Dodržování diety při těhotenské cukrovce

24
14.7.20 20:19

Dodržování diety při těhotenské cukrovce

Dobry večer, ráda bych se zeptala těch které máte zkušenosti s těhu cukrovkou jak ji snášíte.? A jestli třeba jste to úplně dodržovali.??
Me.to oznamili minulý týden a zatím to dost,,bolí'' :mrgreen:
Nevadí mi že nemůžu sladkosti nebo limonády, džusy a tak, ale trpím tím ze můžu jen kousek nebo 2 denně ovoce. To byl můj přísun energie. Ted jsem dost vysláblá :zed:
Samozřejmě kdybych si mohla semtam dát kousek nějakého sladkého pečiva to bych byla úplně šťastná. :dance:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

13953
14.7.20 20:28

Trvalo mi 14 dní než jsem dietu vyladila a zvyklá si. Pak už vše bylo v pohodě. Ta motivace zdravého dítěte je dostatečně velká na to, aby člověk pár měsíců vydržel.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
672
14.7.20 20:32

Dodržovala jsem do puntíku, než riskovat nějaká rizika pro dítě. Jestli jsi zesláblá, tak jíš málo a/nebo špatně, není to redukční dieta.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1960
14.7.20 20:44

Kousek ovoce si dát můžeš, pokud ti nezvedá glykémii. Je potřeba to vyzkoušet. Mně třeba nevadil meloun, kyselejší jablka a bobulové ovoce. Nesmí se toho samozřejmě „sežrat“ kilo na posezení. Do diabetické poradny chodíš?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
12887
14.7.20 20:59

Dodržovala jsem na 100%, kolikrát jsem ani neměla ty 2 kousky ovoce denně

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
536
14.7.20 21:25

@Andula28 dietu jsem z duse nenavidela, musela jsem to absolvovat dvakrat a jeste ted mi stoji vlasy hruzou, kdyz se vzpomenu na vecerni chleba ( hnus, co se ji, kdyz ti neprochazi pecivo ). V prvnim tehotenstvi mi prochazelo cokoliv, sem tam jsem si dala neco nezdravyho ( ja moc sladky nejim ), takze jsem si dala treba smazak s hranolkama.
Zato v druhym tehotenstvi jsem se na jidlo nemohla snad ani podivat, mela jsem k tomu jeste dalsi komplikace a nemoct si dat jeste nejaky oblibeny jidlo, bylo vyslovene utrpeni. Nakonec jsem porodila ve 34tt ( kvuli placente praevia )

Ale tady jsi na emiminu a urcite ti kazda napise, ze by si asi na milion procent nic zakazanyho nedala :-))))))

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13953
14.7.20 22:19

@Euforia no tak zrovna smažák s hranolkama úplně dramatický glykemicky index nemá. Já si běžně dávala nakládaný hermelín.
@Andula28 prostě to ze začátku vydrž, najdi si systém a stabilizuj hodnoty. No a pak můžeš experimentovat. Klidně s kostičkou vysokoprocentní čokolády nebo neslazenou krupicovou kaší se skořicí. Na té jsem ujížděla :mrgreen: nebo byl super meloun s jogurtem. Ale musíš si vychytat množství a taky jídla, která ti nebudou zvyšovat glykémie. Každá těhotná to má jinak. Ano, občas jsem ulítla - třeba jsem neodhadla :( velikost porce bramborové polévky. Ale tohle nesmí být pravidlem.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
134
14.7.20 22:27

Dietu jsem držela, stejně jsem měla vysoké hodnoty… Zvykala jsem si asi měsíc, zjisitla jsem to dva dny před štědrým dnem, takže nic moc :) jinak, pokud jsi hladová, přidej bílkoviny a tuky. U těhotenské cukrovky to nevadi, naopak, z toho žiješ. A najdi si low carb recepty. Když vynechas sladidla a sladké ovoce jako banány, meloun, mango, hrozny, tak se dají použít.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
134
14.7.20 22:28

A ovoce můžeš, ideálne s tukem a bílkovinou, pak ty cukry tolik nevyleti. Pokud nemáš špatně hodnoty, tak můžeš i odpoledne, ale raději bych držela ten jeden kousek denně

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2107
15.7.20 08:02

První týden byl nejhorší. No, jinak jsem stejně skončila na inzulínu a sacharidy měla denně kolem.60 gramů. Když jsem si zvykla, tak to bylo fajn a paradoxně jsem se cítila nejlépe za celé těhotenství a i po porodu u toho zůstala

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2698
15.7.20 08:52

Doporučuju začít vyloženě s low carb dietou, na FB si najdi skupinu - KETO a LOW-CARB - těhotenství, kojení

Z ovoce, které je při LC povolené jde o jahody, maliny, borůvky atp. - málo cukru a nižší GI. Mají tam i super tipy na zdravější dezerty.

Přislazovat můžeš stévií, čekankovým sirupem, erythritolem atp.

Dají se péct i moučníky, pečivo, knedlíky, i když je to sazmořejmě jiné… ale i tak se na tom dá pochutnat…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
134
15.7.20 09:17

Na fb je skupina těhotenská cukrovka+vhodné recepty. Sladidla nepouzivej, březový cukr a sirupy jsou pořád cukry a u umělých sladidel není znám vliv na plod. Dá se to vydržet ;) za chvíli ti přijde sladký i bílý jogurt, uvidíš

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3
15.7.20 21:26

Já měla v 1. těhotenství abstinenční příznaky, tělo zoufale žadonilo po cukru, byla jsem vystresovaná, vysílená a podrážděná. Trvalo mi měsíc než jsem se s dietou srovnala alespoň tak, že jsem v práci u počítače nebrečela a nemračila se na všechno a všechny. Rodina to nepřijala nikdy, litují mě dodnes a kde mohou, snaží se mi podstrčit něco na přilepšenou. Jediný kdo mě podržel byl manžel. Ten to celé nesl se stoickým klidem a když vařil, poctivě počítal sacharidy. Dodržovala jsem dietu do puntíku a v průběhu těhotenství jsem pak nabrala 4 kg, po porodu mi bylo všechno mé oblečení malé. Takže i když to skutečně není a nemá být redukční dieta, v mém případě byla. Teď při druhém těhotenství jsem s dietou počítala předem a ejhle, ono je to úplně vpohodě! Za mě hodně pomáhá nelitovat se a nepřipustit si lítost druhých k tělu. Ale musím přiznat, že už nejsem tak zásadová a raději si dám dvakrát denně porci ovoce (podle pokynů mám nárok na jednu porci denně), než se trápit a drásat si nervy. A když mám vážně moc špatný den, dám si ke svačině croissant. Taky každou porci jídla už neodvažuji, beru to od oka. Se sladidly je to začarovaný kruh - už jsem po sladkém ani nevzdechla, pak stačil jeden dezert se stévií a stýskání po cukru bylo na týden zpět. Podle mě je to jen větší trápení. Držím palce a přeju pevné nervy!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama