Deprese, úzkost, antidepresiva - peklo!

407
19.2.14 19:08

Deprese, úzkost, antidepresiva, peklo!!!!

Ahoj všem,
chtěla bych tu napsat mou situaci, protože už vážně nevím kudy kam. Před pěti lety jsem měla první úzkostně depresivní atak, hrozný, myslela jsem, že chc…u. Omlouvám se za to slovo, ale jinak to nejde. Každý den bylo peklo, bála jsem se nového dne, ač jsem ateista, modlila jsem se k Bohu. Máti mi říkala, že antidepresiva (AD) jsou sra…y, takže jsem zkoušela všemožné - léčitelka po telefonu, kyneziologie, bachovky, čaje, koupele, pohyb, prostě všechno. Stav se zlepšil tak o 30%, pořád byl člověk jakoby v presu. Po roce bojích jsem nasadila AD a pomohli. Sice po asi 3 měsících jsem cítila, že přestávají fungovat, navýšili jsme o další půlku (Sertralin) a dobrý. Trvalo to tedy asi rok, než jsem byla fakt ok, ale pomohlo a já děkovala, že jsem v životě dostala druhou šanci. Léky jsem brala 2,5 roku, poté vysazení, ale co čert nechtěl, ihned po vysazení začali v rodině děsné problémy. Navíc mám v sobě jeden blok, nad kterým jsem furt přemýšlela a nemohla ho vyřešit a jednou si takhle pěkně ráno vstanu a bum, nemoc je zpátky a v plný parádě. Okamžitě jsem volala obvodnímu lékaři, jestli můžu ty stejný AD a on že ano. Nasadila jsem pomalu po půlkách. Včera jsem byla na psychiatrii, doktorka posvětila ty léky, že když zabrali jednou, měli by znova. Ale než zaberou, čemuž samozřejmě ted nevěřím, tak se asi zblázním. Mám celý den stavy, že je nikomu nepřeju, obrovká úzkost celý den, potí se mi dlaně, chodidla, mám zvýšenou teplotu, nejím již 10 dní, nejde to. Nejsem schoná se postarat o dceru ani jít nakoupit. Pořád mi jedou v hlavě myšlenky, že léky nezaberou, že už se z toho nikdy nedostanu, prostě strašný.
Jediné, co bych si přála, je cítit se dobře, bez těchto stavů. Pokud může někdo alespoň psychicky podpořit či je nebo byl na tom podobně, budu ráda za každé reakce.
Děkuji

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
19.2.14 19:13

Jsem na tom podobně, mě tyhle stavy vždyccky vyhradují, když mám nějaký problém. Poslední dobou se to kupí jeden problém na druhý a já vstávám s pocitem, jako bych vůbec nespala, potí se mi stejně jako tobě dlaně, chodidla, nemůžu jíst, pořád jen myslím na svoje problémy a nevidím východisko. Jen teda beru neurol. Omlouvám se za anonymitu, stydím se. Kdyby jsi chtěla, můžeme napsat SZ.

  • Citovat
  • Nahlásit
6258
19.2.14 19:15

Tak ja jsem zrovna 3 rok ve fazi kdy dekuji ze leky zabraly, pet let jsem je brala a chapu jatj ti je..taky se desim ze po porodu se mi to vrati.ale jak pises, Neboj leky zaberou, je to jen tva obava, opravdu to zvladnes..hold psychika je mocna.Kdyz je ti nejhur, nejaky ten neurol mas asi ne? nebo jen ad? me kolikrat neurol zachranil a to doslovne..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
356
19.2.14 19:20

Návrat obtíží není nic neobvyklého, zvlášť jestli přišly nějaké potíže v rodině a tak…nemá cenu se nějak stresovat, že léky nezaberou. Poku zabraly jednou, je jasné, že byly dobře indikované vzhledem k obtížím.
Jediné, co nechápu, je ten pomalý „nájezd“, který jste zvolila. To nebývá obvyklé… Doktorka posvětila i tu půlku tablety na začátek? To mi přijde divné, zpravidla se začíná dávkou obvyklou pro plnou sílu léčby (proto mívají lidé se začátkem občas třeba zažívací potíže nebo jiné). Pokud by bylo málo, pak se přidává - to už znáte.
Radím vytrvat - nevyčetla jsem, jak dlouho jste teď v léčbě, ale jistě víte, že nástup účinku se tabilizuje cca po týdnu.
Já tedy byla na Arketisu 20mg od začátku, neubíralo se ani nepřidávalo, úleva obrovská cca od 3. dne. Ubíralo se tedy až s konce léčby ro vysazení.
KONZULTOVALA BYCH TU POČÁTEČNÍ DÁVKU, ZDA NENÍ NUTNÁ CELÁ TABLETA :hug:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
KackaDoup
19.2.14 19:21

@MisuleSe mě moc pomohl sport, beh ;)

  • Citovat
  • Nahlásit
356
19.2.14 19:22

A zapomněla jsem - ale už to tady zaznělo - na jasné ataky bys měla mít něco pomocného, já měla Lexík. Klasicky je to Neurol, Xanax a pod.
Než se léčebná rozjede v žádoucích obrátkách, něco by to možná chtělo - každopádně konzultovat zase s Dr.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
19.2.14 19:23

Ale s neurolem ať tě radši někdo hlídá… mluvím z vlastní zkušenosti.

  • Citovat
  • Nahlásit
2923
19.2.14 19:23

Z toho, co jsi napsala, to opravdu vypadá na velmi tíživý stav. AD zaberou, neboj se, jen to může opravdu déle trvat (třeba měsíc, možná míń, možná i víc). Jestli je ti hodně špatně, možná by stálo zato, abys navštívila psychiatričku ještě jednou a znovu jí popsala svůj momentální stav, protože takhle se samozřejmě s malým dítětem navíc fungovat nedá. Na přechodnou dobu by ti dr. možná dala léky proti úzkosti (zabírají podstatně rychleji, ale zas je u nich riziko závislosti)
Držím palce, a´t je rychle líp. Kdybys chtěla, ozvi se přes SZ.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
cher
19.2.14 19:25

@MisuleSe - vydrž, zaberou, bude líp. Zkus to zatím s něčím zkombinovat (po dohodě s lékařem) co třeba sirup Novopasit? Určitě to zabere, drž se, vím jak se cítíš. A jak tu bylo poraděno- sportuj, koukej v tv na blbosti, dělaj rutinní činnosti, máš zázemí v rodině? Můžeš o tom s někým mluvit? A hlavně snaž se jíst, hubnutí při těchto stavech to zhoršuje :srdce:

  • Citovat
  • Nahlásit
KackaDoup
19.2.14 19:25

Ja bych radeji vydrzela bez nej, spis bych si zjistila ty davky toho co beres…ja se z neurolu hrabala pak rok :zed: dekuji uz v zivote, k cemu je lek, ktery zpusobi pak totez na co ho beres :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
19.2.14 19:26

@cher ve skutečné depresi je nemožné sportovat…

  • Citovat
  • Nahlásit
407
19.2.14 19:27

Děkuji za podporu. Znáte to, hlavou se honí ty nejhorší myšlenky. Měla jsem jen 4× půlku a teď mám již pátý den celý. Člověk se každé ráno modlí, ať je mu alespoň trochu líp a nic :-( Donutím se jen jít se psem, abych šla alespoň na vzduch, sice z toho nic nemám, je mi blbě, ale i tak jdu!

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
356
19.2.14 19:28

Mě prostě přijde divné, že tentokrát bereš v začátku 1/3 dávky, která ti zabrala minulou léčbu - dle mého je konzultace s Dr. nutná - buď kombinovat nebo zvyšit dávku AD

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
KackaDoup
19.2.14 19:29
@Anonymní píše:
@cher ve skutečné depresi je nemožné sportovat…

v te co te paralyzuje ne…myslim tedy svaly apd, ale to me neprijde ze zakladatelka ma, trpi spis na tu uzkost a tu moc dobre znam, a sport me z ni vzdy vytahl, je ot tezke, ale dokopat se a pak uz to jde…ono s eto pouziva jako soucast terapie a zabira to stejne jako antidepresiva…nebo zacit jak ta pocatecni apatie ustoupi…

  • Citovat
  • Nahlásit
KackaDoup
19.2.14 19:29
@MisuleSe píše:
Děkuji za podporu. Znáte to, hlavou se honí ty nejhorší myšlenky. Měla jsem jen 4× půlku a teď mám již pátý den celý. Člověk se každé ráno modlí, ať je mu alespoň trochu líp a nic :-( Donutím se jen jít se psem, abych šla alespoň na vzduch, sice z toho nic nemám, je mi blbě, ale i tak jdu!
:potlesk: prvni krok…snaz se co nejdyl…
  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Užitečné odkazy

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat