Ekzém - dieta maminky, přechod na UM?

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
60
24.11.21 08:24

Ekzém - dieta maminky, přechod na UM?

Ahoj holky, jdu si pro radu zkušenějších.

Nejdřív moje dotazy:
Zabrala u vás nějaká dieta, po které byl ekzém opravdu vyléčen? Nebo aspoň pod kontrolou?
Pokud jste u dítěte s takovými problémy přešli na UM, došlo ke zlepšení nebo stav zůstal stejný (nebo se dokonce zhoršil)?

U nás je to takto:
Malý má 11 měsíců, na ekzém trpí v podstatě od druhého měsíce života, k tomu měl i seboreu (ta už je pryč) a trpí doteď na velké bolesti bříška, projevují se neklidem, plačtivostí, velmi špatným spánkem.

Nejdřív jsem na radu lékařky přešla na kosmetiku Bioderma Atoderm. Když se stav vůbec nelepšil, nasadila jsem dietu bez vajec, mléka a ořechů. Když po několika týdnech stále nezabírala, začala jsem víc pátrat, našla si paní Zíkovou a jela ve spolupráci s ní eliminační dietu - vyloučení všech hlavních alergenů kromě lepku a jejich zařazování zpět do stravy. Ve stejné době jsem začínala příkrmy, taky vše opatrně, napřímo otestován i lepek. Jediné, na co malý na konci této diety reagoval, byly mléčné výrobky podané napřímo (přes MM už dokonce procházely). Byl na tom v té době dobře, nebyl úplně čistý, ale vypadalo to, že jsme na dobré cestě.

Jenže pak se to zase začalo zhoršovat. Několik týdnů jsem sledovala, jak zase přibývají nová ložiska, zkusila jsem opět vysadit mléčné - zdálo se mi, že to pomáhá, ale nakonec zhoršování pokračovalo. Až jsme ve stavu, kdy má opět ložiska po celém tělíčku. Je to hrůza, pod bradičkou mu to opět i trochu mokvá, má zasažené obě tváře, k tomu i celý hrudníček, velké fleky na bocích a zádech, malé flíčky na rukou a na nohách…