Čtení genetickou metodou, konec první třídy

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
21427
1.7.22 21:33

Čtení genetickou metodou, konec první třídy

Dobrý den všem, měla bych dotaz na ty, jejichž dítě se učilo číst genetickou metodou, tedy ne po slabikách, ale po pismenkach. Jak vaše dítě četlo na konci první třídy? A jaký vývoj to čtení mělo, resp. kdy dítě přestalo před přečtením celého slova říkat ta jednotlivá písmenka? U slabik si představuji, že dítě přechází přes fázi, kdy pomalu slabikuje postupným zrychlováním do fáze, kdy čte plynule. Ale tam není to opakování slova po přečtení slabik. Děkuji moc.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
1.7.22 21:46

Jsem učitelka na ZŠ a tedy moc nakloněná této metodě nejsem… Některé děti si hláskovaly slova ještě ve třetí třídě(znám i několik z 5., ale ti měli různé poruchy učení). A také celková úroveň čtení (a porozumění textu) byla daleko horší, než u dětí, které se učily číst běžnou metodou. Každopádně většina dětí přestala jednotlivá písmenka říkat během druhé třídy.

• Citovat
  • Nahlásit
24225
1.7.22 22:02

Naše dítě už v dubnu/květnu bylo ve fázi, kdy si slovo četlo jen očima a řeklo celý slovo najednou.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21427
1.7.22 22:10

@danyk a bylo pak to čtení plynule nebo s pauzami na shlédnutí celého slova. Protože mluvíme po slabikách, tak přemýšlím, zda později děti i z této metody přejdou na čtení po slabikách, i když tedy rovnou v té fázi plynulého čtení.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24225
1.7.22 22:25

Šlo o délku slov, krátká slova plynule, nad 6 písmen se zasekával.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.7.22 22:25

Mému synovi tato metoda nesedla. Učitelka ho nakonec učila klasicky slabikovat bokem. :roll:
Nejdřív byl díky této metodě nejhorší, jakmile se naučil tu klasickou, tak v dubnu četl plynule.

• Citovat
  • Nahlásit
396
1.7.22 22:26
@Cuddy píše: