Horší známka jako motivace. Opravdu to funguje?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Uživatel je onlinerokris
Kelišová 6791 příspěvků 05.11.18 11:57
Horší známka jako motivace. Opravdu to funguje?

Hezký den :kytka: Ráda bych věděla, zda u vašich dětí funguje horší známka jako motivace. Příklad průměr 1,21, ale žák dostane na vysvědčení 2. Prý aby se víc snažil. Setkala jsem se s tím u svých dětí víckrát. A výsledek byl jen silně demotivující. Opravdu tento přístup funguje? Děkuji za názory. :kytka:

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
Uživatel je onlinetininas
Ukecaná baba ;) 1477 příspěvků 05.11.18 12:03
@rokris píše:
Hezký den :kytka: Ráda bych věděla, zda u vašich dětí funguje horší známka jako motivace. Příklad průměr 1,21, ale žák dostane na vysvědčení 2. Prý aby se víc snažil. Setkala jsem se s tím u svých dětí víckrát. A výsledek byl jen silně demotivující. Opravdu tento přístup funguje? Děkuji za názory. :kytka:

Ahoj.

Tak za mě je ten příklad hodně přes čáru. Průměr 1,21 je jasná jednička.

Takže v tomto případě bych to brala jako hodně demotivující.

My jsme se museli přísně řídit průměrem, který nám vyšel v bakalářích. Přesto nejel vlak. Krylo se tím vedení i my, protože studenti a zejména někteří jejich rodiče byli hodně ambiciózní. :)

Příspěvek upraven 05.11.18 v 12:08

cverunka
Závislačka 2705 příspěvků 05.11.18 12:04

Nefunguje. Vyvolá to jen pocit křivdy. Spis to od snahy odradí.

Svistice
Neúnavná pisatelka 17618 příspěvků 18 inzerátů 05.11.18 12:06

@rokris Podle mě to může fungovat na dítě, kterému jde z nějakého důvodu jen o to číslo (protože doma třeba za jedničku dostane prachy nebo ho nebudou kárat za dvojku). Na dítě, které se učí pro sebe a na číslech nelpí, dělá své maximum to asi moc motivující nebude.

Uživatel je onlinerokris
Kelišová 6791 příspěvků 05.11.18 12:09

@tininas @cverunka Právě to si myslím. Nač jsou pak známky? Pokud učitel zvýší nároky na 1, tedy má vyšší požadavky na výkon, to bych brala. Ale takto? Já vůbec nevím, co se na toto děcku říká, aby to úplně nevzdalo.

renap
Ukecaná baba ;) 2155 příspěvků 05.11.18 12:09

@tininas Ty tvoje příspěvky ve všech diskusích jsou opravdu výživný a většinou úplně mimo. Jak může být známka průměr? Jinou váhu má známka z domácího úkolu,jinou z diktátu a jinou ze čtvrtletní písemky. Známka na vysvědčení nikdy nemůže být průměr všech známek,to je nesmysl.
A jo,u nás horší známka jako motivace rozhodně funguje,víceméně je to jediný co funguje. Dcera ale nikdy neměla dvojku na vysvědčení,ale je prostě zvyklá na samé jedničky,na to že je nejlepší,takže když dostane dvojku,nebo nedejbože trojku :roll: ,tak je to to jediný,co ji donutí se na to učení aspoň podívat. Jinak pouze napíše úkol-s nechutí a odporem a nahází to do tašky,předem se nikdy neučí,i když ví,že něco budou psát. K tomu ji donutit nelze.

Beckyttine5
Kecalka 349 příspěvků 05.11.18 12:09

ZaLezi, jak máte hodnocení upraveno v klasifikacnim řadu… u nás je třeba průměr ze známek jen jedním z hodnotících kritérií..

hanka.br.
Neúnavná pisatelka 18979 příspěvků 05.11.18 12:16
@rokris píše:
Hezký den :kytka: Ráda bych věděla, zda u vašich dětí funguje horší známka jako motivace. Příklad průměr 1,21, ale žák dostane na vysvědčení 2. Prý aby se víc snažil. Setkala jsem se s tím u svých dětí víckrát. A výsledek byl jen silně demotivující. Opravdu tento přístup funguje? Děkuji za názory. :kytka:

Z průměru 1,21 neudělá dvojku na vysvědčení žádný učitel. Ale k otázce - pokud je průměr v rozmezí 1,4 - 1,6, pak může učitel vyhodnotit přístup k předmětu a právě tu snahu. A pokud není, pak je dvojka na místě i jako motivace ke zlepšení.

beruska9
Extra třída :D 10856 příspěvků 05.11.18 12:17

Ja osobne bych byla nastvana a mela pocit krivdy.
Zazila jsem presne opacnou vec na stredni, kdyz mi ucitel „prilepsil“ s komentarem, ze podle neho na to mam a ze ceka, ze si tu lepsi znamku obhajim. Bylo to v prvnim pololeti prvniho rocniku a obhajila jsem si ji az do maturity :srdce: A to mel ten ucitel povest desneho tvrdase.
@renap : tady ale neni rec o „zaslouzene“ spatne znamce, ale o „motivacnim prihorseni“

Uživatel je onlineSlečnaDahlia
Ukecaná baba ;) 1979 příspěvků 05.11.18 12:18
@renap píše:
@tininas Ty tvoje příspěvky ve všech diskusích jsou opravdu výživný a většinou úplně mimo. Jak může být známka průměr? Jinou váhu má známka z domácího úkolu,jinou z diktátu a jinou ze čtvrtletní písemky. Známka na vysvědčení nikdy nemůže být průměr všech známek,to je nesmysl.
A jo,u nás horší známka jako motivace rozhodně funguje,víceméně je to jediný co funguje. Dcera ale nikdy neměla dvojku na vysvědčení,ale je prostě zvyklá na samé jedničky,na to že je nejlepší,takže když dostane dvojku,nebo nedejbože trojku :roll: ,tak je to to jediný,co ji donutí se na to učení aspoň podívat. Jinak pouze napíše úkol-s nechutí a odporem a nahází to do tašky,předem se nikdy neučí,i když ví,že něco budou psát. K tomu ji donutit nelze.

Aritmetický průměr je blbost, to je pravda, ale v dnešní době obvykle počítají průměry ze známek programy (bakaláři), které zohledňují váhu známky. Váhu známky zadají do tabulky přímo učitelé a výsledný průměr je pak maximálně přesný a rozhodně se jím řídit lze.

Alkata
Zasloužilá kecalka 612 příspěvků 05.11.18 12:18

Na me to nikdy nefungovalo. Akorát ti naštve a demotivuje. Neco jako kdyz ti ve škole uteče dobra známka o půl bodu.

cverunka
Závislačka 2705 příspěvků 05.11.18 12:19
@renap píše:
@tininas Ty tvoje příspěvky ve všech diskusích jsou opravdu výživný a většinou úplně mimo. Jak může být známka průměr? Jinou váhu má známka z domácího úkolu,jinou z diktátu a jinou ze čtvrtletní písemky. Známka na vysvědčení nikdy nemůže být průměr všech známek,to je nesmysl.
A jo,u nás horší známka jako motivace rozhodně funguje,víceméně je to jediný co funguje. Dcera ale nikdy neměla dvojku na vysvědčení,ale je prostě zvyklá na samé jedničky,na to že je nejlepší,takže když dostane dvojku,nebo nedejbože trojku :roll: ,tak je to to jediný,co ji donutí se na to učení aspoň podívat. Jinak pouze napíše úkol-s nechutí a odporem a nahází to do tašky,předem se nikdy neučí,i když ví,že něco budou psát. K tomu ji donutit nelze.

Ano, opravdu to tak funguje. Bakaláři jsou program, který zohledňuje i váhu známky a vypočítá průměr. My máme k rozhodování toleranci 0,7 a přes to nejede vlak.

Uživatel je onlinerokris
Kelišová 6791 příspěvků 05.11.18 12:19
@hanka.br. píše:
Z průměru 1,21 neudělá dvojku na vysvědčení žádný učitel. Ale k otázce - pokud je průměr v rozmezí 1,4 - 1,6, pak může učitel vyhodnotit přístup k předmětu a právě tu snahu. A pokud není, pak je dvojka na místě i jako motivace ke zlepšení.

Moc děkuji za názor. :kytka:

Uživatel je onlinelucenka
Vesmírná mluvilka 33621 příspěvků 05.11.18 12:20
@renap píše:
@tininas Ty tvoje příspěvky ve všech diskusích jsou opravdu výživný a většinou úplně mimo. Jak může být známka průměr? Jinou váhu má známka z domácího úkolu,jinou z diktátu a jinou ze čtvrtletní písemky. Známka na vysvědčení nikdy nemůže být průměr všech známek,to je nesmysl.
A jo,u nás horší známka jako motivace rozhodně funguje,víceméně je to jediný co funguje. Dcera ale nikdy neměla dvojku na vysvědčení,ale je prostě zvyklá na samé jedničky,na to že je nejlepší,takže když dostane dvojku,nebo nedejbože trojku :roll: ,tak je to to jediný,co ji donutí se na to učení aspoň podívat. Jinak pouze napíše úkol-s nechutí a odporem a nahází to do tašky,předem se nikdy neučí,i když ví,že něco budou psát. K tomu ji donutit nelze.

představ si, že někde se jede na průměr. Do takové školy jsem chodila. Ale byla to tedy až střední, kde se nehodnotily domácí úkoly, diktáty. Měli jsme jen předem stanovený počet písemných zkoušek, kde každá zkouška měla stejnou váhu.

A tedy u nás horší známka jako motivace rozhodně nefunguje. Nefungovalo to na mě a nefunguje to ani na kluka.

Uživatel je onlinetininas
Ukecaná baba ;) 1477 příspěvků 05.11.18 12:20
@renap píše:
@tininas Ty tvoje příspěvky ve všech diskusích jsou opravdu výživný a většinou úplně mimo. Jak může být známka průměr? Jinou váhu má známka z domácího úkolu,jinou z diktátu a jinou ze čtvrtletní písemky. Známka na vysvědčení nikdy nemůže být průměr všech známek,to je nesmysl.
A jo,u nás horší známka jako motivace rozhodně funguje,víceméně je to jediný co funguje. Dcera ale nikdy neměla dvojku na vysvědčení,ale je prostě zvyklá na samé jedničky,na to že je nejlepší,takže když dostane dvojku,nebo nedejbože trojku :roll: ,tak je to to jediný,co ji donutí se na to učení aspoň podívat. Jinak pouze napíše úkol-s nechutí a odporem a nahází to do tašky,předem se nikdy neučí,i když ví,že něco budou psát. K tomu ji donutit nelze.

Ahoj.

Vidím, že jsem si získala odpůrkyni na e-miminu.

Ale Tvůj příspěvek chápu, protože ve školství nejsi. :)

Bakaláři je totiž program, kde si můžeš nastavit hodnotu známky. Ta je od jedné do deseti a ten program tomu samozřejmě přikládá význam. :)

Takže třeba pololetní písemka má váhu 10, ale domácí úkol jen 2 a pokud to učitel nastaví správně, tak je ten program opravdu spravedlivý. :)

Gratuluji k chytré dceři.

Stránka:  1 2 3 Další »
Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

3 nejčastější úrazy dětí a první pomoc: Víte, jak se zachovat?

Hlídáte je jako ostříž, ale stačí vteřinka nepozornosti a neštěstí je na... číst dále >

Články z Expres.cz

Rasta kočka dne: Hvězda České televize Tvarůžková změnila image a je to pecka!

Čokoládová kráska z České televize Zuzana Tvarůžková (35) si nechala udělat... číst dále >

Příběh lásky „Luďana a Ilony“: Dohodil Hofmann Jitce roli na usmířenou za nevěry?

V seriálu Most! hrají Martin Hofmann (40) a Jitka Čvančarová (40) bývalé... číst dále >

Články z Ona Dnes

Pohádky jsou švindl, říká psychiatr Radkin Honzák

Pohádky a Vánoce k sobě patří jako kapr a šupiny. Radkin Honzák však říká, že... číst dále >

Jak prožít spokojený rok 2019? Zlepšujte přítomnost, radí psycholog

Pokaždé, když rok končí a další začíná, všichni si přejeme, aby byl ten nový... číst dále >