Čtení genetickou metodou, konec první třídy

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
21427
1.7.22 21:33

Čtení genetickou metodou, konec první třídy

Dobrý den všem, měla bych dotaz na ty, jejichž dítě se učilo číst genetickou metodou, tedy ne po slabikách, ale po pismenkach. Jak vaše dítě četlo na konci první třídy? A jaký vývoj to čtení mělo, resp. kdy dítě přestalo před přečtením celého slova říkat ta jednotlivá písmenka? U slabik si představuji, že dítě přechází přes fázi, kdy pomalu slabikuje postupným zrychlováním do fáze, kdy čte plynule. Ale tam není to opakování slova po přečtení slabik. Děkuji moc.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
1.7.22 21:46

Jsem učitelka na ZŠ a tedy moc nakloněná této metodě nejsem… Některé děti si hláskovaly slova ještě ve třetí třídě(znám i několik z 5., ale ti měli různé poruchy učení). A také celková úroveň čtení (a porozumění textu) byla daleko horší, než u dětí, které se učily číst běžnou metodou. Každopádně většina dětí přestala jednotlivá písmenka říkat během druhé třídy.

  • Citovat
  • Nahlásit
24225
1.7.22 22:02

Naše dítě už v dubnu/květnu bylo ve fázi, kdy si slovo četlo jen očima a řeklo celý slovo najednou.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21427
1.7.22 22:10

@danyk a bylo pak to čtení plynule nebo s pauzami na shlédnutí celého slova. Protože mluvíme po slabikách, tak přemýšlím, zda později děti i z této metody přejdou na čtení po slabikách, i když tedy rovnou v té fázi plynulého čtení.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24225
1.7.22 22:25

Šlo o délku slov, krátká slova plynule, nad 6 písmen se zasekával.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.7.22 22:25

Mému synovi tato metoda nesedla. Učitelka ho nakonec učila klasicky slabikovat bokem. :roll:
Nejdřív byl díky této metodě nejhorší, jakmile se naučil tu klasickou, tak v dubnu četl plynule.

  • Citovat
  • Nahlásit
396
1.7.22 22:26
@Cuddy píše:
Dobrý den všem, měla bych dotaz na ty, jejichž dítě se učilo číst genetickou metodou, tedy ne po slabikách, ale po pismenkach. Jak vaše dítě četlo na konci první třídy? A jaký vývoj to čtení mělo, resp. kdy dítě přestalo před přečtením celého slova říkat ta jednotlivá písmenka? U slabik si představuji, že dítě přechází přes fázi, kdy pomalu slabikuje postupným zrychlováním do fáze, kdy čte plynule. Ale tam není to opakování slova po přečtení slabik. Děkuji moc.

Moje dcera se učila číst touto metodou ještě před nástupem k povinné školní docházce. Na konci první třídy četla zcela plynule, úroveň odpovídala třetímu ročníku ZŠ. Mám ji ale trvale v domácím vzdělávání, navíc je to Aspergerka s nadprůměrně vysokým IQ.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
714
2.7.22 03:45

Ve třídě syna četly všechny děti na konci roku úplně normálně. Nikdo nehláskoval.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1674
2.7.22 07:13

Kratka slova čte plynule ale delší slova si pořád říká po pismenkach. Většinou neví o čem čte.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21427
2.7.22 07:19

@xkoup21 no to je radost. Uváděnou výhodou je větší porozumění textu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21427
2.7.22 07:19

Děkuji všem za příspěvky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9025
2.7.22 07:26

Mně je 54 let, mojí starší sestře 60. Náš dědeček byl řídící učitel a obě nás „učil“ číst touto metodou. Píšu v uvozovkách, protože to byla spíš hra. Učil nás nejprve hlaskovat slova, pak jsme se samy naučily jednotlivá písmena a v 5 letech jsme plynule a s radostí četly. Úplně stejně se takto naučily v předškolním věku číst nase děti.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
22489
2.7.22 07:30

Mam srovnani - prvni dite slabikovalo a cetlo v prosinci, druhe dite hlaskovalo a cetlo na jare, prislo mi ze u delsich slov to proste hlaskovanim dele trva, takze i ucitelka u delsich slov ucila pak deti slabikovat. Z laickeho pohledu bych rekla, ze metoda celkem na prd a zlate slabikovani…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18028
2.7.22 08:37
@LindenSkyHope píše:
Moje dcera se učila číst touto metodou ještě před nástupem k povinné školní docházce. Na konci první třídy četla zcela plynule, úroveň odpovídala třetímu ročníku ZŠ. Mám ji ale trvale v domácím vzdělávání, navíc je to Aspergerka s nadprůměrně vysokým IQ.

Mám podobnou zkušenost i u dítěte se standardním vývojem - mladší se takto naučil číst už krátce po čtvrtém roce.

Postupem času a pozorováním dětí ve svém okolí mi připadá, že tato metoda má tím větší úspěch, čím mladší dítě s ní začíná… resp. že dítě školního věku už je na ni vlastně příliš staré a mnohem efektivnější je pro něj učení slabikováním. Ale nemám to samozřejmě podloženo žádnými odbornými pohledy, je to čistě můj osobní dojem.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21427
2.7.22 08:55

Doplním dotaz, resp. proč se ptám. Nás předškolák takto čte již nějakou dobu, ale pořád hlaskuje. Doufala jsem, že ve škole přejde na slabiky. Nepřejde. Delší slova si stejně deli na slabiky a tak jsem o tom tak přemýšlela, jak se to v té škole vlastně bude vyvíjet. Jinak mne osobně tato metoda přijde náročnější na pozornost, ale realitu uvidím až v září.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat