Elektrokotel fungování

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
5.11.21 07:01

elektrokotel fungování

Docela se stydím za dotaz, takže anonym. Bohužel jsme dostali k elektrokotli pouze manuál, žila jsem v domění, že se tam vše dočteme.
K ovládání jsme se tam toho mnoho nedočetli.
Máme samozřejmě tarif, kde je 20 hodin v tom nízkém tarifu.
Kotel se chová tak, že úplně vypně a to tak, že je tam černý displej. To je tím nízkým tarifem. Nereaguje ani na ruční ovládání, jinými slovy, když je černý displej, tak nelze vůbec zapnout ani do pohotovostního režimu.
Navíc když tedy svítí(zapne se sám od sebe), tak když ho nastavím pouze na topení, tak se na 5 vteřin rozsvítí symbol plaménku, pak zhasne a netopí.
Termostat je nstaven na 21 a v místnosti je 16, takže by topit měl.
Opravdu funguje vysoký a nízký tarof tímto způsobem a kotel nelze ručně ovládat, třeba kdyby bylo v místnosti 10 stupňů, já potřebovala urgentně zatopit i ve vysokém tarifu, tak mi kotel nespustí.
Navíc jsem tedy žila, že i když netopí, zůstává alespoň displej rozsvícený na ten pohotovostní režim, kde je ukázán tlak vody.
S ohříváním ody to funguje jak? Taky se spouští jen v Nízké tarifu? A spouští se vždy? On se ten nízký a vysoký tarof střídají, takže to znamená, že se spustí vždy, když je voda pod určitou teplotou, i když třeba už bych zrovna ani nepotřebovala? A když bych náhodou poitřebovala ohřát a zrovna byl vysoký, tak to ani ručně nemůžu na chvilku pustit?
Omlouvám se za primitivní dotazy, ale netuším, zda máme kotel rozbitý nebo třeba jen blbě nastavený a nebo nechápeme používání. :oops:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1663
6.11.21 20:39

Podívejte se do připojovacích podmínek dodavatele, jestli blokování nemá jako podmínku. Já bych se na to vykašlal. Úspora je bezvýznamná.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
411
7.11.21 15:57
@Anonymní píše:
Docela se stydím za dotaz, takže anonym. Bohužel jsme dostali k elektrokotli pouze manuál, žila jsem v domění, že se tam vše dočteme.
K ovládání jsme se tam toho mnoho nedočetli.
Máme samozřejmě tarif, kde je 20 hodin v tom nízkém tarifu.
Kotel se chová tak, že úplně vypně a to tak, že je tam černý displej. To je tím nízkým tarifem. Nereaguje ani na ruční ovládání, jinými slovy, když je černý displej, tak nelze vůbec zapnout ani do pohotovostního režimu.
Navíc když tedy svítí(zapne se sám od sebe), tak když ho nastavím pouze na topení, tak se na 5 vteřin rozsvítí symbol plaménku, pak zhasne a netopí.
Termostat je nstaven na 21 a v místnosti je 16, takže by topit měl.
Opravdu funguje vysoký a nízký tarof tímto způsobem a kotel nelze ručně ovládat, třeba kdyby bylo v místnosti 10 stupňů, já potřebovala urgentně zatopit i ve vysokém tarifu, tak mi kotel nespustí.
Navíc jsem tedy žila, že i když netopí, zůstává alespoň displej rozsvícený na ten pohotovostní režim, kde je ukázán tlak vody.
S ohříváním ody to funguje jak? Taky se spouští jen v Nízké tarifu? A spouští se vždy? On se ten nízký a vysoký tarof střídají, takže to znamená, že se spustí vždy, když je voda pod určitou teplotou, i když třeba už bych zrovna ani nepotřebovala? A když bych náhodou poitřebovala ohřát a zrovna byl vysoký, tak to ani ručně nemůžu na chvilku pustit?
Omlouvám se za primitivní dotazy, ale netuším, zda máme kotel rozbitý nebo třeba jen blbě nastavený a nebo nechápeme používání. :oops:

Nízký tarif určuje dodavatel energie, zpravidla je několik měsíců v řadě v pevně daný čas, pak se to změní, ale samozřejmě dodavatel občas řeší špičky / přebytky, tak aktivuje i jindy.

Technologicky se to dnes trochu změnilo - dříve se to výhradně používalo na bojlery, který prostě VYPNEŠ / ZAPNEŠ a on nahřeje na teplotu nastavenou ručním termostatem. Stejně fungovaly i různé samodomo elektrokotle, nebo i tovární výroba, Prostě spirála hřála, dokud jí tekl proud.

Dnes se stroje a instalace dělají více inteligentněji a zpravidla kotle a tepelná čerpadla, ale i bojlery, připojuješ na stálý proud, ale vedle ještě posíláš informaci o HDO, tj, kdy má hřát a kdy ne. Elektronika nemá ráda pořád ON / OFF natvrdo. Pak se to dá zapnout právě kdykoliv. Případně nouzovka byla, že než tahat další drát, tak se aspoň měnil v rozvodné skříni stykač, abys mohla zapnout přístroj i mimo HDO.

@JTom hele není pravda vždy - pokud máš teď elektriku nově, tak možná, ale staré tarify jsou fatální rozdíl, když NT za dvě pade, VT za pět pade… počítat umíš, ne? Tak si spočti, kolik ti to udělá na blbém bojleru za ROK, když ho poženeš i ve VT.

Připojovací podmínky samozřejmě vždy hovoří, že přístroj, díky němuž dostáváš adekvátní tarif, tak je vybaven BLOKOVÁNÍM. To se prokazuje zpravidla revizí. Ale že si pak nahodíš stykač na 1 či si to proklemuješ normální nulou a ne tou z HDO, to je dodavateli jedno :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1663
7.11.21 18:05

Jde o to, jestli je důležitější úspora nebo teplo. Dotaz chápu tak, že je důležitější teplo. V tom případě se nedá šetřit. Topení se prostě musí zapnout ve vysokém tarifu. I kdyby byl VT dvojnásobný, tak při dvacetihodinovém NT bude rozdíl necelých 17%, takže nic moc. Pro úsporu by byl lepší nějaký programovatelný regulátor než nemít možnost si zatopit nebo ohřát vodu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6357
7.11.21 18:11

Vypadá to, že přes NĚCO (stykač) ho máte zapojený tak, že do něj leze energie jen při NT. A pokud naběhne VT - tak je bez šťávy a proto nejde ani display. Z hlediska topení je to divné.
Jinak VT/NT se prakticky vůbec nespouští pravidelně (HDO), ale asi je tam podmínka pro určitý minimální počet hodin v celku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
7.11.21 18:20

Mně na tom celém přijde divné i to, že to vypadá, že netopí, ani když ten displej svítí…
Pozvala bych si tam někoho na to, aby mi to vysvtělil a zkontroloval, že je to fakt ok, ale k čemu mi to bude, když ten kotel bude zrovna úplně vypnutý a nebude na nic reagovat.
Přijde mi to hrozně násilné a matoucí, samozřejmě, že při elektrokotli je zásadní úspora, ale zase bych nad tím chtěla mít určitou kontrolu, kdyby bylo potřeba, prostě nějaká možnost ovláddání, což jsem pochopila, že asi nepůjde. Ale budiž, nicméně jak říkám, to chování ve mě vzbuzuje nejistotu, zda to vůbec funguje.

  • Citovat
  • Nahlásit
6357
7.11.21 18:38

I „běžný elektrikář“ dokáže (dočasně) napojit ten kotel i při běhu VT. Takže kdyby přišel při VT, není problém. Pak se nakýtá otázka, jestli ten kotel vůbec někdy topil, jestli třeba od termostatu stále nedostává OFF. Ale můj osobní pocit je, že tohle by nemělo být tak složité odkontrolovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2424
7.11.21 18:45

Obrátila bych se na člověka, který kotel instaloval.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
7.11.21 18:50
@Jolka86 píše:
Obrátila bych se na člověka, který kotel instaloval.

To bych ráda, ale nemůžu, zemřel na covid. Byl to starší člověk.
Celá ta situace mi přijde poněkud absurdní, když bych třeba na týden odjížděla, chtěla kotel vypnout(jen do toho pohotovostního režimu), tak defakto v určitou hodinu ani nemůžu, protože mi nesvítí ani ten nastavovací displej.
Proto si nejsem jistá, jestli je to tak dobře.

  • Citovat
  • Nahlásit
2424
7.11.21 18:54
@Anonymní píše:
To bych ráda, ale nemůžu, zemřel na covid. Byl to starší člověk.
Celá ta situace mi přijde poněkud absurdní, když bych třeba na týden odjížděla, chtěla kotel vypnout(jen do toho pohotovostního režimu), tak defakto v určitou hodinu ani nemůžu, protože mi nesvítí ani ten nastavovací displej.
Proto si nejsem jistá, jestli je to tak dobře.

Funguje někdy? Někoho jiného zavolat, na internetu najít podrobný návod, ale nějaké ladění bych nechala na odborníka.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
7.11.21 18:58
@Jolka86 píše:
Funguje někdy? Někoho jiného zavolat, na internetu najít podrobný návod, ale nějaké ladění bych nechala na odborníka.

Jako upřímně, nejsem si jistá. Protože tam nebydlím, ale teď už se tam má někdo stěhovat, tak mám strach nechat zapnuté vše naplno, abych pak nemusela čekat, až mi ten displej pojede, když budu potřebovat odejít.
Teď jsem tam obvykle ve chvíli, kdy jsou tam řemeslníci. Asi fakt budu muset někoho zavolat a v nejhorším budu za pitomce.

  • Citovat
  • Nahlásit
2424
7.11.21 19:02
@Anonymní píše:
Jako upřímně, nejsem si jistá. Protože tam nebydlím, ale teď už se tam má někdo stěhovat, tak mám strach nechat zapnuté vše naplno, abych pak nemusela čekat, až mi ten displej pojede, když budu potřebovat odejít.
Teď jsem tam obvykle ve chvíli, kdy jsou tam řemeslníci. Asi fakt budu muset někoho zavolat a v nejhorším budu za pitomce.

Upřímně nastěhovat se někam kde bude 16 stupňů a to ještě není žádná zima, tak se okamžitě stěhují jinam. Nechala bych to zkontrolovat, proč za pitomce?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
7.11.21 19:12
@Jolka86 píše:
Upřímně nastěhovat se někam kde bude 16 stupňů a to ještě není žádná zima, tak se okamžitě stěhují jinam. Nechala bych to zkontrolovat, proč za pitomce?

Třeba to funguje tak, jak má a já to jen vůbec nepochopila, i když tu čtu ty svoje dotazy, tak mi to přijde takové neznalé, ale já se s tímto druhem vytápění nikdy nesetkala, všude byl centrál nebo plyn, takže proto nevím.

  • Citovat
  • Nahlásit
59
7.11.21 19:51

Hezký večer, předpokládám že máte nový kotel. každopádně není správně zapojený, jak správně předpokládáte kotel musí být v provozu alespoň ve stavu stand-by. Každý kotel je ze zákona z výroby blokován proti provozu na vysoký tarif, ale to se dá přenastavit, chce to však někoho, kdo zná manuál kotle, aby vám někdo nerozházel celé nastavení.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6357
7.11.21 19:53

Asi by mohlo být možné být vyhledat schéma zapojení na internetu. Často to bývá i někde na plášti kotle…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat