Hodnocení výtvarky, pracovních činností

Anonymní
6.4.18 07:12

Hodnoceni vytvarky, pracovnich cinnosti

U cestiny, matiky.jsou dane bidy, nebo znamky dle poctu chyb..ok.Jak se da ale objektivne hodnotit obrazek?
Nejsou nejake „smernice“ nebo nevim jak se to jmenuje na takove predmety?

Dcera 3 tr same jednicky od vrchu dole a ted ji vychazi 2 z pracovnich cinosti.
Snazi se, mrzi ji to. a je jenom otazkou casu, kdy si prestane kreslit a mozna se prestane i na hodinach snazit.
Rada bych si precetla, pokud beco takovveho je, jak se hodnoti „vychovy“ ve skole Dekuji.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
23102
6.4.18 07:17

Na kritéria hodnocení a na to, co dceři v pracovkách nejde, se ptej paní učitelky. Snad máš alespoň představu, jestli je to stříhání, lepení, čistota práce…to se musíš ptát učitelky. My na těch pracovkách nesedíme. Je dcera nějak výrazně nešikovná? Nebo nepečlivá? Má tendenci práci odbýt? Nosí pomůcky? Snad máš jako máma aspoň nějakou představu o tom, co tvé dceři nejde - doufám.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
45594
6.4.18 07:24

Tohle ti řekne jenom učitelka co tvou dceru učí. Ale přiznám se, že tohle hodnocení výchov mi dost vadí a nechápu jeho význam. Popravdě celkem mi vadí i klasické znamkovani a snaha najít vždy něco negativního, místo hledání pozitiv. Jak jsem dřív byla proti slovnímu hodnocení, tak bych jim teď nahradila veškeré znamkovani.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23102
6.4.18 07:27
@lucenka píše:
Tohle ti řekne jenom učitelka co tvou dceru učí. Ale přiznám se, že tohle hodnocení výchov mi dost vadí a nechápu jeho význam. Popravdě celkem mi vadí i klasické znamkovani a snaha najít vždy něco negativního, místo hledání pozitiv. Jak jsem dřív byla proti slovnímu hodnocení, tak bych jim teď nahradila veškeré znamkovani.

Já tě chápu a máš do jisté míry pravdu. Jen ti chci říct, že nejsou všichni rodiče jako ty a je hodně takových, kteří naopak klasickému známkování dávají přednost. Takže není úplně možné vyhovět všem. Známkovat výchovy je zbytečné, v tom souhlasím.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5288
6.4.18 07:34
@lucenka píše:
Tohle ti řekne jenom učitelka co tvou dceru učí. Ale přiznám se, že tohle hodnocení výchov mi dost vadí a nechápu jeho význam. Popravdě celkem mi vadí i klasické znamkovani a snaha najít vždy něco negativního, místo hledání pozitiv. Jak jsem dřív byla proti slovnímu hodnocení, tak bych jim teď nahradila veškeré znamkovani.

Hm, já nevím, zase to beru tak, že třeba u mých dětí známkování zvyšuje jejich snaživost a zdravou soutěživost, nejstarší dceři to na gymplu vysloveně prospívá, je v sekundě. Pokud by bylo slovní hodnocení, tak určitě minimálně moje děti by ztratili část motivace. Pro člověka je soutěživost přirozená. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5288
6.4.18 07:35
@Zabatko píše:
Hm, já nevím, zase to beru tak, že třeba u mých dětí známkování zvyšuje jejich snaživost a zdravou soutěživost, nejstarší dceři to na gymplu vysloveně prospívá, je v sekundě. Pokud by bylo slovní hodnocení, tak určitě minimálně moje děti by ztratili část motivace. Pro člověka je soutěživost přirozená. :nevim:

ztratily, pardon

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.4.18 07:37

Z pracovek davam za dvě pokus dítě nenosí pomůcky, práci fláká a nedokončuje.

  • Citovat
  • Nahlásit
45594
6.4.18 07:37
@hanka.br. píše:
Já tě chápu a máš do jisté míry pravdu. Jen ti chci říct, že nejsou všichni rodiče jako ty a je hodně takových, kteří naopak klasickému známkování dávají přednost. Takže není úplně možné vyhovět všem. Známkovat výchovy je zbytečné, v tom souhlasím.

Já klidně přiznám, že jsem byla taky zastánce klasického znamkovani důležitých předmětů. Ale jak je kluk v jiné škole, tak když dostal slovní hodnocení, tak jsem názor změnila. Bylo to mnohem vystiznejsi, byly tam zmíněny věci, co mu nejdou, na čem zapracovat a zároveň i krásně zmíněné pozitivní věci. Takže nakonec jsem měla lepší představu než kdyby dostal klasickou známku. Ale určitě je to pro učitele pracnější. Jenom jeho hodnocení mělo kolem 10 stran, pravda byly tam i nějaké tabulky, ale i tak je to na první třídu dost. Se staršími to musí být ještě náročnější. A skvělý bylo i hodnocení chování, protože se tam i zmiňovalo, jak se začlenil do kolektivu, což pro mě jako rodiče prvnaka v naprosto cizím prostředí, kde se většina dětí znala že školky, bylo hodně důležité, známka z chování by mi v tomhle nic neřekla.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.4.18 07:39

@hanka.br. jak ja mam vedet co ma 8 lete dite vedet, tak, aby to bylo na jednicku,?
Pecliva a spolehliva je(az moc), pomucky vzdy ma, hlida si to sama, je na ni spoleh.

  • Citovat
  • Nahlásit
6591
6.4.18 07:39

Jojo nedávno jsme řešili něco podobného. Nesnáším neurčité zadání.
Syn donesl domů zadání, že mají vyšít křížkovým stehem smajlíka, přesně bylo zadáno kolik kde má být stehů ( nelegálně zkopírováno z časopisu).

Jelikož máme doma vyšívací automat tak jsem se synem dohodli že ho naučím jak se takové výšivky vytváří. SW je angličtině, jedná se o profi zařízení, takže i docela složité. Syn ve třetí třídě se relativně rychle naučil jak výšivku naprogramovat, jak měnit nitě, jak vypnou látku do rámečku atd… úplně jsem na něho byl pyšnej.
No ve škole dostal za 5.Když jsem se ptal proč tak učitelka řekla že takto zadání nemyslela.
Nakonec jsem to řešil s ředitelkou a ta učitelce domluvila a neznámkovala mu to vůbec.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6591
6.4.18 07:43
@lucenka píše:
Já klidně přiznám, že jsem byla taky zastánce klasického znamkovani důležitých předmětů. Ale jak je kluk v jiné škole, tak když dostal slovní hodnocení, tak jsem názor změnila. Bylo to mnohem vystiznejsi, byly tam zmíněny věci, co mu nejdou, na čem zapracovat a zároveň i krásně zmíněné pozitivní věci. Takže nakonec jsem měla lepší představu než kdyby dostal klasickou známku. Ale určitě je to pro učitele pracnější. Jenom jeho hodnocení mělo kolem 10 stran, pravda byly tam i nějaké tabulky, ale i tak je to na první třídu dost. Se staršími to musí být ještě náročnější. A skvělý bylo i hodnocení chování, protože se tam i zmiňovalo, jak se začlenil do kolektivu, což pro mě jako rodiče prvnaka v naprosto cizím prostředí, kde se většina dětí znala že školky, bylo hodně důležité, známka z chování by mi v tomhle nic neřekla.

Tak na toto máme každý měsíc konzultace s třídním. V podstatě je to slovní hodnocení za přítomnosti rodiče a žáka. A co je důležité je to dobrovolné, takže komu stačí vidět v žákajdě že Toník má z čj 2 a je spokojený, tak na konzultace nemusí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
45594
6.4.18 07:45
@jakanas píše:
Tak na toto máme každý měsíc konzultace s třídním. V podstatě je to slovní hodnocení za přítomnosti rodiče a žáka. A co je důležité je to dobrovolné, takže komu stačí vidět v žákajdě že Toník má z čj 2 a je spokojený, tak na konzultace nemusí.

Tak já pracuji, takže nemám čas chodit každý měsíc do školy na konzultace. A tipuju, že to tak má většina rodičů.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23454
6.4.18 07:46

@jakanas :mrgreen:
Já učitelku chápu, chtěla, aby se naučil pracovat s jemnou motorikou ruky a taky propojení oko-ruce (překreslit si vzor na kanavu), a tys ho naučil jak naprogramovat „počítač“
ALe jinak dobrá historka :D :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6591
6.4.18 07:47
@lucenka píše:
Tak já pracuji, takže nemám čas chodit každý měsíc do školy na konzultace. A tipuju, že to tak má většina rodičů.

Tak já pracuju taky a problém mi to nedělá, každého volba.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10517
6.4.18 07:50
@Anonymní píše:
Z pracovek davam za dvě pokus dítě nenosí pomůcky, práci fláká a nedokončuje.

U nás to také tak na prvním stupni je, že dvojka je za odbytou práci. Za pomůcky u dcery bylo v první třídě za 5.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama