Daňové přiznání - za kolik měsíců je možné uplatnit slevy

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Princess
Ukecaná baba ;) 2430 příspěvků 2 inzeráty 21.02.18 14:28
Daňové přiznání - za kolik měsíců je možné uplatnit slevy

Prosím je tu někdo, kdo tomu rozumí a poradil by? Manželovo daňové přiznání zvládám sama dělat každý rok, i když nejsem žádná účetní, ale letos se opravdu přestávám orientovat. Jde mi konkrétně o slevy na daních - na dítě, manželku, odpočet za hypotéku, životní pojištění atd. Tyto slevy se nějak poměrně krátí nebo se vždy uplatňují za celý rok?
Situace: Manžel v průběhu roku kombinace zaměstnání HPP a OSVČ, ale 2 měsíce bez práce na podpoře od ÚP. Při OSVČ používán paušál, výdělky malé, nárok odečíst si dítě, manželku bez příjmu, hypotéku atd. má. Jde mi o ty dva měsíce co byl bez práce - to si asi žádné slevy uplatnit nemůže? Ale hypo a životní pojištění jsme platili samosřejmě celý rok…tak napsat 12 nebo 10 měsíců?

Slevu na dítě si měsíčně uplatňoval už v zaměstnání, za celý rok byly asi jen 2 měsíce, kdy byl pouze OSVČ a tedy si dítě nikde neodečítal, uplatní se tedy sleva na dítě za 2 měsíce nebo za 12? To samé základní sleva na poplatníka - pokud se to také odečítá měsíčně v každé výplatě, tak zase napsat tam tu slevu celou za rok nebo jen za dva měsíce, kdy byl pouze OSVČ a nic si nikde měsíčně neodečítal? A co sleva na manželku s příjmem nižším než 68tis ročně? To si v zaměstnání určitě nikde neuplatňoval, takže napsat 12 měsíců nebo 10 (protože 2 měsíce nepracoval)?

Už jsem studovala i zákon, ale prostě z toho nejsem moudrá. Třeba mi tu někdo poradí, byla bych moc vděčná. :kytka:

Reklama

Reakce:

Hanula1212
Závislačka 4971 příspěvků 21.02.18 14:41

Vše 12 měsíců. Sleva na poplatníka se nikdy nekrátí. Co se týká manželky, tam by se sleva krátila pouze v případě, že byste se brali nebo rozvedli v průběhu roku. A děti přece taky vyživujete celý rok.

Princess