Dostanu za sebe "přídavek na dítě"?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Ageleine
Kecalka 376 příspěvků 06.11.14 21:04
Dostanu za sebe "přídavek na dítě"?

Zdravím emoticon

Hledám nějakou dobrou duši, která by mi poradila, jelikož mám v tomhle dost guláš. V lednu se nám s přítelem má narodit mimi, já jsem a budu ještě student. Když jsme se šli na úřad informovat o rodičovském př. a porodném, paní mi řekla, že bych měla dostat ještě přídavek i na sebe, protože jsem student. Do teď jsem měla trvalé bydliště u svých rodičů, ale tento měsíc si budu jako trvalé bydliště nahlašovat bydliště u přítele (respektive u jeho rodičů). Mám v tomto případě já nárok na přídavek na dítě (jako na sebe), pokud nemám vlastní příjem, nežiji u svých rodičů, studuji, a živí mě tedy přítel? Budeme se vůbec v tomto případě brát jako samostatná domácnost a na úřadě jako rodinný příjem předložím jen příjem přítele (později ještě jako příjem rodičovský příspěvek).

Poraďte někdo prosím, chtěla bych na úřad zajít už s jasnou představou, že si podávám žádost oprávněně.

Reakce:
Karleon
Kelišová 5552 příspěvků 06.11.14 21:12

Tvým rodičům přestěhováním nezaniká vyživovací povinnost vůči tobě, takže trvalé bydliště v tomto případě nehraje roli, živit tě musí v první řadě oni, dokud studuješ, až ve druhé řadě přichází na řadu stát.

Babišovka
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 06.11.14 21:14

Jakmile se ti narodí dítě tak za tebe přebírá zodpovědnost otec dítěte, přídavek brát můžeš ale musíš doložit jeho příjmy.

terinka4444
Hvězda diskuse 69359 příspěvků 06.11.14 21:14
@Karleon píše:
Tvým rodičům přestěhováním nezaniká vyživovací povinnost vůči tobě, takže trvalé bydliště v tomto případě nehraje roli, živit tě musí v první řadě oni, dokud studuješ, až ve druhé řadě přichází na řadu stát.

no tak bych řekla, že porodem přechází vyživovací povinnost na otce dítěte

Babišovka