HIIT a silovy trénink - rozdíl?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
tlustyhrosik
Ukecaná baba ;) 1131 příspěvků 03.10.18 13:31
HIIT a silovy trenink - rozdil?

Rozhodla jsem se, ze uz nemuzu byt nadale velrybou a konečně se odhadlala to zmenit. Krome zmeny stravování (ne zadna rychla dieta, ale zmena zivotniho stylu) bych ráda pridala cviceni. Drive jsem cvicila a vysledky viděla. Ted jsem ovsem narazila na pojem cviceni HIIT (krome toho, ze se jedna o cviceni ve vyšší tepovce) a nevim co presne si mam pod tim představit. Je v tom cardio? co presne znamena HIIT cardio, v cem je rozdíl od bezneho cardia? Nebo to je silovy trenink? A to je přesně co? Posilovani s vahou, at uz vlastni nebo na strojích? Vyhledala jsem na instagramu pojem HIIT cardio, ale prislo mi vsechno mix vseho. Další vec je, ze jsem omezena v hybnosti, dela mi problem drepy a ruzne skoky. Ale rychlou chuzi zvladam. I pres tento docasny pohybovy handicap, bych ráda zvolila nejake cviceni. Je mi jasne, ze nejake velke skoky a drepy nezvladnu, ale urcite by se cviceni nejak nakombinovat dalo?
Edit doplneni: jednalo by se v mem pripade o cviceni doma, ne v posilovne, k dispozici mam.doma i běžecký pas.

Reakce:
Ronniszka
Stálice 71 příspěvků 03.10.18 13:51

Doporučuji zadat na YouTube BodyRock TV, např. BodyRock HIIT Max. Pro představu.

Nejsem vzdělaná v oboru, jsem jen hobbík, ale dovolím si poradit, že pokud jsi úplný začátečníķ a nechceš se v začátcích obracet na trenéra, kardio v tepové frekvenci 60-70 %, třeba rychlejší chůzi, nebo indiánský běh třikrát týdně 45 min. Pro koncipování optimálního tréninku je potřeba mnohem více informací.

Strecha
Zasloužilá kecalka 736 příspěvků 03.10.18 13:53

Ahoj,ja vam toho asi moc nezodpovim,ale…pred par lety jsem zacala cvicit podle Tomase Jehlicky (cviceni-doma.cz). Mel tam stridani 1den posilovani a jeden den HIIT. Zhubla jsem pomoci toho zhruba 10kg a hlavne velmi zpevnila telo. HIIT jsem delala formou sprintu (napr. 30s sprint a jednou tak dlouha pauza-tzn. 1min. odpocinek-cele to opakujete napr.3×). Intervaly si cca po tydnu navysujete a postupne pridavate i na intenzite a case. Momentalne cvicim HIIT skakani pres svihadlo a taky to jde-je fajn,ze to zabere pomerne kratkou dobu a je to doma. Pokud nemuzete skoky,tak bych zvolila ten bezici pas.

Afrikana
Zasloužilá kecalka 855 příspěvků 03.10.18 14:08

@tlustyhrosik Velice obecne receno, rozdil mezi kardiem, HIIT a silovym treninkem s pomuckami nebo posilovanim s vlastni vahou je v tom, ze kardio a HIIT jsou zamerene primarne na hubnuti, zatimco silovy trenink s pomuckami a posilovani s vlastni vahou zase na posileni svalu. A rozdil mezi kardiem a HIIT (high intensity interval training - tedy intervalovy trenink s vysokou intenzitou) je v tom, ze po HIIT vyrazne presvihnes tepovku, cvicis kratsi dobu, ale spalujes dele nez po obycejnem kardiu.

Pokud mas omezenou hybnost a chces cvicit doma, nasla bych si trenera, ktery by ti poskladal vhodne cviky, at 1) provadis cviky spravne a 2) procvicis rovnomerne cele telo.

A jestli se opravdu velryba, bude k nastartovani hubnuti stacit i rychla chuze.

kaja00
Extra třída :D 13577 příspěvků 03.10.18 14:29

Ahoj, tak než jsem se dočetla těm dřepům a poskokům, chtěla jsem doporučit mého oblíbeného Joa Wicka - body coach tv (na youtube), ale on ty dřepy dělá celkem často - jsou to HIIT tréninky. To možná až něco málo zhubneš a nebude ti to dělat potíže. V tvém případě bych začala rychlou chůzí (klidně na páse doma) a najít si trenéra co ti sestaví nějaké cvičení úměrně k tomu co zvládneš. Později, až něco zhubneš, určitě ty HIIT tréninky.

tlustyhrosik
Ukecaná baba ;) 1131 příspěvků 03.10.18 14:54

ja nemam zas takovy problem s váhou, abych nezvladla beh, nebo drepy, skoky atd. Ale jsem nekolik mesicu po zranění a ještě se mi nenavratila kompletni hybnost a pri nekterych pohybech zraneni stale citim. ten pas a rychla chuze to samozrejme jisti, je mi jasne, ze v soucasne situaci to nebude zadna hitparada co se tyce vyberu cviceni.

pajaxy
Ukecaná baba ;) 1295 příspěvků 03.10.18 16:19

Provadis cviky ve vyske intenzite, makas naplno, po nejaky casovy usek, casto lze opakovat v kolecku, jsou namichane cvicky kardio i psilovani, aby se to dalo udychat a zvladnout…telo rozpumpujes a spaluje jeste nejakou dobu po cviceni, ktere trva kolem 20 min…tak bych to videla ja…

Tiger-lily
Vesmírná mluvilka 34745 příspěvků 03.10.18 21:11

Jak už tu napsaly ostatní, HIIT je systém tréninku, kdy jsou střídány krátké intervaly s vysokou intenzitou s odpočinkem. Jestli zvolíš tento systém nebo něco jiného, co je nazváno jako kardio, je celkem jedno, záleží opravdu na tom, co ti bude vyhovovat.

Váš příspěvek
Reklama