Co Vám opravdu zabralo na úzkost? Mimo léků na předpis...

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
5.7.22 17:50

Co Vám opravdu zabralo na úzkost? Mimo léků na předpis.

Ahoj všem,

poraďte, co vám pomohlo na uzkostně-depresivní stavy? Doplňky stravy… Už nevím kudy kam, obvodačka mi jen doporučila terapii, ale asi mi nesedla paní psycholožka. :(

Prosím anonym, jinak smazat.

Moc děkuji. :kytka:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
5.7.22 18:17

Doporučuji si přečíst tento článek . Jinak je dobré naučit se se sebou pracovat. Psychologové dle mého názoru jsou v tomto směru nedostačující, to spíše nějakého lepšího psychiatra. Je ale problém, že se mohou otevřít i schránky, které už má člověk uzavřené a otevírat je nehodlá. Což paradoxně může situaci i zhoršit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
290
5.7.22 18:18
@Anonymní píše:
Ahoj všem,

poraďte, co vám pomohlo na uzkostně-depresivní stavy? Doplňky stravy… Už nevím kudy kam, obvodačka mi jen doporučila terapii, ale asi mi nesedla paní psycholožka. :(

Prosím anonym, jinak smazat.

Moc děkuji. :kytka:

Paní doktorka ti doporučila léčbu - tedy terapii. To není „jenom“. Je to základ léčby. Pokud ti psycholožka nesedla tak si najdi nového psychologa. Někdo projde x lidma než najde toho pravého.

Nějaké bylinky ti určitě poradí v lékarně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.7.22 18:25

CBD kapky - zlepšení v tom je, asi bych měla brát větší dávku, ale to drahé. Ale lepsi než nic. Po vysazení je to strašně znát.

  • Citovat
  • Nahlásit
5031
5.7.22 18:33
@Anonymní píše:
Ahoj všem,

poraďte, co vám pomohlo na uzkostně-depresivní stavy? Doplňky stravy… Už nevím kudy kam, obvodačka mi jen doporučila terapii, ale asi mi nesedla paní psycholožka. :(

Prosím anonym, jinak smazat.

Moc děkuji. :kytka:

Psycholog nemusí sednout napoprvé, je potřeba se nenechat odradit a zkoušet jinde. Pokud tvé stavy ještě nejsou na AD (nebo je nechceš), tak je podle mě kvalitní terapeut důležitý, já napoprvé měla KBT terapeuta, který byl úplně nemožný, tak jsem hledala jinde, nakonec jsem našla úplně skvělou psycholožku až v roce 2015 (hledala jsem od 2008). Ale ta byla tak úžasná, že stačilo se na ni podívat a bylo mi lépe… Uměla to se mnou skvěle, měla skvělé postřehy, návody, dělaly jsme i různou imaginaci, koláže… Bohužel je teď na MD.

Jinak pokud nechceš nic na předpis, tak mě napadá třezalka (ta se nesmí kdyžtak kombinovat s AD), sirup Novopassit, kozlík lékařský kapičky někomu pomáhá, pak mučenka pletní, chmel, Persen forte večer na zklidnění… já tohle skoro vše zkoušela, ale bez efektu na úzkosti.

Jinak relaxace, meditace, procházky v přírodě…

Taky mám doma knížku Úzkost a obavy a Deprese a jak ji zvládat, obojí od prof. Praška.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4385
5.7.22 18:39

Psychoterapie je základ, musíš hledat dokud nenajdeš terapeuta/terapeutku který ti sedne. Já měla štěstí, sedl mi hned druhý terapeut a pomohl mi moc. Medikaci nepotřebuju, zvládám dlouhodobě bez ní, ale bez pár let psychoterapie bych se neobešla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.7.22 19:51

Ahoj smím se tě zeptat co je spouštěč? Pokud to víš? Já trpěla tím samim vždy jsem dostala injekci na uklidnění. Pak po několikáté návštěvě ambulance už sem se měla obrátit na psychologa a léky. V ty době jsem si řekla že dost prostě už ne tohle mi za to nestojí a přešlo to samo naučila jsem se pracovat s tím co mi to spoustelo. i kdyz jsem byla stastna a v pohodě na nic jsem nemyslela a najednou to prostě přišlo. Bála jsem se chodit i ven. A pak sem si sama řekla dost tohle nechci

  • Citovat
  • Nahlásit
10083
8.7.22 19:55

Na depresi asi kytky nepomohou

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
973
9.7.22 10:00

Terapie, bez ní to fakt nepůjde. Já dám ruku do ohně za terapii přijetí a odhodlání, kterou jsem se naučila skrz fb skupinu Cesta ven z paniky a úzkosti. Meditace, dýchání, bylinky atd. jsou jen podpůrné berličky, na patologickou úzkost to chce silnější zbraně - přeprogramovat mozek a přesvědčit ho, že se nemusí bát pro jiné lidi naprosto běžných věcí (vyjít ven, nakoupit, mluvit s lidmi atd.).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
9.7.22 12:45

Ono hodně záleží na tom, co je příčinou..
Já se před pár lety sesypala -dlouhodoby stres, uvolňovány alkoholem..přišly panické ataky a paralyzovala me úzkost.. skončila jsem na neschopence, neschopná opustit domov, klepajici se celé dny.
Pomohla mi KBT, antidepresiva, meduňka, ale hlavně..změna životního stylu. Přestala jsem pit alkohol a kofein, kouřit, začala jsem nejdřív chodit na procházky a pak i běhat, pravidelně jíst, spát..prosla jsem rehabilitaci zad. A hlavně -zacala jsem myslet na sebe a přestala přemýšlet negativně.
Tohle všechno nebylo hned, 2 měsíce trvalo, než jsem se vrátila do prace, 1,5 roku, než jsem vysadila antidepresiva.
Dodneška vím, že jsem křehčí a dávám si pozor na potenciální spouštěče.

  • Citovat
  • Nahlásit
12793
9.7.22 13:19

Běhat

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
197
9.7.22 16:33

Už to tu padlo – je potřeba najít terapeuta, který ti sedne. To je alfa a omega. Já jich takto obešla asi 10, než jsem konečně natrefila na tu „svou“ :nevim:

Jinak úprava životního stylu, pohyb, relaxace, omezení či úplné vysazení nikotinu, kofeinu, alkoholu, pravidelný denní režim. Netoxické vztahy. To je základ.
Těch doplňků a jiných „zázraků“ je milion, skutečně hojně je doporučováno to CBD (také užívám) – zbytek je dle mého názoru placebo, já sama jsem toho vyzkoušela už strašně moc a pokud je ta úzkost opravdu silná a v návalech, tak zabírají jedině benzáky či jiná vhodně zvolená medikace.

Ale ta terapie je fakt základ, já jsem toho názoru, že pokud člověk nejdříve nevyzkouší terapii, neměly by se léky dlouhodobě předepisovat :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat