Ionťák - pomáhá hubnout, nebo přibírat?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
honzek86
Kecalka 259 příspěvků 05.10.18 08:51
Ionťák - pomáhá hubnout, nebo přibírat?

Ahoj,
jak je to s ionťáky? Používáte je někdo dlouhodobě a můžete potvrdit, že mi nebudou bránit v pálení té malé vrstvy, pod kterou někde dole je údajně ten pekáč buchet? :D Mě při sportu znatelně pomáhají. Fakt mě nakopnou a dodávají mi energii, je to poznat. Jenže jsem na pochybách, jestli by se bez nich nehublo lépe. Podle mě i tak obsahují dost cukru. Na druhou stranu, cukr je při sportu taky potřeba.
Zatím věřím tomu, že díky tomu, že s nimi více vydržím, i více spálím, protože těch kilometrů a minut s ionťákem dám prostě víc. Ale nevím, jestli nejsem na omylu. Včera jsem se podíval na etiketu a kalorické hodnoty a posadil jsem se z toho na zadek.
Jen dodám, že cvičím a běhám při vyšší tepové frekvenci. Dávám si rád spíše do těla, spíš takový dynamický kardio trénink, než nějaké klusání po parku. Ze svých vlastních zkušeností - při zátěži nedoporučuji pít čistou vodu. Tuhle jsem vyjel na kole fakt vražedný kopec vražedným tempem, nahoře jsem se napil čisté vody, najednou se mi zatmělo před očima a převrátil jsem se do pole. Málem jsem omdlel. Doktorka mi řekla, že jsem si asi prudce naředil cukry v krvi a tělo mělo šok. Od té doby piju ionťáky a nikdy se mi to nestalo. Ta čistá voda je zlo :cert: při sportu ji už nepopíjím.
Googlil jsem něco o ionťácích, ale jsou to samé reklamy a neodborné plky. Zajímá mě, jestli tomu někdo opravdu rozumí.

Reakce:
Levixka
Zasloužilá kecalka 559 příspěvků 05.10.18 09:35

Iontaky vlastně nejsou pořádně k ničemu ani v redukci ani v pribirani sval. hmoty, je to něco jako vitamínovy energeticky napoj bez kofeinu a tehlech srajd :) Cukru tam je dost, ale je tam většinou sukraloza, která se hojně používá jako sladilo pro lidi co jsou v redukci :) Asi bych nepila jen to, zkusila bych to střídat aspoň s čajem, treba lehce osladit erythrytolem :) Taky je rozdíl zda pijete iontaky z obchodu nebo kvalitní z fitness shopu, kde je záruka těchto „zdravých“ cukrů a v těch máte minerály, vitamíny a nekdy i l-carnitin, který je pro zdravého člověka sice zbytečný, ale aspoň pro placebo efekt :)

mag
Extra třída :D 11059 příspěvků 05.10.18 09:46

Hele, ja jedu na vodu vsechny treninky i ty intenzivni. Iontaky a gely az pri zavode nebo vysokych zimnich objemech, kdy bezim vic jak dve hodiny.
Ja bych to s nimi neprehanela.

TMana
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 05.10.18 10:00

Každý ionťák má jiné složení. Většinou obsahují cukry, takže se po nich bude přibírat. Hubnoucí nápoje vyjma projímadel apod ani snad neexistují.

TMana
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 05.10.18 10:02

Jinak já na kolo vozím čistou vodu, ionťák zcela výjimečně, např. pro 5ti a vícehodinovou túru.

honzek86
Kecalka 259 příspěvků 05.10.18 14:30

To já nehledám hubnoucí nápoj :) na to nevěřím. Primárně cvičím a běhám kvůli kondici, takže nehledám zázrak na hubnutí. Jen nechci, aby to ten ionťák zhoršoval.

Ou
Kelišová 5420 příspěvků 05.10.18 15:01

Iontový nápoj pomáhá doplnit hladinu iontů, kterou můžete případně vypotit při cvičení. Stejně tak ale jaksi funguje voda a něco k jídlu.
S hubnutím a či přibíráním hmoty nedělá vůbec nic.

Je to dost nesmyslný marketingová produkt.

Ou
Kelišová 5420 příspěvků 05.10.18 15:03

Jinak tou vodou jste si nenaředil cukr v krvi, to takhle nefunguje, ale téměř jistě jste byl na lačno a velkou zátěží do kopce jste si spálil zásobní rezervy glykogenu. Kdybyste se nahoře napil sladké limonády, nebo si dal třeba banán a nebo nejezdil na lačno, tak by vám hladiny cukru v krvi tak nelítaly.

TMana
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 05.10.18 18:49

Hlavně taky chce během zátěže pít pořád a jen po douškách. Byl jsem kdysi se ženou na kole, neměli jsme s sebou pití, pak se u známého napila tím stylem, že do sebe hodila půl litru. Taky šla málem k zemi.

honzek86
Kecalka 259 příspěvků 08.10.18 16:58

@Ou Jo, tak nějak jsem to pochopil taky … určitě by se mi to nestalo, kdybych se napil limči, přemýšlím taky tak. Ale ten ionťák vedle iontů obsahuje i hafl cukrů, ne? No sladký je to jak h…o z nutrie :nevim: Přijde mi to jako šťáva nebo limča obohacená navíc o ty ionty, což se zřejmě odráží na té ceně (kromě zmíněného marketingu ..)

@TMana Chápu, snažím se :) ale když jedu do pořádnýho kopce, tak se napiju jen párkrát … sahání po flašce a popíjení mi rozhodí rytmus. Takže to nakonec dopadne tak, že se napiju pod kopcem, nékde v polovině a navrchu. Navíc se snažím šetřit, je toho jen 0,7l a hospoda není na každým rohu. Jinak samozřejmě souhlas, rovnoměrné popíjení a doplňování cukrů je optimální varianta.

TMana
Ukecaná baba ;) 1148 příspěvků 08.10.18 19:56

@honzek86 naučil jsem se pravidlo, že si každých 5km loknu vody. Samozřejmě v terénu to nelze dodržovat přesně, ale tak nějak mám pocit, že tělo lépe funguje a v noci se nebudím žízní.

carsa
Ukecaná baba ;) 1155 příspěvků 08.10.18 20:09

Jonťák si dám maximálně na závodě, kdy fakt potřebuju podat nějaký výkon. Při tréninku stačí voda.

Tiger-lily
Vesmírná mluvilka 33506 příspěvků 10 inzerátů 09.10.18 07:43

Voda žádné zlo není. Ionťák je vhodný požít při závažnější dehydrataci, takže při průjmu nebo při vrcholovém výkonu. Pokud ti neleze čistá voda, zkus nějakou ochucenou minerálku.

_-Nickname-_
Povídálka 17 příspěvků 10.10.18 00:04

*********. Čistá voda je to nejlepší a nejzdravější, co můžete pít. Přísun cukrů by měl být primárně z jídla, ne z nějaké syntetické limonády :roll:

edit admin - urážky

honzek86
Kecalka 259 příspěvků 26.10.18 12:44

@_-Nickname-_ No to je samozřejmě pravda, ale když jedu na kole, tak si asi nemůžu nacpat pupek :) A navíc nemluvím o dlouhodobém příjmu cukrů (v horizontu hodin), ale o okamžitém šoku, který mi nastal (řádově v sekundách) následkem toho, že jsem se pořádně napil vody. Zda jsem se před tím dobře najedl a měl dostatečnou zásobu sacharidů na celý výlet, je v tuto chvíli vedlejší teorie, jelikož šlo o šokový stav. Voda je sice obecně vzato to nejzdravější, co můžeme pít, ale v tomto případě je to také teorie, která nic neřeší. Plantáme trochu dvě věci dohromady - stravování při sportu v rámci celého dne (ano, voda je zdravá) a kolísání cukru v krvi na základě krátkodobých podnětů. Já jsem chtěl mluvit spíš o tom druhém.
EDIT: Jo, vedle toho jsem samozřejmě položil klíčový dotaz, jestli si myslíte, že se při sportu z ionťáku tloustne. Řešit, jestli je obecně zdravější voda nebo sladké nápoje nemá smysl. Jasně, že voda ;)

Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Diskuze s tatínkem Janem: O hraní i péči o nemocné dítě

Pojďte si popovídat do diskuze na eMiminu s tatínkem, který po narození... číst dále >

Vánoční úklid: Hlavně zůstat v klidu

Vánoce a úklid. Každý rok je to pořád dokola. Víte, že to musíte udělat, ale... číst dále >

Články z Expres.cz

Tři hollywoodská zmrtvýchvstání: Ben Affleck, Demi Lovato a Tori Spelling

Ještě nedávno to s nimi vůbec nevypadalo dobře, někteří byli rádi, že z toho... číst dále >

Bony a klid po 30 letech: Kde jsou dnes hlavní hrdinové vekslácké romance?

Kdo v té době žil, v tom snímek obyčejně probudí vzpomínku na minulý režim a... číst dále >

Články z Ona Dnes

Se třemi dětmi rezignujete na spoustu věcí, říká pediatrička Karolová

Jako dětská lékařka odešla Kateřina Karolová sbírat zkušenosti na kliniku do... číst dále >

Žena se po porodu dva týdny mazlila s předčasně narozenou mrtvou dcerou

Emma Woodhouseová musela podstoupit akutní císařský řez kvůli poškozené... číst dále >