Jak se zbavit nadváhy, když nemám vůli

Anonymní
2.5.20 22:30

Jak se zbavit nadváhy, nízký vůle

K věci. 22 let, 180 cm, 86 kg. Potřebuji zhubnout, vím to. Pokusů už bylo nepočítaně, ale nemám pevnou vůli, nikdy u pravidelného cvičení a jídelníčku dlouho nevydržím. Nejdéle jsem zvládla čtyři týdny omezit cukry a bílou mouku v jídelníčku a pravidelně denně jsem cvičila podle aplikace a běhala (tedy jen krátké vzdálenosti, delší jsem nezvládala udýchat). Po čtyřech týdnech se to zase vrátilo zpět, dostala jsem chuť na čokoládu a snědla jsem jí na posezení celou :,( a pak to šlo z kopce a takhle pořád dokola a dokola.
Pro mě je to citlivé téma, proto raději vkládám anonymně.
Máte nějaký tip, jak mít pevnou vůli? Jak vytrvat? Jak efektivně shodit nadváhu a cítit se lépe? Děkuji za rady všem :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

1771
2.5.20 22:37

Ono to není tolik o vůli.
Musíš mít motivaci, která ti pomůže dělat správná rozhodnutí. Něco, co ti ze začátku dvacetkrát denně zadrží ruku nad nějakou prasárnou. Po čase se z toho stane zvyk a je tam méně vnitřního boje.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
13071
2.5.20 22:41

Potřebuješ pochopit co ti to jídlo, kterým si ubližuješ nahrazuje - bude to souviset jak s ne úplně idáelní životosprávou - ať už spánek, rozložení jídla a podobně, tak možná i s ne úplně promyšleným zvládáním negativních emocí.

Pokud tohle pochopíš, tak bude výrazně jednoduší řešit to jinak, než jídlem.

Další věc je, že si téměř jistě vždycky nasadila příliš ostrý, příliš tvrdý režim, který se prostě nedá vydržet.

Ostré diety prakticky nefungují - jediné k čemu vedou je systém znechucení ze sebe, přísná trestající dieta, selhání, pocit a teď je všechno v háji, přejídání, znechucení, přísná dieta, selhání, pocit že je všechno v hájí a tak furt dokolečka.

Potřebuješ postupovat po jednotlivých krůčkách, ne všechno najednou a to po krůčkách směrem k zdravému a udržitelnému životnímu stylu, ne k extrémním zásahům „zázračných metod“. Takže nejdřív si začít psát co jíš, kdy to jíš, jak se přitom cítíš a podoně. A až to zvládneš dělat týden v kuse, tak přidat další věc. Třeba si hlídat abys denně snědla 500 g ovoce a zeleniny. Až to budeš zvládat týden v kuse (společně se zapisováním), tak se teprve začít učit další krok - já nevím, třeba pořádně snídat a hlídat si aby si jedla tolik, kolik potřebuješ na bazální metabolismus, aby si pak neměla takové chutě na sladké.

Stejně tak s pohybem - nejdřív se nauči každý den chodit alespoň 8000 kroků, až to budeš dělat běžně každý den, tak přidej jedno ranní protahovací cvičení, a ž ti to půjde, tak chůzí zdvihni na 9000 kroků denně, až ti to půjde, tak přidej dvakrát týdně plavání atd.

A předevíšm se zbav představ, že když jednou nedodržíš předepsané, tak se zhroutí svět. No nezhroutí, udělala si chybu, tak holt co už, je dobré porozumět proč se tak stalo a jet dál.

Pořiď si tuhle knihu a jeď podle toho

https://www.kosmas.cz/…na-12-tydnu/#…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
2.5.20 22:41
@MrsNorris píše:
Ono to není tolik o vůli.
Musíš mít motivaci, která ti pomůže dělat správná rozhodnutí. Něco, co ti ze začátku dvacetkrát denně zadrží ruku nad nějakou prasárnou. Po čase se z toho stane zvyk a je tam méně vnitřního boje.

Jaká by to měla být motivace? Jako svou motivaci jsem třeba brala to, že chci o pár kg zhubnout, cítit se příjemněji, vypadat lépe, slyšet pochvalu, že jsem zhubla. Takže jsem to brala tak, že motivaci mám…

  • Nahlásit
  • Citovat
558
2.5.20 22:43
@Anonymní píše:
K věci. 22 let, 180 cm, 86 kg. Potřebuji zhubnout, vím to. Pokusů už bylo nepočítaně, ale nemám pevnou vůli, nikdy u pravidelného cvičení a jídelníčku dlouho nevydržím. Nejdéle jsem zvládla čtyři týdny omezit cukry a bílou mouku v jídelníčku a pravidelně denně jsem cvičila podle aplikace a běhala (tedy jen krátké vzdálenosti, delší jsem nezvládala udýchat). Po čtyřech týdnech se to zase vrátilo zpět, dostala jsem chuť na čokoládu a snědla jsem jí na posezení celou :,( a pak to šlo z kopce a takhle pořád dokola a dokola.
Pro mě je to citlivé téma, proto raději vkládám anonymně.
Máte nějaký tip, jak mít pevnou vůli? Jak vytrvat? Jak efektivně shodit nadváhu a cítit se lépe? Děkuji za rady všem :kytka:
@Anonymní píše:
K věci. 22 let, 180 cm, 86 kg. Potřebuji zhubnout, vím to. Pokusů už bylo nepočítaně, ale nemám pevnou vůli, nikdy u pravidelného cvičení a jídelníčku dlouho nevydržím. Nejdéle jsem zvládla čtyři týdny omezit cukry a bílou mouku v jídelníčku a pravidelně denně jsem cvičila podle aplikace a běhala (tedy jen krátké vzdálenosti, delší jsem nezvládala udýchat). Po čtyřech týdnech se to zase vrátilo zpět, dostala jsem chuť na čokoládu a snědla jsem jí na posezení celou :,( a pak to šlo z kopce a takhle pořád dokola a dokola.
Pro mě je to citlivé téma, proto raději vkládám anonymně.
Máte nějaký tip, jak mít pevnou vůli? Jak vytrvat? Jak efektivně shodit nadváhu a cítit se lépe? Děkuji za rady všem :kytka:

Ahoj :) Heleď je to Tvoje volba, jestli chceš být zdravá nebo si postupně přivodit zdravotní problémy, typu vysoký tlak, cukrovka, polycystické vaječníky a problémy s plodností, spánková apnoe, potíže s klouby a hybností.. jestli chceš být atraktivní nebo méně atraktivní, mít více nebo méně kvalitní vlasy, nehty a pleť, cítít se lépe a nebo hůře, mít lepší nebo horší sex, mít více nebo méně kvalitní život celkově… Je to Tvoje volba a Tvé rozhodnutí, co je pro Tebe důležitější - nacpat se čokoládou a prožít si zase znova výčitky, smutek, vztek sama na sebe, když nedopneš džíny, co Ti ještě nedávno byly,… nebo si dát třeba jen dvě kostičky před během a mít pak dobrý pocit a udělat tak něco pro svoje zdraví a celkovou kondici.
Musíš prostě a jednoduše vědět, co chceš :) Teď jsi mladá, máš pocit, že se Tě zdravotní problémy spojené s nadváhou netýkají, že se Ti nic nemůže stát, ale přichází to plíživě a třeba ve 30 už můžeš fasovat prášky na tlak, ani nemrkneš.
Jinak klíč je samozřejmě najít cvičení a pohyb, který Tě baví a u kterého vydržíš, no a pak si nastavit jídlo a cvičení tak, abys to nemusela brát jako přechodný stav - nějakou dietu, ale prostě trvalý životní styl. Udělat si to „hezký“ - aby Tě to bavilo. Já si třeba peču sladké zdravé snídaně, co vypadají i chutnají moc hezky a pak mě nehoní mlsná :)
Držm palce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
2.5.20 22:46

@Ou Moc hezky napsaný, děkuju. Budu o tom přemýšlet a snad se k tomu dopracuju

  • Nahlásit
  • Citovat
6304
2.5.20 22:49

No ja mam prasici dny. Jednou tydne si povolim cokoliv..zbyly dny se krotim, nepreziram…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
2.5.20 22:50

@Freeandwild Upřímně, ze začátku mě to trochu naprdlo, ale máš pravdu, děkuju

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
2.5.20 22:54

Asi i vím, proč se přežírám. Nejčastěji z nervů, ze stresu, když se něco nedaří nebo se k něčemu ne a ne dokopat, nebo když přijde nějaká negativní informace. A někdy i jen tak z dlouhé chvíle.

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
2.5.20 22:57

@Ou Před rokem jsem si pořídila tuto knihu, koukám že ta, co jsi mi psala je od stejných autorů
https://www.kosmas.cz/…mem-tvorive/

  • Nahlásit
  • Citovat
58
3.5.20 07:14

Pokud je to z nervu tak to znam az moc dobre. Nekdy je to tezke ale najdi si neco co te opravdu bavi a cim se odreagujes. A jez to co doposud ale ve zdravejsi variante (celozrnný), je to i chutnejsi nez obycejnya zbavi te to chuti na sladky Zdravejsi uprava masa, ke kazdemu jidlu par kousku zeleniny. A hlavne ta motivace. Vic nez pevnou vuli musis mit pevne rozhodnuti. To pak jde samo a je to sranda.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
58
3.5.20 07:27

Ja zajidala stres. To nebylo sladky ale kvanta jidla hlavne co nejvíc tucny a slany. Treba 10 rohliku se sklenici majonezy. Dodnes nechapu jak sem to do sebe mohla všechno narvat. Projedla sem se na 86 v mych 168cm. Pak sem prestala jist, zacala pit alkohol. Dostala sem se na 61 s t ze sem tou vahou byla posedla, kazdy gram navic me rozciloval. Pote sem si uvedomila ze je to nesmysl. Vykasla sem se na pochvaly ostatnich a zacala se chvalit sama. Naucila sem se mit rada sama sebe. Naucila se znova jist. Ted mam 75 a to je muj strop. Vic bych uz nesla. Mam sice vic ale jsem spakojena tak jak sem. Vazim se jednou za cas. A spsi nez vahu resim kalhoty. Kdyz je nedopnu trochu vic zaberu v pohybu. Takze radim vykaslat se na ostatni, jak na negativa tak pochvaly a zacit milovat sama sebe

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
20669
3.5.20 07:54

@Freeandwild Já si třeba peču sladké zdravé snídaně, co vypadají i chutnají moc hezky a pak mě nehoní mlsná :)
Co je sladká zdravá snídaně?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
58
3.5.20 07:59

Napada me jen mug cake nebo ovesna kase. Nebo banan s vejci. Coz mi nechutna. Vas ta ovesna kase zasyti?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
218
3.5.20 08:25

Hele co zabralo u me: zaplat si krabickovou dietu. At ti nekdo vari vyzivove spravna jidla. Platila jsem 5 tisic mesicne! A za ty prachy jsem si jo nedovolila prasit, protoze jsem si musela privydelavat na 2 brigadach. Po mesici 4 kg dole, jupijou, pak uz ani chut prasit nebyla protože jsem videla vysledky. Nakonec jsme se naucila sama jak mam jist a mam 9kg dole za 4 měsíce. Jeste 6 a jsem na sve vysnene vaze ze zakladky. Jde to ale musis na sebe neco najit-nejaky bic, nez tomu sama propadnes.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama