocitat + a - do deseti:) Na tech lepsich soukromych skolach pro nadane deti bych se nedivila nicemu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
24456
28.1.16 18:17

Teď nedávno začali. Mají matematiku podle Hejného.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
22281
28.1.16 18:23

Dcera počítá do deseti bez přechodu. Na přechod desítky je strašně brzy.

@Pipet Zapisují už příklady čísly? Symbol čísla zavádí Hejného matematika až hodně pozdě, ale jinak věřím, že přes desítku počítají ve zvolených prostředích.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
28.1.16 18:24
  • - * : Se zakladnimi cislovkami do 10ti x mesicu trva naucit se psat ze jo… A x deti jsou fakt mrnavy, vystraseni na ne se nemuze hrr
  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3657
28.1.16 18:34
@hanka.br. píše:
Dcera počítá do deseti bez přechodu. Na přechod desítky je strašně brzy.@Pipet Zapisují už příklady čísly? Symbol čísla zavádí Hejného matematika až hodně pozdě, ale jinak věřím, že přes desítku počítají ve zvolených prostředích.

V Hejném nejsou čísla vůbec zaváděna pozdě. Normálně jsou tam i příklady s čísly, snad na páté stránce prvního dílu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
22281
28.1.16 18:35

@Kaliopa Neříkám, že pozdě, ale dlouho se počítá bez zavedeného symbolu čísla. Déle, než v klasické matematice. Což je dobře.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
24456
28.1.16 18:37

@hanka.br. Jo, normálně píšou číslice… nemají teda vyloženě zapsané sloupečky příkladů, ale takové hady…
V kroužku je 8, od kroužku šipka, nad šipkou 5 a do dalšího kroužku mají napsat výsledek. Když neví z hlavy, mají na lavici nalepený krokovací pás - vlastně číselnou osu, tak si to tam ukáže a napíše výsledek.
Nebo jsou čísla jen v kroužcích a nad šipkou chybí, případně je šipka na opačnou stranu (takže mají odčítat).

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
44346
28.1.16 18:39

@Kaliopa ne, teď teprve budou brát 9

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
22281
28.1.16 18:39

@Pipet Znám tu metodu. Ale děkuju.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3657
28.1.16 18:42
@hanka.br. píše:
@Kaliopa Neříkám, že pozdě, ale dlouho se počítá bez zavedeného symbolu čísla. Déle, než v klasické matematice. Což je dobře.

To nevím, asi záleží, jak to učitel kombinuje s jinými učebnicemi nebo materiály. U nás mají Hejného a normálně tam vidíš i příklady typu 5+6 apod., kdo nechce, tak to zapisovat tím krokováním nemusí. Nebo jsou tam přímo příklady na sčítání a odčítání s výsledkem, bez nějakých obrázků, a má se určit, jestli je příklad špatně nebo dobře.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
22281
28.1.16 18:44
@Kaliopa píše:
To nevím, asi záleží, jak to učitel kombinuje s jinými učebnicemi nebo materiály. U nás mají Hejného a normálně tam vidíš i příklady typu 5+6 apod., kdo nechce, tak to zapisovat tím krokováním nemusí. Nebo jsou tam přímo příklady na sčítání a odčítání s výsledkem, bez nějakých obrázků, a má se určit, jestli je příklad špatně nebo dobře.

Aha. Takže jestli tomu dobře rozumím, jsou to kombinace metod.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
24456
28.1.16 18:45

@hanka.br. Jo vlastně, ty jsi pedagog, že… Teda myslím. :think: :oops: :mrgreen:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3657
28.1.16 18:48
@hanka.br. píše:
Aha. Takže jestli tomu dobře rozumím, jsou to kombinace metod.

Tak asi jak kde. U nás se dělají i příklady z učebnice Matematika a její aplikace i z Hejného. Není to rozhodně tak, že bychom doma krokovali nebo že by na tyto věci byl kladen takový důraz. Navíc to krokování je pro většinu dětí asi později zbytečné, pro řadu z nich i na začátku. To slouží spíše pro znázornění pro ty, kteří ještě nemají tak abstraktní matematické schopnosti. Ale určitě to není tak, že dostanou příklad 12 - 8 a začnou něco krokovat nebo zakreslovat šipkama. Jsou tam opravdu i normální příklady. Většina těch příkladů je vlastně „normálních“.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama