Reklama

Jak nejlépe zhubnout?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 15.08.18 17:32
Jak nejlépe zhubnout?

Dobrý den,
jmenuji se ***. Nikdy jsem nebyla nějak extra hubená, ale poslední cca půlrok co jsem s novým přítelem jsem hodně přibrala. Nevím kolik, doma váhu nemám a když byla příležitost se zvážit, moc se mi do toho nechtělo. Vím že zhruba před rokem jsem byla na váze okolo 70-72 kg.
Nejvíce mě trápí oblast břicha. Nedávno se mě kamarád zeptal jestli nejsem těhotná a to se mnou už opravdu otřáslo. Miluji sladkosti a cukrovinky jako např. kinder bueno, sladké tyčinky, lízatka apod.. ale co mám opravdu ráda jsou energetické nápoje a sladké limonády a to je podle mě asi ten největší problém.
Před 14cti dny jsem se rozhodla že se pokusím více hlídat. Přestala sem pít energy drinky a začala pít vodu ( kterou mimochodem absolutně nesnáším, ale už si na ní začínám zvykat), omezila jsem sladké, a přidala více zeleniny. Jenže se občas přistihnu, že si v obchodě koupím např. plechovku ledového čaje a řeknu si: Tak když piju pořád vodu tak mi jedna plechovka neuškodí. Nebo „místo“ čokoládové tyčinky gumové medvídky.. Mám prostě asi slabou vůli.
Další věc je že i když se snažím jíst zdravěji (neříkám úplně zdravě) a pravidelně, nevím kolik čeho mám sníst aby to mému tělu vyhovovalo. Snažím se cvičit a občas si zaběhat. Opravdu musím všechny tyto věci tak striktně omezit když jsem jim holdovala opravdu ve velkém množství? Není možné toto jídlo opravdu hodně omezit a např. 1 za týden si tu tyčinku nebo limonádu dát? Kolik mám jíst jídla? Co mám vlastně jíst? To jsou moje nejčastější otázky. I když se dívám na jste to co jíte a americké pořady o hubnutí, čtu různé články na internetu moc si se sebou nevím rady.

edit admin - os. údaje

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:
 
TMana
Zasloužilá kecalka 692 příspěvků 15.08.18 17:34

Trolling?

 
Ivčis
Závislačka 3733 příspěvků 15.08.18 17:39

Povolíš jednou za týden a rázem s toho bude jednou za den s tvojí slabostí jak píšeš.

 
catchthem
Zasloužilá kecalka 689 příspěvků 15.08.18 17:39

Klíčové je jist a vařit že základních surovin. Žádné polotovary. Omezit cukr, bílou mouku, tuky pouze ty kvalitní co jsou v oriskach, mase (ne vepřové a očividně tlusté) jist pravidelně tak po těch třech hodinách. Pít vodu nejlépe. Je toho spousta ale já myslím že stačí zatím nějaká ta omezení a aby ses nezblaznila tak si jeden den v týdnu dát něco na zub. Sladkosti, nezdravy oběd… Tzv cheating Day. My jsme s mužem jedli ten jeden den jak prasata vždycky :-D :cert: cvičení je taky fajn, tím spalis třeba i celý oběd a máš to k dobru. Bylo by dobré si zjistit jaký máš mít příjem kalorií za den zrovna ty a pak si to hlídat na kaloricketabul­ky…zhruba abys věděla

 
catchthem
Zasloužilá kecalka 689 příspěvků 15.08.18 17:40
@Ivčis píše:
Povolíš jednou za týden a rázem s toho bude jednou za den s tvojí slabostí jak píšeš.

To je pravda. Jak není vůle radši nepokouset

 
Bařenka91
Povídálka 25 příspěvků 15.08.18 18:16

Mně hodně pomohla vyzivova poradkyne. Hlavně šlo o to, že mi nastavila, kolik čeho mám jíst. Na gramáže. A poctivě jsem si potraviny vážila. Hlavně sacharidy, ty jsou nejhorší, avšak stejně důležité jako třeba bílkoviny. Prasila jsem taky. Ale spíše dopoledne. Nebo jsem si jednou za 14 dní dala „tučnou“ večeři. Sama mi to vyzivovka schválila. Ale důležité je, zase se vrátit ke zdravé stravě. A pokud ses hodně spravila v břiše, je ti opravdu o špatné stravě, to je známo. Mně se taky všechno usazuje na břiše, takže vím o čem mluvis. Ale jen stravou jsem zhubla tři kila za měsíc. Bez pohybu. Bílou mouku nahradit zitnou, konzumovat pouze semolinove těstoviny, bílou rýži vyměnit za Basmati apod…je toho víc. A pokud jsem měla chuť na limonádu, tak jsem si dala „light“…sice ty sladidla vubec nejsou zdravé, ale za to jsem.nemela výčitky, že jsem do sebe nacpala litr cukru…ale fakt je všechno v hlavě. Taky jsem myslela, že jsem absolutně bez vůle, ale když se rozhodneš,.že chceš vážně zhubnout, tak tu stravu vážně zvládneš. Nejdřív si to nastav v hlavě a pak to půjde ;)

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 15.08.18 18:25

Mám známého, který neuvěřitelně zhubnul na tzv. nízkosacharidové dietě. 6 dní v týdnu držel tuto dietu a 1 den jedl, co chtěl. Říkal, že těch 6 dní se nijak netrápil, jedl naprosto dosyta - hodně masa, vajec, tvarohu, zeleniny, ořechů, tuků atd. A ten jeden „normální“ den mu prý zezačátku hodně pomáhal, ale postupně ho prý bez problému zrušil a stravuje se nízkosacharidově pořád. Nebo přesněji řečeno teď už nehubne, navýšil sacharidy a udržuje si stabilní váhu.
Myslím, že to jednoznačně potvrzuje, že to, co člověku nejvíce škodí a z čeho se nejvíce ukládá v těle tuk jsou SACHARIDY (což jsou především ty sladkosti, ale taky třeba pečivo).
Celé mě to zaujalo natolik, že jsem si od té doby o tomhle způsobu stravování docela dost přečetla. Hubnout nepotřebuji, ale poté, co jsem si přečetla o tom, jak působí cukr na lidské tělo, tak jsem dospěla k rozhodnutí, že škrtnu veškeré přidané cukry ze svého jídelníčku.
Nepříjemné ale je, že na cukru si člověk vytváří závislost (opravdovou závislost - tedy i s těmi podvody vůči sobě „teď tenhle jeden drink mi neuškodí“ atd.). Zbavit se závislosti na cukru trvá cca 4 týdny.
Takže abych teda odpověděla na tvůj dotaz - asi se nedá dělat nic jiného, než to prostě těch několik týdnů vydržet bez sladkostí a dalších sacharidů (pečivo, rýže, těstoviny atd.) a jíst hodně bílkovin a tuků. Dobré je to, že tuky a bílkoviny mají výborný sytící efekt a nerozkývají hladinu krevního cukru, tzn. člověk pak nemá brzy hlad a chutě. Ale myslím, že efekt zhubnutí se dostaví v řádu pár týdnů a člověka to dobře namotivuje a líp se mu pak na tom „nízkosacharidu“ zůstává.
Pro spoustu lidí je nepředstavitelné, že by neměli jíst pečivo. Ale je to jen otázka zvyku. Je to o tom, vzít to aspoň ze začátku jako výzvu, hledat si různé nízkosacharidové recepty a tipy a postupně si navkynout na nový jídelníček.
A co se týká množství jídla, tak opravdu se nebát dát si velký kus masa, pět vajec, celý tvaroh, obrovskou hromadu zeleniny plovoucí v olivovém oleji atd. Máme v hlavě zafixováno, že kouzlo hubnutí je v nízkotučné stravě. Ale není.
Zkus si o nízkosacharidové dietě něco přečíst, věřím, že by ti to mohlo pomoct.

 
Černá vdova
Echt Kelišová 8870 příspěvků 15.08.18 18:25
@Anonymní píše:
Dobrý den,
jmenuji se ***. Nikdy jsem nebyla nějak extra hubená, ale poslední cca půlrok co jsem s novým přítelem jsem hodně přibrala. Nevím kolik, doma váhu nemám a když byla příležitost se zvážit, moc se mi do toho nechtělo. Vím že zhruba před rokem jsem byla na váze okolo 70-72 kg.
Nejvíce mě trápí oblast břicha. Nedávno se mě kamarád zeptal jestli nejsem těhotná a to se mnou už opravdu otřáslo. Miluji sladkosti a cukrovinky jako např. kinder bueno, sladké tyčinky, lízatka apod.. ale co mám opravdu ráda jsou energetické nápoje a sladké limonády a to je podle mě asi ten největší problém.
Před 14cti dny jsem se rozhodla že se pokusím více hlídat. Přestala sem pít energy drinky a začala pít vodu ( kterou mimochodem absolutně nesnáším, ale už si na ní začínám zvykat), omezila jsem sladké, a přidala více zeleniny. Jenže se občas přistihnu, že si v obchodě koupím např. plechovku ledového čaje a řeknu si: Tak když piju pořád vodu tak mi jedna plechovka neuškodí. Nebo „místo“ čokoládové tyčinky gumové medvídky.. Mám prostě asi slabou vůli.
Další věc je že i když se snažím jíst zdravěji (neříkám úplně zdravě) a pravidelně, nevím kolik čeho mám sníst aby to mému tělu vyhovovalo. Snažím se cvičit a občas si zaběhat. Opravdu musím všechny tyto věci tak striktně omezit když jsem jim holdovala opravdu ve velkém množství? Není možné toto jídlo opravdu hodně omezit a např. 1 za týden si tu tyčinku nebo limonádu dát? Kolik mám jíst jídla? Co mám vlastně jíst? To jsou moje nejčastější otázky. I když se dívám na jste to co jíte a americké pořady o hubnutí, čtu různé články na internetu moc si se sebou nevím rady.edit admin - os. údaje

Podstatné je, kolik měříš a kolik Ti je let.
Doporučuju Ti jít někam k výživovému poradci. Kdyby pro nic jiného, tak pro výsledek z jejich váhy, která Ti rozebere i podíl tuku a svalové hmoty.
Já jsem zhubhla jedině pod dozorem, jinak jsem na sebe měkká.

Musíš vytrvat v tom omezení. Když si každé pondělí koupíš ledový čaj a každé úterý sníš pytel brambůrků a každou středu mléčnou čokoládu, asi se daleko nedostaneš.

Důležité je i to jaký máš pohyb, ale valná většina úspěchu je ve složení jídla.

 
Bařenka91
Povídálka 25 příspěvků 15.08.18 18:31
@Anonymní píše:
Mám známého, který neuvěřitelně zhubnul na tzv. nízkosacharidové dietě. 6 dní v týdnu držel tuto dietu a 1 den jedl, co chtěl. Říkal, že těch 6 dní se nijak netrápil, jedl naprosto dosyta - hodně masa, vajec, tvarohu, zeleniny, ořechů, tuků atd. A ten jeden „normální“ den mu prý zezačátku hodně pomáhal, ale postupně ho prý bez problému zrušil a stravuje se nízkosacharidově pořád. Nebo přesněji řečeno teď už nehubne, navýšil sacharidy a udržuje si stabilní váhu.
Myslím, že to jednoznačně potvrzuje, že to, co člověku nejvíce škodí a z čeho se nejvíce ukládá v těle tuk jsou SACHARIDY (což jsou především ty sladkosti, ale taky třeba pečivo).
Celé mě to zaujalo natolik, že jsem si od té doby o tomhle způsobu stravování docela dost přečetla. Hubnout nepotřebuji, ale poté, co jsem si přečetla o tom, jak působí cukr na lidské tělo, tak jsem dospěla k rozhodnutí, že škrtnu veškeré přidané cukry ze svého jídelníčku.
Nepříjemné ale je, že na cukru si člověk vytváří závislost (opravdovou závislost - tedy i s těmi podvody vůči sobě „teď tenhle jeden drink mi neuškodí“ atd.). Zbavit se závislosti na cukru trvá cca 4 týdny.
Takže abych teda odpověděla na tvůj dotaz - asi se nedá dělat nic jiného, než to prostě těch několik týdnů vydržet bez sladkostí a dalších sacharidů (pečivo, rýže, těstoviny atd.) a jíst hodně bílkovin a tuků. Dobré je to, že tuky a bílkoviny mají výborný sytící efekt a nerozkývají hladinu krevního cukru, tzn. člověk pak nemá brzy hlad a chutě. Ale myslím, že efekt zhubnutí se dostaví v řádu pár týdnů a člověka to dobře namotivuje a líp se mu pak na tom „nízkosacharidu“ zůstává.
Pro spoustu lidí je nepředstavitelné, že by neměli jíst pečivo. Ale je to jen otázka zvyku. Je to o tom, vzít to aspoň ze začátku jako výzvu, hledat si různé nízkosacharidové recepty a tipy a postupně si navkynout na nový jídelníček.
A co se týká množství jídla, tak opravdu se nebát dát si velký kus masa, pět vajec, celý tvaroh, obrovskou hromadu zeleniny plovoucí v olivovém oleji atd. Máme v hlavě zafixováno, že kouzlo hubnutí je v nízkotučné stravě. Ale není.
Zkus si o nízkosacharidové dietě něco přečíst, věřím, že by ti to mohlo pomoct.

Ale sacharidy jsou taky důležitý. Hlavně pro mozek a energii. Já jakožto zdr.sestra jsem cukry potřebovala, abych přežila na noční a aby mi mozek fungoval. Takže úplně vyřadit sacharidy je podle mě hloupost. Zredukovat je, to ano, ale určitě ne je vypustit.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 15.08.18 18:31

A ještě jsem ke svému dlouhému příspěvku před chvílí zapomněla napsat, že je dobré jíst pokud možno jen 3× denně (nebo dejme tomu 4×) a pořádně. Díky tomu, že nebudeš jíst sacharidy, tak i když se hodně najíš, nebudeš po tom jídle malátná a unavená. Méně jídel se doporučuje proto, že méně často jídlem vyprovokuješ k produkci inzulínu (produkci inzulínu provokuje každé jídlo, nejen sacharidové). Inzulín je hormon, který zjednodušeně řečeno brání hubnutí (protože současně s inzulínem se prý nemůže vylučovat jiný hormon, který hubnutí podporuje).

 
Sněženka25
Závislačka 3899 příspěvků 36 inzerátů 15.08.18 18:31
@Ivčis píše:
Povolíš jednou za týden a rázem s toho bude jednou za den s tvojí slabostí jak píšeš.

Dovolím si nesouhlasit…zhubla jsem přes 30 kg s tím, že si občas něco dám (obvykle to je právě ten jeden den v týdnu)…dám si zmrzku, čokoládu nebo klidně sama pytel brambůrků…ale mám už pevnou vůli s tím, že je to jen dneska a zítra zase hezky zdravě…Dá se to takto…ale je pravda, že ty první měsíce jsem držela docela striktně…až když jsem věděla, že do toho obžérství znovu nespadnu, tak jsem si začala dělat „volné dny“… nebo třeba dovolenou jsem si užila celou se všema pochutinama a zase pak najela na zdravé…přeci jen, jsme jenom lidi :-)

 
Icestar
Závislačka 4203 příspěvků 1 inzerát 15.08.18 18:32

Nízkosacharidové stravování je současně jednoduchý způsob hubnutí a současně zdravý životní styl. Najdi sdi skupinku na FB a přidej se k nám :kytka: Klíčem je zrušit sacharidové pokrmy (cukr mouka škrob) a nahradit je tuky. Cpeš se dosyta, dvakrát či třikrát denně plný talíř. Tělo si odvykne pálit glukózu, místo toho přepne na ketony - a hubnutí jede na plné obrátky.

Cukr ze svého života škrtni nadobro. Je to jed, droga, na které máš regulérní závislost jak na heroinu.

 
Icestar
Závislačka 4203 příspěvků 1 inzerát 15.08.18 18:34
@Bařenka91 píše:
Ale sacharidy jsou taky důležitý. Hlavně pro mozek a energii. Já jakožto zdr.sestra jsem cukry potřebovala, abych přežila na noční a aby mi mozek fungoval. Takže úplně vyřadit sacharidy je podle mě hloupost. Zredukovat je, to ano, ale určitě ne je vypustit.

Energie z tuků je úplně stejně hodnotná. Tělu trvá pár dní, než si zvykne z nich čerpat primárně, první dny v ketóze jsou nepříjemné (únava), ale jak si zvykne, energie je stále na stejné úrovni od rána do noci. Žádné výkyvy jako v případě sacharidových vln.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 15.08.18 18:36

@Bařenka91 Práce na noční možná vyžaduje opravdu nějaký specifický jídelníček, protože tam hormony fungují jinak, hlavně kortizol. Jinak by mělo člověku stačit pro dobré fungování 20g sacharidů denně - to klidně pokryje zelenina, zvlášť ty sladší druhy (mrkev, červená řepa, dýně). Při nízké spotřebě sacharidů se tělo dostane do tzv. stavu ketózy a začne využívat ke svému provozu tuky. Jak říkám, při práci na směny bych se do toho raději nepouštěla resp. něco bych si o tom předem zjistila.
Ale zakladatelce tématu by toto mohlo opravdu pomoct. Nemusí to brát jako způsob stravování napořád, ale jen dočasně třeba půl roku, než zhubne dle své představy. A pak si najede na vyváženější pestřejší jídelníček.

 
vertunka
Závislačka 4613 příspěvků 15.08.18 18:37

Ahoj. jsem na tom podobně. Na cukru jsem normálně závislá, od neděle se snažim nejíst cukrovinky, ale mám absťák jak svina :cert: :mrgreen:.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek
Reklama

Reklama

Poslední články

Adopce na dálku a návštěva Bangladéše mě mnohé naučila, říká Věra Pilbauerová

Věra Pilbauerová změnila život bangladéšské dívce Líze, která by bez její... číst dále >

Máte doma nebezpečné hračky?

Nebezpečné hračky jsou zrádné především tím, že nejsou poznat na první pohled... číst dále >

Články z Expres.cz

Reakce na volby:„Senát je cena útěchy,“ směje se senátorům Zeman

Včerejší sčítání hlasů v senátních volbách určilo dva kandidáty, kteří... číst dále >

„EvikuMiluna“ Verešová vyrazila na pohřeb Jana Kočky jako sicilská vdova

Modelka Andrea Verešová (38) se pyšní dokonalou postavou a ráda ji dává na... číst dále >

Články z Ona Dnes

Superpotravina mák v hlavní roli. Upečte si bábovku, makovník či závin

Česká republika je makovou velmocí a mák je jednou z nejtradičnějších surovin... číst dále >

Sedm hříchů, které škodí pleti. Pozor na mačkání pupínků i dietu

Péče o pleť je pro většinu z nás každodenní součástí života. Často se však... číst dále >