Dovolená z práce, mateřská+ rodičovská dovolená

34
3.6.20 11:44

Dovolená z práce, mateřská+ rodičovská dovolená

Hezký den maminky,
ač jsem studovala vše možné, pořad si nejsem jistá s mou dovolenou z práce. Pokud se některá vyznáte, budu vám moc vděčná za radu :-)
Takže: 21.12. jsem nastoupila na mateřskou, takže mi končí 4.7. Z minulého roku mám ještě 5 dní dovolené. Pracovní poměr mám do 30.6. 2020. Údajně mám ale tento rok nárok na plnou dovolenou, jako bych pracovala, je to tak? Pokud ano, tak tento rok mám nárok na 40 dní dovolené (pracuji jako pedagog).
Zajímá mne tedy, jestli si mám dovolenou vybrat teď, po mateřské a pak nastoupit na rodičovskou (pokud ano, tak jak se to řeší, jaký úřad kontaktovat)… Anebo si mohu tuto dovolenou nechat proplatit?
A tedy ještě, jestli mám tento rok opravdu nárok na 45 dní dovolené?
Moc děkuji :-) :kytka:

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

13859
3.6.20 11:51

Podle mě nárok na plný počet dovolené za letošní rok nemáš, protože ti končí smlouva v půlce roku. Adekvátní část dovolené ti tedy proplatí při ukončení pracovního poměru. V červenci již nebudeš nastupovat na rodičovskou dovolenou, ale budeš jen čerpat rodičovský příspěvek. Ale nejsem účetní, tak mě možná někdo opraví.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4955
3.6.20 11:55

@Andak1 Žádný úřad, napíšeš si o dovolenou od prvního dne po konci MD zaměstnavateli s tím, že na to chceš rovnou navázat RD. Úřadu je to ukradený, rodičák můžeš brát souběžně. Peníze za dovolenou ti přijdou na účet.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
4955
3.6.20 11:56

Jo aha, teď na to koukám, tak to asi těžko, když ti smlouva končí dřív než MD, to bude jinak.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
412
3.6.20 12:00
@nozu píše: