Dorovnání výše PPM z RP podle platu otce

Anonymní
12.5.21 08:59

Dorovnání výše PPM z RP podle platu otce

Ahoj! Vím, že podobných témat je tu už milion, ale mám trochu specifickou situaci, studuju to už asi hodinu, navíc se to pár let zpátky nějak měnilo, a pořád z toho nejsem moc moudrá. Tak bych chtěla poprosit, jestli se v tom někdo aktuálně vyznáte, zda byste mi poradili.

Jde o to - mám odpracováno dostatek let, abych měla nárok na mateřskou, avšak jsem zaměstnaná na HPP jen na velmi nízký úvazek (0,1), tj. budu mít tu mateřskou opravdu nizoučkou.

Pokud jsem to správně pochopila, tak od porodu jde mateřská dorovnat do výše rodičovského příspěvku. Ráda bych si zvolila co nejkratší variantu pobírání RP, tj. to v případě tak nízkého úvazku bude nejspíš nutné spočítat přes výši mzdy manžela (je to tak?). Jde to nějak regulérně udělat, aniž by musel manžel se mnou sepisovat nějaké lejstro, že to je on, kdo pečuje o dítě (což nebude, na rodičáku budu já), v práci žádat o smlouvu na jinou činnost apod.?

Zkrátka, jde nějak nastavit vyšší (rychlejší čerpání) RP (popř. ještě s tím, že se jí dorovnává PPM od porodu) podle mzdy otce, bez nějakého očůrávání systému?

Děkuji. :)

Prosím anonym, kdybych se tu ještě víc rozepisovala o těch financích.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
21510
12.5.21 09:05

On nemusi nic sepisovat, jenom doloží svůj denní vyměřovací základ.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9395
12.5.21 09:06

Ano, jde to normálně, od narození dítěte si můžeš požádat o RP a doložit DVZ muže potvrzený z OSSZ, nic spolu jinak nesepisujete. Nejdřív teda muž potřebuje z práce Přílohu k žádosti o dávku (PPM) k datu narození dítěte, na základě které mu ten DVZ na OSSZ spočítají.

Bez jeho DVZ bys mohla volit RP max. 10 tis., pokud budeš mít PPM nižší než 10 tis.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
12.5.21 09:10