Inkluze a zkušenosti s ní

Anonymní
13.9.21 17:42

Inkluze a zkušenosti s ní

Ahoj. Vzhledem k určitým problémům psycho-sociálního charakteru zvažujeme začlenění dítěte do školy formou inkluze. Jaké s ní máte prosím zkušenosti? děkuji

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2117
13.9.21 17:50

Ja mam zkusenost jen jako matka ditete, jehoz spoluzak chodi a vsechny mlati a nikdo mu to nesmi vratit, protoze je „jiny“, prece. :roll:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 17:54

Ja mam zkušenost jako učitel. Žák, který je absolutně nezvladatelny, je s ním nonstop asistent. I tak mlátí všechny okolo, vykřikuje, uráží. Kdyz mu to někdo vrátí, má sebepoškozující sklony. Řeším denně já, zástupkyně, školní psycholožka, asistentka, družinářky… Nefunguje nic. Rozhodí celou třídu.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 17:56

Pracuji na SŠ, kde je,, jiných" dětí spousta. Mě osobně to nepřijde vůbec fér přístup, jak již píše @VitaminC . Můj pocit je takový, že se neustále hraje na to, aby tyto děti nebyly diskriminované, ale nikdo si neuvědomuje to, že jsou tím naopak úplně diskriminovaní ti ostatní :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 17:58

Mám jinou zkušenost než je zde psané. Dítě s PAS, nadprůměrný intelekt. Hodný tichý klučík který vlastně nemá velké problémy ale na diagnozu PAS asistenta dostal (Aspergerův syndrom). Je to spíš asistent učitele a samotnému klukovi není třeba se věnovat, stíhá a chováním je bezproblémový. Takže inkluze na jedničku, asi teda.
Inkluze nerovná se dítě agresivní :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
32483
13.9.21 17:58
@Anonymní píše:
Ahoj. Vzhledem k určitým problémům psycho-sociálního charakteru zvažujeme začlenění dítěte do školy formou inkluze. Jaké s ní máte prosím zkušenosti? děkuji
úplně jsem to nepochopila. To váháte mezi běžnou školou a speciálkou? Nebo mezi tím dát škole „papír“ nebo to tajit?
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 18:02
@Anonymní píše:
Mám jinou zkušenost než je zde psané. Dítě s PAS, nadprůměrný intelekt. Hodný tichý klučík který vlastně nemá velké problémy ale na diagnozu PAS asistenta dostal (Aspergerův syndrom). Je to spíš asistent učitele a samotnému klukovi není třeba se věnovat, stíhá a chováním je bezproblémový. Takže inkluze na jedničku, asi teda.
Inkluze nerovná se dítě agresivní :nevim:

To určitě ne, Aspergra mám ve třídě taky. Kromě pár drobností, které jsou ale snadno zvládnutelné, je to zlaté dítě. Záleží, jaké problémy konkrétní dítě má. Ale zrovna s Aspergry mám pouze dobré zkušenosti ;)

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 18:18

Taky mam jine zkusenosti nez zde psane. Skolkove dite, nadprumerne inteligentni, bohuzel se az ve vetsim skolkovem kolektivu projevilo ADHD. Ta sikana co jsme si jako rodina zazili, se neda popsat. Nastesti to dite jeste neumelo poznat, ale jinak priserne, jeho asistentka ho i bila. Neskutecnym zpusobem diteti nelegalne omezili dochazku, nam chvili trvalo pochopit, ze se to nedeje pro dobro ditete, ale proto, aby ucitelky mely klid. Jsme extremni pripad, bezne to takhle hrozne neni, co jsem tak pochopila z diskusi tady i z rozhovoru s PPP, ale poznamenalo to i mne jako dospelou. Chce to asi dobre promyslet kam jit, jit se do skoly podivat, mluvit s pedagogy a rodici podobnych deti.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
13.9.21 18:18

Mám zkušenost z více stran. A to jako máma dítěte, co chodilo s inkludovanym dítětem do třídy i jako učitelka.
Za mě to není ideální. Většinou to je náročné pro všechny strany. Ano, všechny to svým způsobem obohatí, ale za jakou cenu.
Syn měl inkludovaneho spolužáka. Kradl mu svačiny. Když se mu něco líbilo, tak si to vzal, všem nadával… Nemohli na výlet, protože by to nedal, takže šli jen v okolí školy, protože ho nemohli vyčlenit.
Hodně záleží na problémech, co dítě má i na škole. Spousta takových dětí se bude v kolektivu dalších 25 dětí trápit. Často jim vadí hluk, ruch, změny, strhávají na sebe pozornost, protože se v tak velkém kolektivu ztrácí.
Edit: Pak je samozřejmě hodně dětí, co je naprosto v pohodě a nikdo by neřekl, že mají nějaký problém. Chce se to odrazit od toho, jaký má dítě problém a vzít v úvahu i zkušenosti ze školky.

  • Citovat
  • Nahlásit
5668
13.9.21 18:25

Inkluze je totální nesmysl. Těch dětí, pro které má nějaký smysl, je naprosté minimum a tyto jednotkové případe lze efektivněji řešit individuálně.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2637
13.9.21 18:25
@Anonymní píše:
Ahoj. Vzhledem k určitým problémům psycho-sociálního charakteru zvažujeme začlenění dítěte do školy formou inkluze. Jaké s ní máte prosím zkušenosti? děkuji

Pokud nepopíšeš o jaký problém jde, tak se těžko cokoliv poradí.
Já z pozice (bývalé) spolužačky takových dětí mám zkušenosti jak neutrální/pozitivní tak velice negativní. Záleží na konkrétní situaci a diagnóze. Měli jsme pár spolužáků, kteří byli v pohodě a tam by se o nějakém oboustranném obohacení kolektivu dalo úplně v klidu mluvit. A pak jsem taky zažila jeden naprosto odpuzující případ, kde mám pocit, že to byla jasná ukázka toho, že to dítě mezi námi absolutně nemělo co dělat. Ale obecně se nedá říct nic.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
10563
13.9.21 18:28

Pracuji na SŠ jako učitel, mám zkušenosti dobré, méně dobré a bohužel i špatné, ale kdybych to měla shrnout, spíš jsem pro - ovšem pozor, k nám se dostane jen velmi úzký výběr dětí, které umí a hlavně samy chtějí pracovat.

Organizačně to ale určitě zrovna snadné není…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
191
13.9.21 18:30

Podle me velmi!!! zalezi na diteti. Zazila jsem inkludovane dite s obrnou, ktere bylo nadprumnerne inteligentni a de facto jeden z tahounu tridy. Na druhou stranu take chlapce se sklony k agresivite a nikdo nic ne(z)mohl, chlapec byl nedoktnutelny. Bohuzel v obou pripadech mely puvodni rodiny dost problemu „samy se sebou“ a oba chlapci nemeli (podle meho nazoru) potrebnou podporu.

Takze dobre!!! zvazit moznosti ditete. Drzim palce, at se dobre rozhodnete :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2242
13.9.21 18:37

Ono dost záleží na tom, jaké dítě to je. A není to ani o diagnóze, protože i tam jsou v chování velké rozdíly. Takový vozickar nebo dítě bez ruky asi nikomu vadit nebude, že… PAS je taky pojem, který skrývá strašně velkou škálu projevů, může být agresivní, ale naopak i zamlkly. Stejně tak adhd, může mlátit celou třídu, skákat po stolech…, anebo jen bude potřebovat mít dovoleno o přestávce skákat na místě nebo v hodině se jít s asistentkou projít… někde i kauze smysl má, jinde to rozhodí celou třídu. Je potřeba posuzovat každý případ zvlášť.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11283
13.9.21 18:47

Já jako rodič dítěte, které mělo ve třídě kluka magora, kde nevíme přesně, o co šlo, jelikož tajné - ale mlátil i holky, vyrušoval - tak bych řekla, že inkluse pro tiché vady klidně, včetně fyzických handicapů.
Ale jakmile je v tom nějaká agresivita, tak nepatří do výuky, to bych zakázala a neříkala tomu inkluse. Mělo by se tomu říkat: „Jak udělat celou třídu nevzdělatelnou“.

Z vyprávění neteře - měla ve třídě slepého spolužáka, jelikož jeho matka ho chtěla za každou cenu začlenit mezi lidi, i když jí bylo údajně doporučeno, aby kluka dala do školy pro slepé děti. S chlapcem se ve třídě děti bavily, ale na odpolední aktivity si ho nevzaly a evidentně neměl přátele svoje ani v okolí bydliště. Až tolik se do té třídy nezačlenil, neměl žádného kamaráda pro sebe a dost trpěl. Neteři ho bylo líto, ale říkala, že ho mezi holky vzít nemůže, protože jiné zájmy a že obětovat se pro něho také nehodlá. A že by mu bylo lépe mezi sobě rovnými. Tenkrát jí bylo 16 a říkala mi, že to teda jeho máma neodhadla dobře a uškodila mu.

Takže zvažovat a promyslet, záleží na problému.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat