Jak se donutit ráno vstát? práce z domu

Anonymní
3.7.20 07:54

Jak se donutit ráno vstát? práce z domu

Ahoj, vím, že maminky, co musejí vstávat k 5 ráno k dětem mě za otázku budou nenávidět. Ale myslím to vážně. Jsem student VŠ a na půl úvazek k tomu pracuji z domu.
Poslední 3 roky jsem každý den jako ranní ptáče vstávala v 6, i o víkendech, na dovolených. Partner i rodiče z toho byli vždy špatní. Před měsícem mi skončilo zkouškové, které mi teda dalo zabrat, a od té doby se budím v 9, posouvám budíky, jsem ráno uplně neschopná vylézt z postele. Jenže když vstanu pozdě, jsem pak jak přejetá a mému tělu to prostě nedělá dobře.
Nemáte nějaký tip, co s tím? Třeba odhrnout ráno závěsy nebo nějakou maličkost? :D
Mám také sníženou funkci štítné žlázy a i když beru léky, tak lehká únava patří k mému životu ale nemyslím si, že by to by lo tím.

Díky

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

612
3.7.20 08:01

Imho telo si rika… zpomal holka… proste po ty skole toho mas dost a potrebujes dospat… pokud to jde nejak zkloubit s praci tak se proste poradne vyspi, pridej si nejaky vitaminy a uvidis. A hlavne chod driv spat. idealne pred 10 byt v posteli.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
13665
3.7.20 08:27

No primárně si potřebuješ odpočinout a dovolit tělu regenerovat. Až doplníš síly, organismus se srovná. Od toho jsou prázdniny…

Na následující dva měsíce prostě jako hlavní prioritu dej péči o sebe samotnou. Opravdu, protože když to neuděláš a pořád věci potáhneš na sílu, protože prostě musíš něco vydržet, tak organismus začne reagovat zdravoními problémy, ne jen tím, že ráno spí déle.

Potřebuješ tedy práci zredukovat na naprosté minimum, vyhradit ji konkrétní dobu - zjevně po obědě a během odpoledne a skutečně u toho strávit jen ty 4 hodiny, které máš ve smlouvě. A rozhodně nepracovat o víkendu To znamená trošku optimalizovat pracovní proces a zvládnout prokrastinaci.

Jinak potřebuješ chodit včas spát, po setmění mít vypnuté všechny obrazovky, kromě toho že zredukuješ modré světlo, tak tě to časem naučít chodit spát dřív a zlepší kvalitu spánku.

A jíst opravdu hodně ovoce a zeleniny, vyhýbat se vyloženým prasárnám a hodně se hýbat, ideálně v přírodě, ale ne tak, aby tě to vyčerpávalo. Výlet s koupáním super, dvě hodiny tvrdého tréninku ve fitku - ne zas až tak.

K tomu ale chceš pořádně jíst, ne držet hladovku - potřebuješ bílkoviny, složité sacharidy a tuky. A dostatek vlákniny. REspektive pokud máš sníženou funkci štítné žlázy z autoimunitních důvodů, zvážila bych pár měsíců experiment s nízkosacharidovou dietou bohatou na tuky, vlákninu a s dostatečným množstvím bílkovin - tzv. paleo stravu. S autoimunitou to umí docela pomoci - mrkni do téhle knihy https://www.melvil.cz/…rvnim-miste/

Proč by to mohlo pomoci na autoimunitu je docela obstojně vysvětleno a v rámci možností i spíše podloženo tady https://www.amazon.com/…p/1936608391

Dostatek uspokojivého sexu taky dost pomáhá. Naopak - vysoký příjem alkoholu to zhoršuje.

Můžeš zkusit suplementovat hořčík a b-vitamín a soustřeď se na to ovoce - klidně pár týdnů přidávej do jídla smoothííe, tak abys toho ovce denně snědla alespoń 500 gramů. A ideálně k domu ještě 500 g zeleniny (klidně vařené). Ráno do toho smoothie smoothie můžeš přidávat třeba mačču - tedy zelený práškový čaj, ale je víceméně jedno, jestli piješ zelený čaj a nebo kafe - co ti chutná víc.

Ale podstatné opravdu je přestat se přepínat, pečovat o sebe a odpočinout si a dovolit tělu, aby se zregenerovalo. Úplně ideální by bylo vzít si na dva až tři týdny volno, nechat doma počítač a vzít si jen hodně hloupý mobil na sms a volání a vypadnout někam pryč - na hory, na vodu, k moři, na kola, do lesa… Jinak týden je málo, to si tělo teprve zvyká na jiný režim a když už to skoro zvládne, tak je najednou konec.

Příspěvek upraven 03.07.20 v 08:37

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
13665
3.7.20 08:33

Jo a teda hlavně zajdi za endokrinologem, jestli není potřeba upravit dávkování léků. Zavolej mu ještě dnes a domluv si termín - ono náročné zkouškové ti mohlo zahýbat vnitřním prostředím.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
22141
3.7.20 08:43

Chce to dovolenou a dospat

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3.7.20 13:08

Chodit spát dřív, roztáhnou žaluzie ať je ráno co nejvíce světla, dát si budík dál od postele, aby člověk musel vstát. A nejdůležitější je si říct už večer před spaním, že prostě musím vstát. Pokud si v hlavě řekneš „10 minutek mě kdyžtak nezabije“ tak už je jasné, že to ráno nepude :D

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama