Reklama

HIIT a silovy trénink - rozdíl?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
tlustyhrosik
Ukecaná baba ;) 1048 příspěvků 03.10.18 13:31
HIIT a silovy trenink - rozdil?

Rozhodla jsem se, ze uz nemuzu byt nadale velrybou a konečně se odhadlala to zmenit. Krome zmeny stravování (ne zadna rychla dieta, ale zmena zivotniho stylu) bych ráda pridala cviceni. Drive jsem cvicila a vysledky viděla. Ted jsem ovsem narazila na pojem cviceni HIIT (krome toho, ze se jedna o cviceni ve vyšší tepovce) a nevim co presne si mam pod tim představit. Je v tom cardio? co presne znamena HIIT cardio, v cem je rozdíl od bezneho cardia? Nebo to je silovy trenink? A to je přesně co? Posilovani s vahou, at uz vlastni nebo na strojích? Vyhledala jsem na instagramu pojem HIIT cardio, ale prislo mi vsechno mix vseho. Další vec je, ze jsem omezena v hybnosti, dela mi problem drepy a ruzne skoky. Ale rychlou chuzi zvladam. I pres tento docasny pohybovy handicap, bych ráda zvolila nejake cviceni. Je mi jasne, ze nejake velke skoky a drepy nezvladnu, ale urcite by se cviceni nejak nakombinovat dalo?
Edit doplneni: jednalo by se v mem pripade o cviceni doma, ne v posilovne, k dispozici mam.doma i běžecký pas.


Reklama

Reakce:
 
Ronniszka
Stálice 56 příspěvků 03.10.18 13:51

Doporučuji zadat na YouTube BodyRock TV, např. BodyRock HIIT Max. Pro představu.

Nejsem vzdělaná v oboru, jsem jen hobbík, ale dovolím si poradit, že pokud jsi úplný začátečníķ a nechceš se v začátcích obracet na trenéra, kardio v tepové frekvenci 60-70 %, třeba rychlejší chůzi, nebo indiánský běh třikrát týdně 45 min. Pro koncipování optimálního tréninku je potřeba mnohem více informací.

 
Strecha
Zasloužilá kecalka 691 příspěvků 03.10.18 13:53

Ahoj,ja vam toho asi moc nezodpovim,ale…pred par lety jsem zacala cvicit podle Tomase Jehlicky (cviceni-doma.cz). Mel tam stridani 1den posilovani a jeden den HIIT. Zhubla jsem pomoci toho zhruba 10kg a hlavne velmi zpevnila telo. HIIT jsem delala formou sprintu (napr. 30s sprint a jednou tak dlouha pauza-tzn. 1min. odpocinek-cele to opakujete napr.3×). Intervaly si cca po tydnu navysujete a postupne pridavate i na intenzite a case. Momentalne cvicim HIIT skakani pres svihadlo a taky to jde-je fajn,ze to zabere pomerne kratkou dobu a je to doma. Pokud nemuzete skoky,tak bych zvolila ten bezici pas.

 
Afrikana
Zasloužilá kecalka 572 příspěvků 03.10.18 14:08

@tlustyhrosik Velice obecne receno, rozdil mezi kardiem, HIIT a silovym treninkem s pomuckami nebo posilovanim s vlastni vahou je v tom, ze kardio a HIIT jsou zamerene primarne na hubnuti, zatimco silovy trenink s pomuckami a posilovani s vlastni vahou zase na posileni svalu. A rozdil mezi kardiem a HIIT (high intensity interval training - tedy intervalovy trenink s vysokou intenzitou) je v tom, ze po HIIT vyrazne presvihnes tepovku, cvicis kratsi dobu, ale spalujes dele nez po obycejnem kardiu.

Pokud mas omezenou hybnost a chces cvicit doma, nasla bych si trenera, ktery by ti poskladal vhodne cviky, at 1) provadis cviky spravne a 2) procvicis rovnomerne cele telo.

A jestli se opravdu velryba, bude k nastartovani hubnuti stacit i rychla chuze.

 
kaja00
Extra třída :D 13454 příspěvků 03.10.18 14:29

Ahoj, tak než jsem se dočetla těm dřepům a poskokům, chtěla jsem doporučit mého oblíbeného Joa Wicka - body coach tv (na youtube), ale on ty dřepy dělá celkem často - jsou to HIIT tréninky. To možná až něco málo zhubneš a nebude ti to dělat potíže. V tvém případě bych začala rychlou chůzí (klidně na páse doma) a najít si trenéra co ti sestaví nějaké cvičení úměrně k tomu co zvládneš. Později, až něco zhubneš, určitě ty HIIT tréninky.

 
tlustyhrosik
Ukecaná baba ;) 1048 příspěvků 03.10.18 14:54

ja nemam zas takovy problem s váhou, abych nezvladla beh, nebo drepy, skoky atd. Ale jsem nekolik mesicu po zranění a ještě se mi nenavratila kompletni hybnost a pri nekterych pohybech zraneni stale citim. ten pas a rychla chuze to samozrejme jisti, je mi jasne, ze v soucasne situaci to nebude zadna hitparada co se tyce vyberu cviceni.

 
pajaxy
Ukecaná baba ;) 1040 příspěvků 03.10.18 16:19

Provadis cviky ve vyske intenzite, makas naplno, po nejaky casovy usek, casto lze opakovat v kolecku, jsou namichane cvicky kardio i psilovani, aby se to dalo udychat a zvladnout…telo rozpumpujes a spaluje jeste nejakou dobu po cviceni, ktere trva kolem 20 min…tak bych to videla ja…

 
Tiger-lily
Vesmírná mluvilka 33125 příspěvků 10 inzerátů 03.10.18 21:11

Jak už tu napsaly ostatní, HIIT je systém tréninku, kdy jsou střídány krátké intervaly s vysokou intenzitou s odpočinkem. Jestli zvolíš tento systém nebo něco jiného, co je nazváno jako kardio, je celkem jedno, záleží opravdu na tom, co ti bude vyhovovat.


Reklama

 Váš příspěvek
Reklama

Reklama

Poslední články

Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem... číst dále >

Stát chce finančně podporovat mikrojesle a dětské skupiny, aby maminky mohly jít do práce

Ministerstvo práce vyslalo do připomínkového řízení návrh, aby státní... číst dále >

Články z Expres.cz

Příběh Aloise Rašína: Jak se z radikálního nacionalisty stal zakladatel Československa?

Mluví se o něm málo, v souvislosti se vznikem Československa mnohem častěji... číst dále >

Mileniálové u kormidla: Skončí tahle generace jako Titanic, nebo ví, co dělá?

S moderními technologiemi jsou srostlí jak siamská dvojčata. Chtějí být... číst dále >

Články z Ona Dnes

Jak se nalíčit a učesat před kameru? Podívejte se na proměnu moderátorky

Moderátorka iDNES.cz Eliška Malínská se obvykle líčí pouze decentně a na... číst dále >

První dáma Svobodová přišla o syna, podpořila vznik SOS dětských vesniček

Bylo to poprvé od časů Hany Benešové, co byla první dáma opět oblíbená u... číst dále >