Jak se zabavit? Poradíte?

53
2.11.06 16:19

Jak se zabavit? Poradíte?

Ahoj holky, jdu si k vám zase pro radu, jako obvykle :-) Určitě máte každá nějakou zkušenost s tím, když se nemůže jít s děckem ven a musíte být většinu dne doma. Teď je to teprve pár dnů, co to takhle je, ale já už jsem z toho doslova na hlavu - doufám, že nejsem jediná :oops: snažím se malýmu /2roky 2 měsíce/ vymýšlet nějakou zábavu. Sám si totiž moc hrát neumí, spíš vyjímečně. Vždycky u všeho vydrží chvilku. V létě je to jednoduchý, to se člověk sebere a jde se ven, ale v zimě? Přece ho nenechám půl dne u televize koukat na krtka. Když mu něco nevymyslím, chodí od jednoho k druhýmu, plácá se a spíš provádí věci, který normálně nedělá, tozn.co má zakázaný. Já chápu, že se někdy nudí, ale už mi dochází nápady. Když ho pak vidím plácat se po bytě, je mi ho moc líto a vyčítám si, že jsem neschopná, ale přece nejde pořád mu hledat nějakou zábavu. Holky poradíte?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

2185
2.11.06 17:52

Ahoj.
Resim presne to same. Male jsou 2 roky a 2 mesice. Taky se nezabavi sama. Takze dokola puzzle (mame jich uz 8, ale stejne je ma za chvilku slozene), ted se chystam koupit modelinu a takova „protlacovatka“, vypada to jako injekcni strikacka, ale vychazi z toho prima tvary, plus nejaka vykrajovatka. Vcera jsme malovaly temperama. Anie take rada „nakupuje“ - takze doma ma nakupni kosicek a chodi si vybirat zbozi, a jeste radsi za to plati (ma malou detskou pokladnu)… Ale u vseho musim byt, dost me to po hodine uz unavuje…

Ale pres to vsechno, Anie bavi jedna hra tak cca pul hodiny, takze ja pak jen uklizim neporadek a Anie se opet nudi. Ale aspon mam dobry pocit, ze se snazim, vymyslim aspon neco.

Budu rada, za tipy od ostatnich!!!

H.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
625
2.11.06 18:01

Ahoj,
soucítím, neboť před 14 dny jsme si zažii totéž. Doma je to s dětma ná palici :cry: Dám pár tipů, co nás bavilo:
*nakreslila jsme na kartičky několik motivů (kytička, ptáček, sluníčko, …) a od každého motivu asi pět exemplářů. pak jsem rozhodila kartičky po zemi a kačka sbíralal nejdřív všechny kytičky, pak všechna sluníčka, … a tak a ž do konce. Jde to i s barvama - nejdřív modrá kytka, pak červená, …, ale barvy nás zatím neberou, ale vy už jste o trochu starší.

*modelína - vykrajovat, razítkovat a především trhat

*vodovky - vytáhla jsem ze zoufalství a byl to celkem velký úspěch

*polštářová bitva na velké posteli a vůbec veškeré blbnutí na posteli

*pomoc při domácích pracích - např. „vytírání“ se smetákem, vaření (Kačka miluje, když může držet mixér)

*hra na schovku, kdy mě Kačka musí najít

*knížky, knížky a zase knížky - dobrý je, když se střídaj hlasy, la eje to trochu vyčerpávající

*překážková dráha - přeskakovat položenou vařečku, obíhat plechovku, …

*dětský říkanky, při kterých se děti hýbou typu kolo kolo mlýnksý, bramborák, bublina a tak

*co nejvíc natahovat jídlo :wink: , to zabere hodně času - tj. zá:,–(ně nechávat jíst a nekrmit:-.)

*nás teď baví hra an spaní - Kačka jako spí a já ji jako budím - třeba nějakou probouzecí básničkou

*jízda na koni - maminka dělá koně na čtyřech nebo na dvou (dítě za krkem) - je to dost náročný, ale slavím s tím velké úspěchy

Víc už mě nanapadá, přeju pevné nervy a brzké uzdravení, jinak je to na mašli.

Jana + Kačenka 22m

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
53
2.11.06 18:37

Hromix, poslala jsem si SZ.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
53
2.11.06 18:42

Teda Jani, jsi profík :D úplná chůva v akci. Něco z toho taky dost používáme, hlavně postelový válení a tak to se nám dost líbí. Ale třeba pexeso nebo kartičky, na to nemá ten náš kluk vůbec trpělivost. Když mu to nejde, hned všechno rozhází po zemi a to se zase nelíbí mě, takže hraní končí tím, že se dohadujem, aby to všechno posbíral. Možná jde jen o to, abysme si my maminky zase zvykly na to, že nebudeme moct bejt půl dne venku. Ale už teď se těšim až zas bude teplo, to mi věřte. Ale musím podotknout, že klukovi počasí vůbec nevadí, je prostě nabalenej a je mu úplně jedno, že je zima. Ten by byl venku za každýho počasí. Ale kdo má náladu v takový zimě postávat u hromady kamínků a čekat až skončí přebírka co holky :D

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2185
2.11.06 19:55

Ahojky jeste jednou.
Napadly me dalsi veci, co Anie rada.

Napr. prohlizeni albumu s jejima fotkama. To miluje, to listovani a rikani, ze je tam ona :-)
Pak take CD s pisnickama. To se osvedcilo predevsim, kdyz neco delam, tak Anie si sama s CD zpiva, pripadne tancuje…
A jestli nekdo hrajete na hudebni nastroj, tak taky doporucuju. Anie to uz zacina bavit!

O knizkach ani nemluvim, porad musim cist, samozrejme predevsim stale dokola oblibene knizky :-))

Tak pa a dalsim napadum zdar!

H.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11525
2.11.06 20:00

Co takhle navštívit stejně postiženou kamarádku. vy pokecáte a děti si spolu pohrají :lol: :lol: :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13114
2.11.06 20:02

Barb, dobrý dotaz. Taky bych potřebovala poradit nějakou aktivitu pro Davídka. Jediné čím ho chvilku zabavím jsou pastelky a papír, ale moc dlouho ho to nebaví. Vyzkouším i tu modelínu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13114
2.11.06 20:04

Sati, to s tou kamarádkou u nás nezabírá, kluci si berou hračky, takže je musíme pořád napomínat, každou chvilku jeden brečí.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
200
2.11.06 20:20

Nějaké rady již byly tady, úžasný příspěvek psala Efina!

https://www.emimino.cz/modules.php?…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
20
2.11.06 20:38

Jo, jo, už aby bylo jaro a hezké počasí..... Náš Matěj taky moc dlouho u ručních prací nevydrží, pexeso a puzzle je naprostá katastrofa - po 5 minutách všechno rozkope. Ale u nás nejlepší domácí zábava - sundat všechny polštáře z gauče a kombinovat - v obýváku udělat trampolínu, doskočiště z výšky, klouzačku, domeček..... to je u nás zábava na hodiny, na konci je naprosto propocený a žíznivý. Vyhraje si sám, já JENOM zachraňuju :D .

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
2.11.06 20:56

Jak jsem tak narychlo pročetla, co jsem tehdy psala, tak by to chtělo již opět zaktualizovat.
Díky té zakoupené knížce člověk nemusí moc přemýšlet, prostě knížku otevře a něco zkusí :-)
Taky se robátko stalo méně snaživým pomocníkem = věším prádlo většinou již sama, protože ona něco důležitého zrovna dělá. Důležité je, že se zabaví tím něčím sama a já to v klidu pověsím :-)

U nás nyní po dvou měsících vede modelování s těstem.
Je to super, dá se i část obarvit, buď potravinářskými barvivy či jen kořením (kari, paprika). Nebojím se u toho vařit, odbíhat apodl, že by to třeba zpaštila ap.
K těstu dostane vál, malý váleček, koření (hřebíček, kuličky barevného pepře, špagety, kolínka, víčka od lahví).
Pak si válí či ňahňná, sama udělá bakuli jakože ježka, naláme si špagety a zapíchá do něj = bodliny, oči udělá hřebíčkem či pepřem…
Nebo udělá velkého hada, namačká do něj víčka a hlásí, jak má barevného hada.. nebo jen víčka zamáčkne a vyndá, pak hlásí, jak má hada s kruhy :-) Nebo tvořítkem něco vykrojí a pak to zkouší dozdobit (knoflíky na pána, jablka na jabloň). Jednou jsme viděly v autobuse pána s berlemi, tak nám vysvětloval, že ho porazilo auto a má špatnou nohu. Od té doby Eliška když udělá panáčka, tak mu zkřiví nohu, zahlásí, že má pán nemocnou nohu a dodělává mu berle :-)
Jo a s těmi těstovinami např. kolínky se dají dělat uši postavičkám, kola autům… prostě kombinace těsta, koření a různých těstovin dává fakt prostor pro výtvor jakéhokoliv druhu fantazie :-)

Jinak tyto výtvory se dají v troubě usušit = ve ztuhlém stavu zachovat zdařilé kousky na ukázku pro babičky apod.. což s modelínou jaksi nejde…

Chystáme se o víkendu na těsto listové, vykrájet, posypat sýrem, upéci a sníst :-) Snad jí budou vlastní výtvory chutnat…

Bramborová razítka se také osvědčila, ale ty ji baví méně než mne.. (vydrží u toho tak 15 min, u těsta klidně hodinu, dvě)…

Prima nápad z knížky byl vzít starý balicí papír, který se vám už moc nelíbí, ale ještě jste jej nevyhodili, na vnitřní stranu obkreslit třeba fixkou dítě a pak mu dát vodovky, ať „sebe“ vybarví.. Elišku to zabavilo na dlouho… sama si vybarvovala oči, pusu tváře, oblečení, boty… pak jsme „sušily“ Elišku… pár dní tu s námi „ségra“ pobyla a pak se zlikvidovala… za pár týdnů se zas může další Eliška namalovat :-)

Tipů v knížkách na výtvarky apod. je hrozně moc, fakt se vyplatí nějakou koupit. Aby se člověk s nápady moc nemořil.
Mně se moc líbil nápad s baterkami - sednout si pod stůl a nasvěcovat předměty zezadu světlem, díte bude sedět tak, aby nevidělo, co máte.. a má hádat, co to je.. pořád se na to chystám, mám to v rezervě, až bude nejhůř :-)

Taky alobal.. dá se tím dobře tvarovat…

Taky vystříhat nekonečné spirály.. stačí 2 A4 šmíráku a je z toho hned několik dlouhých spirál… dají se zavěsit na lustr, nábytek… jako vstup do doupěte… jen tak to nechat v průvanu točit z lustru…

Včera byla Eliška dlouhou dobu v maxikrabici… která přišla s věcmi z eShopu… skládala si tam puzzle a měla opět nové doupě…

Pak vytáhla karimatku a dělala Pata (či Mata) z toho večerníčku, kdy se zamotal do tapety (máme jen tenhle díl) :-)

nepřihlášená Efina a Eliška 2 roky a skoro 4 měsíce :-)

  • Nahlásit
  • Citovat
6429
2.11.06 20:58

Byl to můj příspěvek, v půlce psaní jsem zjistila, že jsem nepřihlášená…
Byla jsem líná to předělávat, kopírovat apod… :wink:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1935
2.11.06 22:04

Ja teda jeste takhle stare miminko nemam, ale uz se taky pomalu pripravuji. Tady je neco z toho co jsem naschromazdila :-)

Podívej se na sebe (24 - 27 měsíců) Řekněte dítěti: „Jestli máš na sobě boty, tak skákej nahoru a dolů“.
Dítěti pomůžete, když se ještě zeptáte: " Máš na sobě boty? Ukaž mi, kde jsou."
Ukažte na boty a vyzvěte dítě, aby skákalo. Možná, že bude potřebovat, abyste mu předvedli, jak se má skákat.
Pokaždé, když se ho ptáte na jeho vlatní osobu, ukažte mu příslušnou část těla a předveďte, jaké má dělat pohyby.
Další možnosti:

  • Jestli máš na sobě ponožky, obracej se dopředu a dozadu.
  • jestli máš na sobě tričko, tak zatleskej.
  • jestli máš na sobě kalhoty, kývej hlavou.

Uvedená hra pomůže dítěti přemýšlet o různých částech těla a podpoří jeho pozorovací schopnosti.

Kočka a myš (18 - 21měsíců) Řekněte dítěti, že jste maličká myška a ono je kočka, která vás chce ulovit.
Vysvětlete, že myš piští a kočka mňouká.
Spusťte se na všechny čtyři na podlahu a řekněte: „Že mě nechytíš!“. Začněte rychle lézt pryč a povzbuzujte dítě, aby vás honilo.
Lezte kolem nábytku, pod stoly i do jiných místností.
Jakmile dítě hru pochopí, vyměňte si role.

Tato hra je nejen zábavná, ale je to také skvělý způsob, jak rozvíjet hrubou motoriku dítěte.

Popletená zvířata
Na stůl si připravte obrázky zvířat. Obrázky roztříhejte na části / hlava, tělo, nohy, ocas /. Části obrázků promíchejte. Nechte dítě, ať vybere několik různých částí a vytvoří tak nové „popletené“ zvíře. Pomozte dítěti vybrané části přilepit na papír. Pokračujte na další papíry. Snažte se využít co nejvíce nastříhaných částí. „Popletená“ zvířata pojmenujte

Cestička z bavlnky
Jeden konec bavlnky uvažte ke klice u dveří.
Bavlnku omotávejte kolem nábytku (např. kolem židlí, stolu atd.).
Najděte vhodné místo, kam uvážete druhý konec bavlnky.
Dítě se postaví na začátek trasy a začne bavlnku odmotávat, až dojde k jejímu konci.
Na konci trasy můžete dítěti připravit malou odměnu

Hádej, co to je
Vyberte několik vhodných předmětů a dejte do igelitové tašky. Vezměte do ruky utěrku a vytáhněte z tašky jeden předmět tak, aby ho dítě nevidělo. Zakrytý předmět položte před dítě. Opatrně odhalte pouze kousek předmětu. Dítě zkouší hádat, co to je. Odkrývejte stále větší část, dokud dítě neuhodne, o jaký předmět se jedná. Postupně vytahujte dalčí předměty z tašky.

éChytáme ledové kostky
Do tvořítka na led nalijte vodu a přidejte pár kapek potravinářského barviva. Potom dejte do ledničky.
Vanu napusťte teplou vodou.
Dítě si vleze do vany.
Hoďte několik ledových kostek do teplé vody a řekněte dítěti, ať se je pokusí chytat. Kluzké kostky se budou ve vodě rychle rozpouštět, proto je dítě musí chytat rychle.

přerušovaný tanec
Připravte si kazetu nebo CD s hudbou, na kterou se bude dobře tancovat. Dítě si stoupne doprostřed místnosti a čeká až pustíte hudbu. Jakmile pustíte hudbu, začne tancovat. Když hudbu vypnete, musí dítě vydržet bez hnutí v té pozici, ve které právě bylo. Po chvilce hudbu opět pusťte a dítě pokračuje v tancování. Hudbu střídavě pouštějte a vypínejte, dokud dítě hra baví.

éNa rybáře
Na pomyslnou udici namotejte pořádně tlustou žížalu a hoďte ji do „vody“, kde už čeká ryba (dítě). Po chvíli čekání se jistě ryba nechá zlákat žížalou a vy jí můžete pomalu vytahovat. Nezapomeňte při tom na typické pohyby - navíjejte vlasec navijákem a trhejte udicí. Když už konečně držíte rybu v náručí, začnetě ji ochutnávat (nejlépe na místech, kde je dítě nejvíce lechtivé). Až se dosyta najíte, hoďte klidně zbytky ryby zase zpět do vody.

Obložená houska
Dítě leží před vámi na podložce. Řekněte mu, že je houska a začněte si s ním hrát, jako kdyby jste připravovali svačinu. Takže nejprve housku rozřízneme (udělejte dítěti na bříšku řízy, řízy…), pak ji namažeme máslem (opakovaně hladíte dítě od hlavy k patám), pak ji obložíme (předstírejte rukama, že ho obkládáte surovinami, co vás napadnou), pak přiklopíme (zvedneme nožičky k bříšku) a spapáme (lechtáme dítě a pusou předstíráme, že ho jíme)

Barvy na plese
Pustíme dítěti kazetu s nějakou výraznou, rytmickou hudbou. Představíme mu „tanečníky a tanečnice na legračním pohádkovém plese". Tančit na něm budou různé barvy. Krasavice růžová, modrý princ, zelená víla, červená čertice, černý černokněžník, modrý rytíř a bílá divoženka. Dítě bude s barvami na štětci tančit na čtvrtce do rytmu hudby, jako kdyby vodilo loutky. Namočí štětec do barvy a točí s ním podle rytmu, přerušuje čáru (skoky), dělá lehké čárky nebo naopak dynamické skvrny podle toho, jak rytmus hudby vnímá. Když chtějí některé barvy tančit spolu, nabídneme dítěti dva štětce najednou - do každé ruky jeden. Výsledkem „plesu barev" je působivá barevná kompozice

Rozfoukaná skvrna
Tato výtvarná technika je pro malé děti velmi přitažlivá, protože je baví foukání. Samotná brčka jsou u malých dětí v kursu. Než začneme tvořit, podložíme čtvrtku dostatečně velkým novinovým papírem. Potom dítěti pomůžeme nakapat na různá místa na čtvrtce barevné skvrny (z barev nebo tuše). Kaňky musí být dost mokré, aby šly dobře rozfoukávat. Přiblížíme brčko těsně k mokré barvě a ukážeme dítěti, jak se dá do kaňky foukat, aby se barva „rozeběhla" po papíře. Tvar skvrny ovlivní dítě směrem proudu vzduchu z brčka. Když bude foukat ze středu kaňky do různých stran, vzniknou rozfoukané hvězdičky nebo květiny, foukáním zespoda nahoru vytvoří dítě stébla trávy apod. Malé rozfoukané kaňky připomínají broučky, spleť jemných čar pavučiny.

Veselé klobouky
Schromážděte různé klobouky a přikrývky hlavy. Stoupněte si společně s dítětem před zrcadlo. Jeden z klobouků nasaďte dítěti hlavu. Řekněte dítěti, že se proměnilo v osobu, která klobouk nosí, a ať ji zkusí zahrát. Nasaďte si jiný klobouk a zkuste si s dítětem zahrát malé divadlo. Klobouky si po chvíli vyměňte za jiné a hrajte znovu.

Sleduj samolepky
Kupte :,-(u barevných samolepek.
Za nepřítomnosti dítěte připravte pomocí samolepek trasu po bytě, domě nebo zahradě.
Samolepky lepte ve dvou- až třímetrových vzdálenostech na dobře viditelných místech.
Na konec trasy schovejte „poklad“.
Vysvětlete dítěti princip hry - jít po samolepkách, až dojde k pokladu

Samá voda - přihořívá - hoří
Schovejte nějaký předmět, hračku nebo knížku. Řekněte dítěti, aby předmět hledalo, začněte hrát, co nejdál od místa, kde jste to schovali. Když dítě hledá tam, kde předmět není schovaný, řekněte „samá voda“, když se bude blížit k místu úkrytu, řekněte „přihořívá“ a když předmět najde, řekněte „hoří“.

áTunel
Z dostupného nábytku (židle u postele nebo stolu, velké knížky apod.) přehozením deky vytvoříte tunel. Když jeden východ zakryjete, je to fajn schovávačka. Večer sundáte deku a je uklizeno. Malej si tam nosí různé hračky a pak za nimi leze nebo s tátou probíhají tunelem. Dají se vymyslet i mnohé jiné variace (např. s baterkou, svítící hračkou apod.)

Mapa cesty k pokladu
Na čtvrtku nakreslete půdorys vašeho bytu nebo domu s vyznačenou trasou k pokladu.
Do jednoho z pokojů schovejte poklad. Místo s pokladem vyznačte na mapě křížkem nebo jiným symbolem.
Dítě si společně s vámi mapu prohlédne a zkusí říct, kde jsou na mapě jednotlivé pokoje.
Dítě se pokusí pomocí mapy poklad najít.

Siamská dvojčata
Stoupněte si s dítětem těsně vedle sebe.
Dejte mu jednu roli lepicí pásky a druhou si nechte. Řekněte dítěti, ať spojí lepicí páskou svoji a vaši nohu, zatímco vy omotáte ruce.
Pokud vaše nohy a ruce drží pevně, zbytek pásky odstřihněte.
Zkuste se společně projít po místnosti.
Zkuste plnit jednoduché úkoly např. sbírat hračky ze země, sednout si a opět vstát, udělat dřep atd.

Veselé koupání
Zahrajte si s dětmi ve vaně na „Myčku aut“.
Při této hře si děti užijí legraci a zároveň se něco naučí. Dokonce i ty, které se nerady koupou, se tak budou do vany těšit.
Napusťte vanu teplou vodou, přidejte pěnu do koupele.
Dítě si vezme plavecké brýle.
Dítě celé namydlete pomocí žínky, na vlasy naneste šampon.
Ke smytí pěny použijte rozprašovač vody, aby to vypadalo jako v myčce na auta. Dítě utřete, natřete („navoskujte“) tělovým mlékem.

Zelený panáček
Místo lenošení se dá třeba…
pozorovat, jak rostou zelená stébla. V semenářství koupíme zrnka ovsa nebo prosa. Vymyjeme plechovku od konzervy, polepíme ji papírem a dítě ji ozdobí (namaluje na ní oči, nos, pusu apod.). Dáme mu tolik vaty, aby byla plechovka plná. Zbývá jen zasít zrníčka, navlhčit vatu a čekat, až se zanedlouho objeví nádherný zelený porost.
Není-li v okolí obchod se semeny, poslouží nám i čočka, hrách nebo fazole

Tečka vedle tečky
Dítě se dlouho zabaví vytvářením opravdového mitrovského díla fixy. Tenkým fixem předkreslíme obrysy jednoduchého obrázku (domeček, strom, sluníčko) - červeným fixem střechu, zeleným strom, šedým zdi. Nekreslíme však souvislé čáry, ale čáry tečkované. Dítě vyplní daný prostor tečkami fixem téže barvy jako obrysy a přidá další vhodnou barvu - žlutou nebo oranžovou k červené, modrou k zelené, světle šedou nebo lehce nažloutlou k šedé. Impresionistický ráz zaručen!

Dětská mapa
Můžete koupit už přímo v obchodě kobereček do dětského pokoje, který vypadá jako město. Pohledem z letadla jsou vyobrazeny ulice, domy…

Ale děti se mnohem lépe zabaví, pokud si „město“ vyrobí vlastnoručně. Na zemi rozprostřete velký kus papíru (balícího) a děti si na něj můžou kreslit ulice, domy, auta, postavičky, parky… U nás ve školce jsem viděla takovou ručně vyrobenou mapu s nalepeným barevnými autíčky - vystřiženými z barevného papíru. Já se teď opět dovoluji připomenout s mou oblíbenou barevnou lepenkou:) Ale pozor! Po mapě se bude chodit.
Nemusí být ani město. co třeba ZOO, vesnice..?

Tak snad nejaka inspirace :-) hezky den !!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
53
3.11.06 07:13

Holky, taky máte pocit, že zabavit kluka je jiný než zabavovat holčičku? jaký na to máte názor?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama