Jak postupovat při ztrátě peněz z účtu?

Anonymní
1.3.21 13:48

Jak postupovat při ztrátě peněz z účtu?

Chtěla bych se zeptat jestli má někdo stejnou zkušenost nebo by poradil jak správně postupovat.
V sobotu večer jsem zjistila, že mi z účtu odešlo 15000. V bankovnictví je napsané, že to odešlo karetní transakcí na nějaký Google Ads. Nepřišlo mi ani žádné potvrzení nebo nějaký ověřovací kód pro platbu. Prostě z ničeho nic peníze na účtě nebyly.
Hned jsem kontaktovala banku jestli nejde nějak zjistit a vyřešit co se stalo. Přece mi bez potvrzení nemůže odejít jen tak 15000 někam fuč, nebo ano? Nejsem si ani vědoma toho, že bych na nějakém googlu něco někdy platila nebo zadávala informace o mé kartě. Po telefonu mi řekli, že to předají na kolegy, kteří se mi během týdne ozvou, ale jsem z toho hodně špatná a nevydržím jen tak sedět a čekat na telefon. Jsem sama s miminkem na mateřské a 15000 není pro mě momentálně malá částka.
Mám počkat než se mi ozve banka nebo už teď zajít na policii třeba? Vyřeší se tím něco?
Myslíte si, že je to řešitelné a peníze ještě někdy uvidím?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
16039
1.3.21 13:52

1. zablokuj kartu.
2. volej do banky-
3. podj reklamaci (návod by ti měli dát na infolince)

Hned teď, jinak si stáhnou zase, pokud je co.

Někde došlo k úniku informací o tvé kartě - spíš bude problém na straně banky, měli by ti to vrátit, ale musíš to z nich dostat - samozřejmě že hrají mrtvého brouka, čím méně lidí si to všimne a bude to z nich lámat, tím levněji je to vyjde.

https://www.mesec.cz/…tebni-kartu/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
63000
1.3.21 13:59

Blokovat kartu a reklamace. Může jít i o podvod, kdy někdo získal tvé platební údaje

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7495
1.3.21 13:59

Tak za 15 tis jsou v některých hrách bonusové diamanty, krystaly atd. na urychlení hraní. Pokud máte zadanou kartu a kupujete si něco na googlu a nemáte nastavený limity. Tak stačí jeden klik a je to.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1068
1.3.21 14:15

Jestli máš android a používáš Google obchod, tak se mrkni tam, ať víš, co přesně to je. Může to být třeba předplatné, které se odečetlo po vypršení trialu (taky se mi stalo, mám teď full verzi, kterou se facto nepotřebuji, ale co :mrgreen: ). Tam taky můžeš požádat o vrácení, pokud je to v rozumné době, někdy to vrací, záleží na apce (pokud je to ale po těch zkušebních dnech zdarma, tak spíš ne). Pokud to bylo ale ukliknutí v nějaké hře, tak tam to chce reagovat hodně rychle… A taky koukni, jestli jsi třeba nestahovala písničky, filmy, to pak naskakuje dost rychle.

A ještě mně teda napadlo, jestli jsi třeba loni nekupovala u Googlu nějaké služby pro web, třeba za akční cenu nebo zdarma, a teď se to automaticky neobnovilo za plnou.

Podvod je v dnešní době spíš nepravděpodobný, ale vyloučit to nelze. Takže nejdřív ověřit kam to šlo, když člověk blokne kartu, tak to jsou jen další problémy navíc.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.3.21 14:30
@listento píše:
Jestli máš android a používáš Google obchod, tak se mrkni tam, ať víš, co přesně to je. Může to být třeba předplatné, které se odečetlo po vypršení trialu (taky se mi stalo, mám teď full verzi, kterou se facto nepotřebuji, ale co :mrgreen: ). Tam taky můžeš požádat o vrácení, pokud je to v rozumné době, někdy to vrací, záleží na apce (pokud je to ale po těch zkušebních dnech zdarma, tak spíš ne). Pokud to bylo ale ukliknutí v nějaké hře, tak tam to chce reagovat hodně rychle… A taky koukni, jestli jsi třeba nestahovala písničky, filmy, to pak naskakuje dost rychle.

A ještě mně teda napadlo, jestli jsi třeba loni nekupovala u Googlu nějaké služby pro web, třeba za akční cenu nebo zdarma, a teď se to automaticky neobnovilo za plnou.

Podvod je v dnešní době spíš nepravděpodobný, ale vyloučit to nelze. Takže nejdřív ověřit kam to šlo, když člověk blokne kartu, tak to jsou jen další problémy navíc.

Mě vůbec nic nenapadá :( mám iOS a hry nehraju. Jestli se opravdu jedna o nějaké odkliknutí omylem, tak nevím jak zjistím kde. Nepřišel mi ani žádný e-mail s potvrzením platby třeba :( jediné co mě napadá, tak jsem jednou sestřenicí přes svou kartu koupila nějaké diamanty do hry, ale podle mě to po mě chtělo první potvrzení v mobilním bankovnictví než se ta platba odeslala. Já nevím :( mám takové tušení že peníze zpět už neuvidím.

  • Citovat
  • Nahlásit
4348
1.3.21 14:44

S předchozím nákupem diamantu do hry sestřenici to může mít klidně souvislost.. stačilo tam např. neodkliknout automatickou prolongaci apod. (on-line platby třeba za Netflix taky odchází po prvním potvrzení už pokaždé „samy“).. určitě bych Nečekala, ale psala, volala, otravovala banku, piš jim přes jejich systém a napiš to klidně už i jako Urgenci a Reklamaci, prostě musíš „řvát“, čekáním se ti prachy nevrátí..

až po jejich sdělení a písemném vyjádření můžeš případně podat tr. oznámení na nejbližším oddělení Policie (nad 10tisíc jde už o tr. čin), ale to by ti banka musela sdělit, že skutečně ke zneužití karty a tvých údajů došlo…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7495
1.3.21 14:51
@Anonymní píše:
Mě vůbec nic nenapadá :( mám iOS a hry nehraju. Jestli se opravdu jedna o nějaké odkliknutí omylem, tak nevím jak zjistím kde. Nepřišel mi ani žádný e-mail s potvrzením platby třeba :( jediné co mě napadá, tak jsem jednou sestřenicí přes svou kartu koupila nějaké diamanty do hry, ale podle mě to po mě chtělo první potvrzení v mobilním bankovnictví než se ta platba odeslala. Já nevím :( mám takové tušení že peníze zpět už neuvidím.

Tak tu kartu tam má nadále uloženou a potvrzenou. Takže klidně to může být ona. Další potvrzovani to pak nechce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.3.21 14:55

No počkám co se dozvím ještě od banky :? každopádně kartu už mám zablokovanou a asi už nikdy on-line kartou platit nebudu 🤦🏽‍♀️
Všem moc děkuji za rady

  • Citovat
  • Nahlásit
21186
1.3.21 15:01
@Anonymní píše:
No počkám co se dozvím ještě od banky :? každopádně kartu už mám zablokovanou a asi už nikdy on-line kartou platit nebudu 🤦🏽‍♀️
Všem moc děkuji za rady

Staci si na kartě na on-line platby nastavit limit na nulu a pred placením stav navýšit a pak zase snížit, nabízí to skoro kazda banka v internetovém bankovnictví…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7495
1.3.21 15:42
@Anonymní píše:
No počkám co se dozvím ještě od banky :? každopádně kartu už mám zablokovanou a asi už nikdy on-line kartou platit nebudu 🤦🏽‍♀️
Všem moc děkuji za rady

Stačí tam nemit takový šílený limit, dejte si tam 500 nebo 1000 pro platby běžných věcí na netu a máte klid.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1647
1.3.21 18:12

@Cenarius tak tak..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat