Jak hubnout s citlivým zažíváním?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
2.1.22 16:46

Jak hubnout s citlivým zažíváním?

Ahojky, jelikož je tu nový rok, p x-té si dávám to samé předsevzetí :jazyk: Potřebovala bych zhodit nějaká ta kila, minimálně 10, ale klidně by to i 20 sneslo :-) Kalorické tabulky, pravidla zdravé výživy mám zmáknuté docela slušně. Už se mi několikrát podařilo zhubnout tak do deseti kil, ale v průběhu několika let zase naberu. Důvodem je kromě ne úplně silné vůle moje citlivé zažívání, kdykoli se snažím stravovat zdravě trpím často průjmy a je to fakt nepříjemné, nemizí ani po delší době zdravé stravy. Jednoduše když přidám zeleniny, luštěniny, uberu přílohy, nahradím celoznými, omezím pečivo, tak jsem věčně na záchodě. Dočetla jsem se, že je to tou vlákninou a že si tělo zvykne, ale moje si jaksi nezvyká ani po čvrt roce (vyzkoušeno loni)…Jakmile zase přidám pečiva, sladké a větší a méně zdravé přílohy, mám po problémech, ale kila pozvolna šplhají. Alergie pravděpodobně nemám (na lepek rozhodně ne, ten mi průjem spolehlivě zastaví). Probiotika beru, ale teda ty nejlevnější, tak nevím, jestli jsou mezi nimi nějaké kvalitativní rozdíly. Napadá prosím někoho nějaká rada co s tím, abych mohla tentokrát u zdravé stravy konečně zůstat. :kytka:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2275
2.1.22 16:51

Tak nemusíš jíst tuny luštěnin ani extra ubírat pečivo. Prostě musíš zjistit, které potraviny Ti vyhovují a které ne… Někdo potřebuje zeleninu třeba tepelně upravit, někomu naopak vyhovuje čerstvá. Taky často dělají paseku mléčné výrobky…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7629
2.1.22 16:59

No rozhodne bych u teto „zdrave“ stravy nezustavala. Proc jako? To ti nestaci, ze ti telo rika, ze takhle ne?
Jist tuny vlakniny akt neni jediny propagovany hubnouci stravovani. Asi nejsi ten typ na to.
Spis bych to vydela na nejaky low carb high fat rezim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7629
2.1.22 17:00
@Jana525 píše:
No rozhodne bych u teto „zdrave“ stravy nezustavala. Proc jako? To ti nestaci, ze ti telo rika, ze takhle ne?
Jist tuny vlakniny akt neni jediny propagovany hubnouci stravovani. Asi nejsi ten typ na to.
Spis bych to videla na nejaky low carb high fat rezim.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.1.22 17:12

@Freeandwild No zrovna ty luštěniny mi zdá se nevadí, ale já jich nemívám zas tak moc ani ve zdravém režimu. No to je právě to, že se mi prostě vůbec nedaří vysledovat z čeho to mám, vypadá to, že pokaždé z něčeho jiného :nevim:. Vzhledem k tomu, že ve standardním režimu baštím 3-4 bílé rohlíky denně, tak nevím, jestli neubírat :lol: Měním tak na 1-2 kousky celozrného či žitného pečiva nebo proteinový chlebík. No každopádně věci jako jablečný ocet nalačno do vody nejsou fakt pro mně. Zkusila jsem 1× a litovala skoro týden :lol: Zdá se, že tak do 200 gr denně mi nevadí žádná zelenina, to jím pořád, ale jak se snažím ji jíst víc, tak je to špatně. Je fakt, že mléčné produkty teda lehce navyšuju, ale v zásadě měním jenom jednu porci ovocného jogurtu za dvě porce tvarohu, bílého skyru nebo řeckého jogurtu. Mlíku a kefíru se raději vyhýbám pořád, to mi nedělá dobře téměř nikdy.

  • Citovat
  • Nahlásit
5143
2.1.22 17:16

Ale hubnout se nemusí jen po drastické vlákninové dietě. Omez sladký, nepij alkohol, zarad více pohybu, nejez jídla typu knedlo, zelo a zhubnes.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24229
2.1.22 17:18

No tak pojídání 3-4 rohlíků denně je problém samo o sobě. Prostě ty rohlíky nejez a zhubneš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.1.22 17:19

@Jana525 No já právě ty rostlinné tuky právě podezírám, že pro mně nebudou to pravé. Lžička oleje pod maso je v pohodě, ale když si dám trochu oleje do zeleninového salátu, tak to je průšvih jistý… Proč myslíš, že low carb by byl pro mě dobrý? Právě když mám ve stravě hodně sacharidů, přílohy, pečivo, tak problémy nemám, spíš když je omezuju… No a proč jsem u toho zůstala, protože mi i lektorka ze STOBu jídelníček hodnotila a byl za ní v pohodě a i výsledky to neslo, jenom prostě člověk nevěděl kdy kde bude hledat záchody :cert:

  • Citovat
  • Nahlásit
188
2.1.22 17:32

Pokud znáš kalorické tabulky, tak určitě víš, že je to hlavně o množství kalorií. Nemusíš si dávat celozrnné těstoviny nebo rýži, ale uělej si oběd do menšího talíře, třetinu přílohy, třetinu masa a třetinu zeleniny, pokud tě syrová prohání, tak vařené. Pokud jde o zeleninu, existují i neškodné druhy jako listový salát nebo rajčata. Celozrnný chleba nahraď proteinovým, ale opravdu nemá smysl jíst bílé pečivo, jsou to jen prázdné kalorie, které ti dají jen kila navíc. Přidej víc vajec, libového masa a vysokoprocentní šunky i mléčných výrobků, doma dělané pomazánky z tvarohu, neochucené jogurty s ovocem (trocha ovoce zas tolik vlákniny nemá) a hlavně zakysané výrobky, které ti upraví zažívání, jsou to přírodní probiotika. Nepij slazené nápoje a snaž se připravovat si doma jídla ze základních surovin, žádné chemické a solí a cukry nasáklé polotovary. Když už musíš sladit, tak zkus například čekankový sirup, který má jen 13% cukru. Pokud se ale vejdeš do denních kalorií, tak si dej občas třeba i kus čokolády nebo dort. Víc se hýbej, stačí třeba jen rychlá chůze. Když jednou za čas zhřešíš, tak se zas nic hrozného neděje. Ale v první řadě si zajdi za doktorem a popiš mu svoje problémy se zažíváním. A věř mi, když najedeš na pečivo, sladké a tunu nezdravých příloh, tak tvé tělo není ani v nejmenším v pořádku, jen to zatím nedává tak znát, to až v budoucnu, když si tak zaděláš na mnohem horší problémy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.1.22 17:39

Jo kdyby to bylo tak jednoduché, tak už rohlík nikdy neuvidím. Alkohol nepiju vůbec, sladké pití taky ne maximálně džus tak 1× týdně. Pohybu mám relativně dost, dva předškolní prcky, pod 8000 kroků denně nikdy nemám, s cvičením to teď bylo slabší, ale to mně samo o sobě nespasí. Rohlíky jsou jedna z mála hříchů, ale taky je nemám každý den. Knedlo vepřo zelo tak jednou za půl roku :-( Jako takhle když dělám takové ty mírné změny, tak s váhou stagnuju, když cvičím, zvyšuju fitness a na to kolik vážím nejsem vůbec rozkydlá, mám dost svalů a s pohybem štíhlým holkám téměř vždy stačím (i když mně to stojí víc úsilí). Ale prostě nadváhu mám odjakživa, holt genetiku člověk neobčůrá. Mně i když udělám spoustu změn jde hubnutí pomalu max 2 kg za měsíc. Ne každý kdo je tlustý se nutně musí hodně nezdravě stravovat. No každopádně za dobu covidu se mi BMI dostalo z nadváhy do obezity (blbé 4 kg navíc, ale hraniční) a to už je pro mně stopka. Loňské jaro jsem dala dolů 7 kg, ale ty poslední dvě jsem nabrala téměř obratem v létě a přes podzim a teď svátky, jsem nenápadně dobrala i zbytek a začínám přesně s tím stejným co loni. Ach jo :cert:

  • Citovat
  • Nahlásit
188
2.1.22 17:43
@Anonymní píše:
Jo kdyby to bylo tak jednoduché, tak už rohlík nikdy neuvidím. Alkohol nepiju vůbec, sladké pití taky ne maximálně džus tak 1× týdně. Pohybu mám relativně dost, dva předškolní prcky, pod 8000 kroků denně nikdy nemám, s cvičením to teď bylo slabší, ale to mně samo o sobě nespasí. Rohlíky jsou jedna z mála hříchů, ale taky je nemám každý den. Knedlo vepřo zelo tak jednou za půl roku :-( Jako takhle když dělám takové ty mírné změny, tak s váhou stagnuju, když cvičím, zvyšuju fitness a na to kolik vážím nejsem vůbec rozkydlá, mám dost svalů a s pohybem štíhlým holkám téměř vždy stačím (i když mně to stojí víc úsilí). Ale prostě nadváhu mám odjakživa, holt genetiku člověk neobčůrá. Mně i když udělám spoustu změn jde hubnutí pomalu max 2 kg za měsíc. Ne každý kdo je tlustý se nutně musí hodně nezdravě stravovat. No každopádně za dobu covidu se mi BMI dostalo z nadváhy do obezity (blbé 4 kg navíc, ale hraniční) a to už je pro mně stopka. Loňské jaro jsem dala dolů 7 kg, ale ty poslední dvě jsem nabrala téměř obratem v létě a přes podzim a teď svátky, jsem nenápadně dobrala i zbytek a začínám přesně s tím stejným co loni. Ach jo :cert:

Teď čtu, že ti vadí hlavně kefír a některé mléčné výrobky. Zašla bych k tomu doktorovi, klidně můžeš mít nesnášenlivost na laktózu. Moje mamka to má a může jen tvaroh a nějaké sýry, jinak má taky střevní potíže.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.1.22 17:53

@Roxy ivka Díky za rady, musím se do toho zase opřít. Jo ty polotovary na tom občas ujíždím, proteinové tvarohové tyčinky z Lidlu ňam ňam nebo některé masa ze skleničky co tam mají nebo některé „zdravé“ tyčinky. Docela si to vystihla ze základních surovin to je asi můj největší problém, muži to nechutná děti to taky moc nechtějí. Už mi bylo řečeno, že ve školce jim dělají lepší věci, vaří jim tam klasickou českou kuchyni. Naštěstí jsou po tátovi, takže mají podprůměrnou váhu :lol: Časově je to taky náročnější ta příprava, třeba kaše z prášku nebo ze základních surovin je sakra časový rozdíl. Doktorku jsem zkoušela, něco málo poradila, ale jak píšeš, všechny krevní testy zatím ok. No řekla mi, že mám citlivé zažívání, že na to musím myslet a vyvarovat se jakýchkoli dietních chyb. Ještě mě pochválila, že za posledních 15 let a dvě děti jsem nabrala jenom 10 kg, což je mnohem lepší než většina jejich pacientů s nadváhou (nikdy jsem nebyla štíhlá), na obezitologii mně může poslat až s BMI 35, což nemám :nevim:

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
2.1.22 17:57

@Roxy ivka Je pravda, že mléko mi někdy vadí, někdy ne, ale myslím, že ty zakysané věci jsou docela v pohodě. Myslíš, že teda jít za obvoďačkou a chtít nějaký test přímo na tu laktózu? Není to spíš na alergologii? Stoprocentně mi vadí jenom mák, který mi moc chutná :,(

  • Citovat
  • Nahlásit
188
2.1.22 18:06
@Anonymní píše:
@Roxy ivka Je pravda, že mléko mi někdy vadí, někdy ne, ale myslím, že ty zakysané věci jsou docela v pohodě. Myslíš, že teda jít za obvoďačkou a chtít nějaký test přímo na tu laktózu? Není to spíš na alergologii? Stoprocentně mi vadí jenom mák, který mi moc chutná :,(

Určitě bych zašla, aspoň budeš vědět, že je to v pořádku. Já s tím problémy nemám, ale trpím migrénama, proto jsem si jeden čas psala deníček, co mi dali na neurologii. Zapisovala jsem si každý záchvat migrény a u toho jsem zapisovala možnou příčinu, třeba změnu počasí, stres nebo právě jídlo, které jsem ten den měla. Zkus si taky zapsat, po jakém jídle máš potíže a třeba se k něčemu dobereš a budeš víc vědět, čemu se vyhnout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1103
2.1.22 18:08
@Anonymní píše:
@Roxy ivka Je pravda, že mléko mi někdy vadí, někdy ne, ale myslím, že ty zakysané věci jsou docela v pohodě. Myslíš, že teda jít za obvoďačkou a chtít nějaký test přímo na tu laktózu? Není to spíš na alergologii? Stoprocentně mi vadí jenom mák, který mi moc chutná :,(

Zkus se podívat na dietu podle krevních skupin. Třeba tam najdeš vodítko na to, co Ti nedělá dobře. Je tam vždy vyjmenované široké spektrum potravin, které té či oné krevní skupině fakt nedělá dobře a které by naopak ta daná krevní skupina měla konzumovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat