Hubnutí ze sporttestrem

24610
11.1.20 18:24

Hubnutí ze sporttestrem

Nemáte někdo zkušenost s hubnutím se sporttestrem/hlídání ttepovky?
Potřebujju zhubnout alespoň alespoň 3-5 kg. Jelikož se mi od září nepodařilo dostat dolů ještě ani kilo, přinesl Ježíšek sportttestr Polar.
Jen jsem z toho taková trochu rozpačitá. Mám doma spinner a když jezdím ve sporttestrem doporučeném rozpětí tepovky, tak si připadám jak důchodce na vyjíždce. Sice se trochu zapotím, ale jinak kadence a zátěž nula nula prd, navíc to je celé v sedle, ze sedla se dostávám okamžitě mimo doporučenou zónu (110-145 tepů).
Fakt se tím dá zhubnout?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
833
11.1.20 18:30

Ano. Zhubla jsem 10 kilo tuku. Měla jsem my zone, což je taky na principu tepovych zón, kterých se máš držet podle toho co chceš. Já spalovala takže jsem se držela v tom rozpětí co píšeš a ano, měla jsem pocit, že se ani moc nezadycham ale byla jsem na stepperu nebo páse dvě hodiny a to jsem se Teda dost zpotila i zadychala. Vzhledem ke zdravotnímu stavu nesmím běhat a skákat. Tak jsem chodila.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
833
11.1.20 18:31

Ještě dodám, že jsem se vždy držela těsně u horní hranice.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
703
11.1.20 18:32

To bude zrejme tym, ze mas slabu kondicku. Cim sa bude zlepsovat, tym budu tepy pri vyssej zatazi nizsie. Mozes striedat vysoku zataz s nizsou tak, aby si ten priemer udrzala v aerobnej zone.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24610
11.1.20 18:40

@sandrusa Zrovna na tom spinneru slabou kondičku myslím fakt nemám. :lol: Pokud se nebudu hlídat, zvládám šlapat 60 minut při 70-90% záteži. :nevim: Odpor disku, co mám podle sporttestru používat jako vhodnou zátěž pro doporučenou zónu, mám tak na zařátí a na vyjetí.
I fitneess test sporttestru vyhodnotil mou aktuální vstupní kondičku jako good.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
703
11.1.20 18:58
@Svistice píše:
@sandrusa Zrovna na tom spinneru slabou kondičku myslím fakt nemám. :lol: Pokud se nebudu hlídat, zvládám šlapat 60 minut při 70-90% záteži. :nevim: Odpor disku, co mám podle sporttestru používat jako vhodnou zátěž pro doporučenou zónu, mám tak na zařátí a na vyjetí.
I fitneess test sporttestru vyhodnotil mou aktuální vstupní kondičku jako good.

tiez dokazem odbehnut 10km za 55min, ale tepy budem mat vo vysinach. To, ze to dokazem, nie je znak toho, ze mam dobru kondicku. Ta sa pozna napr aj tym, ze dokazes vyssiu zataz pri nizsich tepoch.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17744
11.1.20 19:29

Jestli muzu doporucit, stridej to. Ja dam spis na pocit, ono to spocitat a zmerit, no uplne presne to nebude nikdy. Jednou bych vyjela na dlouho s mensim zadychanim, ale zadychat se alespon trochu. A treba 2× do tydne super intenzivne s kratkyma pauzama. Ono ti vytrenovani jsou totiz pak schopni palit tuk i pri vyssi intenzite. Navic se rekneme, posunujes dal ve vykonosti a palis vic i po cviceni.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24610
11.1.20 19:49

@Lenka_Hal Tak nejak to chci delat. Vypocitali mi to, ze mam dat tydne 5 hodin. Tak si dam 3× tydne hodku duchodcovske vyjizdky. To zvladnu i snad i vecer u telky. A 2× tydne si zaslapu poradne, abych si to uzila.
Rada bych pridala i nejakou intenzivnejsi chuzi, ale to az nebude tak brzo tma.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
649
11.1.20 22:41

@Svistice
To jako přelítneš i těch 145 tepů? 8o Tak to mi přijde hodně a kolik potom máš min a max?
Na spineru jezdím tak 25 - 30 min zlehka na střední zátěž (120 tep-lehce se potit)
pak 2× - 3× - 3-5 min max. výkon střídat se střední zátěží a pak 15 min lehký dojezd.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24610
12.1.20 07:37

@madyb Klidovou mam 53. Abych mela pocit, ze neco delam a trochu se zadychala, tak musim mit okolo 150.
Na 120 to mam fakt flakacku skoro bez zateze. :nevim:
Tabulkovy max (vypoctovy) mam asi 183, jak je to v realu netusim, to asi ten sporttester neukazuje.

A to pri tempu 120 tepu citis nejaky odpor do nohou? Ja to mam fakt na vyjeti. Ja kdyz se zvednu, tak musim alespon o 360 stupnu pritahnout zatezovy sroub, jinak by me to vykopavalo. A to ta tepovka pak jde hned nahoru.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
649
12.1.20 21:51

Tepovku max. 183 jsem měla tak před 30léty :( Pokud jí máš opravdu tak vysokou pak těch 145 bude asi OK. Já mám spiner dimenzovaný na manžela, tak když dám max. zátěž a nezpomalím pod 60 otáček/min tak vydržím tak 3 min. Jinak tepovka mi lítá spíš podle frekvence šlapání než podle zátěže, takže když přidávám zátěž a zpomaluji tak klesá i tepovka. Ale já už tep moc nesleduji, jen orientačně 2 x za rok.
Podle mě na hubnutí je rozjezd 30 minut jak důchodce v sedle a pak klidně pár sprintů.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17744
12.1.20 22:23

@madyb Osobne bych spis rekla, ze pro hubnuti spis opacne, kdyz uz stridat behem jedne akce. Po rozehrati do toho slapnout (spalit cukrove zasoby) a pak vyrazne delsi pomalejsi jizdu (palit mnohem lepe tuky). Tohle je tedy teorie, je treba zkusit. Nekdo i po delsim lehkem kardiu je trochu unaveny a pak neni schopny jit do vyssi inetnzity, tam to asi fungovat nebude.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24610
13.1.20 17:56

Tak jsem se dle training zon dopocitala, ze maximalku my sporttester vyhodnotil na 181.
Vcera jsem trochu experimentovala a nejlip se mi slape pri 148-155 tepech (clovek ma pocit, ze se neflaka, delaji se endoefiny, ale nezakyseluje se). Kdyz se dostanu pres 160 (168 po dvou minutach runningu), tak uz to prestava byt konfortni a zacina se delat laktat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
649
13.1.20 22:39

@Lenka_Hal To zní logicky. Ale během jedné hodiny výkonu se asi stejně moc tuku nespálí. A je rozhodující zda chybějící cukry se v následujících hodinách doplní z tuku nebo z čokolády. :)
@Svistice Tak takhle detailně to nezkoumám. Každopádně udivuje mě tvůj tepový rozsah (50 - 180) To se to pak běhá. 8o

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat