Jak vypadá váš zdravý jídelníček?

Anonymní
2.7.20 21:32

Jak vypadá váš zdravý jídelníček?

Ahoj holky, jdu si za vámi pro rady.
Primárně se vás chci zeptat, jak vypadá váš zdravý jídelníček. Mám problém, že mě nebaví si pro sebe vařit, takže bych ocenila tipy na zdravá jídla z běžných surovin u kterých nestrávím přípravou moc času. Na internetu jsou většinou recepty na hodinovou přípravu a ještě se šílenýma surovinama :D

Můj jídelníček vypadá zhruba takto: ráno ovesná kaše/bílý jogurt s ovocem a musli/ nebo jenom ovoce, oběd jak kdy - někdy něco ve škole nebo v práci, doma většinou nic (vím, chyba), k večeři každý den zeleninový salát a k tomu sýr/plátek masa/vajíčka. Mojí největší neřestí je pečivo a sladké - jakmile je doma čerstvý chleba, tak se neudržím a padá to do mě, na sladké mám asi už vypěstovanou závislost, ale určitě to nejím po kilech :D většinou nesvačím a když už, tak nějaké oříšky, ovoce, nebo nějakou sladkost :roll:..

Další otázka je na ženy/dívky s větším pozadím :D máme v rodině prostě větší zadky, ale většina ženského rodu je obdařena i většími prsy, což se bohužel netýká mě.. takže vypadám hrozně nesymetricky a není to hezký.. Mám 175 cm, 68 kg, váha mi přijde celkem v pohodě, ALE..za poslední pulrok jsem cca 5 kg nabrala a hádejte kam. Ano, pouze do zadku a stehen..Dá se s tím zadkem a stehny nějak bojovat? Když cvičím zadek a nohy, tak ten zadek jen a jen roste, takže mi přijde jako jediný řešení zase pár kg shodit a ony snad slezou z toho zadku a ne třeba z prsou, kde by mi pak nezůstalo už vůbec nic :D

Anonym kvůli pro mě citlivým údajům o váze.

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

641
2.7.20 21:43

Tyjo, řekla bych, že musíš mít strašný hlad. Jako jídelníček máš hezky zdravý, ale takové to „sním za půl dne hrstku oříšků“ evidentně vede k ukládání tuků. Přidej přirozený pohyb a jez. Klidně tam můžeš dát dvě svačiny z nějakého celozrného pečiva s pomazánkou nebo to, co snídáš, nebo knackenbroty s něčím, semtam si upéct buchtu z celozrnné mouky, nějaké tvarohy s ovocem, nebo i naslano, placky z různé zeleniny a vajíčka pečené v troubě. :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
55
2.7.20 21:47

A co svačiny? Já měla největší chuť na sladké, když jsem se během dne ošulila na jídle. A co pitný režim? Ten je taky moc důležitý. Pro mě byl základ najet na 5 jídel za den a vypiju tak 3-4 litry čisté vody. Jinak u plotny trávím max 30 minut. :D Vařím si rychlovky, ale většinou to vymýšlím za chodu, neplánuju nic dopředu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
2.7.20 22:05

Hlad nemivam, dřív jsem ani nesnidala, to jsem začala až od doby, co jdu ráno na hodinu se psem a vyhladne mi. Já mám asi takový zvláštní vztah k jídlu, jim prostě jen abych nějak přežila. Nebaví mě si vařit, nakupovat jídlo a věnovat tomu čas, obdivuju lidi co si navari sami pro sebe x jídel na dva dny dopředu :D A vím, že to je špatně.
Je pravda, že pohybu mi v karanténě ubylo, chodila jsem 3× do týdne plavat a ono i to chození po škole neni uplne k zahozeni. Musím se zase nějak hecnout a vrátit se do režimu.
Piju cca 2 litry čisté vody denně, trpím na záněty ledvin a mocaku, když to trochu osulim.

Hmm, tak to vypadá, že problém bude asi hlavně v té pravidelnosti a počtu porcí, což jsem tak nějak tušila :oops:

  • Nahlásit
  • Citovat
230
2.7.20 22:09

Udělej si nějakou pomazanku třeba na 2 dny - tvaroh + něco, fajn je také upéct si nějakou zdravou buchtu - to se pak dá jíst na svačinu nebo snídani.
Když nestíhám, tak si dám protein, je to takový kompromis trošku
A rychle obědy s sebou - kus kus s masem a zeleninou, brambory + koreneny plátek masa, zeleninový salát, trochu třeba balkánského sýra, brambora varena ve slupce + může být maso do toho :-) nebo uvařit ještě třeba polívku taky na 2 dny - třeba z červené čočky, nebo dynova, porkova, brokolicova, mrkvova atd. - to zasyti a dá se udělat to, že bude vyvážená na makra

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5309
2.7.20 22:15

Já bych zas ráda radu, jak nebýt rozežraná a jíst, jak se říká do polosyta. Začala jsem si zapisovat vše do kalorických tabulek, plus vážení. Jsem i pod dozorem od nutriční terapeutky. Takže určitě málo nejím. Neomezuji se, dá se říct, že jím vše. Zítra si třeba udělám řízek z kukuřičných lupínků a br. kaše. Ale prostě mám problém, že mám odjakživa problém se přežírat. Když mám jen takové to příjemné v bříšku, nestačí mi to. Nejspíš je to v hlavě a tu potřebuji přecvaknout. Jelikož když to držím jak mám, dám za týden i cm dolů. Tak potřebuji nakopávačku.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
2.7.20 22:23
@Martinka654 píše:
Udělej si nějakou pomazanku třeba na 2 dny - tvaroh + něco, fajn je také upéct si nějakou zdravou buchtu - to se pak dá jíst na svačinu nebo snídani.
Když nestíhám, tak si dám protein, je to takový kompromis trošku
A rychle obědy s sebou - kus kus s masem a zeleninou, brambory + koreneny plátek masa, zeleninový salát, trochu třeba balkánského sýra, brambora varena ve slupce + může být maso do toho :-) nebo uvařit ještě třeba polívku taky na 2 dny - třeba z červené čočky, nebo dynova, porkova, brokolicova, mrkvova atd. - to zasyti a dá se udělat to, že bude vyvážená na makra

Ty polívky jsou super nápad, ty v lednici vydrží a jednou týdně bych se mohla donutit :lol:

  • Nahlásit
  • Citovat
22146
2.7.20 22:23

Ja bych hlady zemrela, ale je pravda, ze jsem teda kyselina a posledni dny mam hodinu a pul po jidle hlad a nemuzu se dockat svaci :lol: jeste kojim, no nic…

K jidelnicku- sn: 3/4 krajice (nebo ekvivalent) chleba se sunkou a syrem, jablko; sv: jogurt s vlockami/otrubami a ovocem, oběd „normalni“ ale kopec zeleniny nebo miska velkeho salatu k tomu, odpo sv. Pulka chleba treba s tvarohovou pomazankou nebo ovoce nebo kokteil s proteinem, je to fakt různé; vecere tepla nebo studena zelenina treba s tofu nebo humusem nebo sýrem nebo karbanatkem. Po velkych jidlech mlsam hořkou cokoladu.

Pro me je nejhorsi, ze mam roztazeny zaludek. Kdyz ho nenacpu zeleninou (k normalni, lehce podhodnocene porci jidla), tak jsem schopna sezrat pulku lednice :oops: kdyz mam hlad, tak jdu po sladkotucnem.

Jinak jsi mlada, v tvem veku jsem se stravovala priserne, ted se musim hlidat jako vostriz, jinak jsem okamzite tlustá. Varit se naucis, nejpozdeji s rodinou, a nejlepsi na tom je, ze si uvaris, na co mas chut ty ;) jinak zadek mam taky obri, pomaha zdrave hubnout, tj ne hladovenim, a pak se narovnavaji nepomery ;)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
509
2.7.20 22:25

Já jsem zapisovala do kalorických tabulek, teď už moc nezapisuju, ale vím, kolik co přibližně má kalorií a jaký je podíl- cukry, tuky, bílkoviny. Díky zapisování máš přehled právě jestli jíš dostatek bílkovin, což třeba byl můj problém- bylo to hodně nárazové a byly dny, kdy jsem měla úplně minimum bílkovin. Dál jsem si pak začala víc všímat, že jsem třeba ten den neměla ovoce nebo zeleninu. Ovesné vločky jsou k snídani fajn, taky dávám skoro každý den. Svačiny ti určitě chybí- to může být dopo třeba jen nějaké ovoce a odpo nějaká zelena, ať má tělo dost vlákniny a vitamínů. Oběd u mě byl vždy základ, nikdy jsem se na obědy neomezovala, jasný že ne svíčková se šesti, ale tak rozumné množství čehokoli na co jsem měla chuť. A večeře se snažím mít lehké- saláty, maso bez přílohy, cottage, vajíčka. Pečivo se snažím kupovat jen celozrnné nebo proteinový chleba.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1357
2.7.20 22:37

Musím říct, že mě dost pomohly knížky od Brichace Toma. Jídla chutná, rychlá, ji to i manžel. Na navedeni systému a režimu mi pomohl jeho 29 denní plán. Ten je teda víc detoxikační s minimem masa, ale mě to chutnalo, další knížky jsou výborný doplněk, a jak říkám, velice chutná jídla. Dobře sestavené

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
3.7.20 00:29

Holky, všem moc děkuju! :srdce:

Já do 20 mohla jíst co jsem chtěla a nepribrala jsem ani gram, mívala jsem teda dost výkyvy třeba 10 kilo nahoru a dolů během měsíce (mívala jsem třeba i jen 50 kg), který nebyly ovlivněny nijak jídlem. Takže se vyšetřovala stitna zlaza, hormony,.. na nic se nepřišlo. Pak to samo ustalilo kolem těch 63 kilo, teď uz si s těma 68 kg říkám, že bych se asi měla zase krotit :lol:

@Venceslavka zapisování do tabulek jsem zkoušela, ale vždycky jsem zapomněla, nebo od oka nevěděla kolik gramů to je a tak :lol: ale taky mám hodně výkyvy v příjmu jednotlivých živin..

@marketak5 mrknu na to, to omezené maso by mi ani nevadilo, maso extra nevyhledavam :)

  • Nahlásit
  • Citovat
1812
3.7.20 00:40
@Anonymní píše:
Ahoj holky, jdu si za vámi pro rady.
Primárně se vás chci zeptat, jak vypadá váš zdravý jídelníček. Mám problém, že mě nebaví si pro sebe vařit, takže bych ocenila tipy na zdravá jídla z běžných surovin u kterých nestrávím přípravou moc času. Na internetu jsou většinou recepty na hodinovou přípravu a ještě se šílenýma surovinama :D

Můj jídelníček vypadá zhruba takto: ráno ovesná kaše/bílý jogurt s ovocem a musli/ nebo jenom ovoce, oběd jak kdy - někdy něco ve škole nebo v práci, doma většinou nic (vím, chyba), k večeři každý den zeleninový salát a k tomu sýr/plátek masa/vajíčka. Mojí největší neřestí je pečivo a sladké - jakmile je doma čerstvý chleba, tak se neudržím a padá to do mě, na sladké mám asi už vypěstovanou závislost, ale určitě to nejím po kilech :D většinou nesvačím a když už, tak nějaké oříšky, ovoce, nebo nějakou sladkost :roll:..

Další otázka je na ženy/dívky s větším pozadím :D máme v rodině prostě větší zadky, ale většina ženského rodu je obdařena i většími prsy, což se bohužel netýká mě.. takže vypadám hrozně nesymetricky a není to hezký.. Mám 175 cm, 68 kg, váha mi přijde celkem v pohodě, ALE..za poslední pulrok jsem cca 5 kg nabrala a hádejte kam. Ano, pouze do zadku a stehen..Dá se s tím zadkem a stehny nějak bojovat? Když cvičím zadek a nohy, tak ten zadek jen a jen roste, takže mi přijde jako jediný řešení zase pár kg shodit a ony snad slezou z toho zadku a ne třeba z prsou, kde by mi pak nezůstalo už vůbec nic :D

Anonym kvůli pro mě citlivým údajům o váze.

Můj zdraví jídelníček vypadá asi takto: • snídaně: jáhlová kaše/ovocné smoothie/ovocný salát s rostlinným jogurtem/různá semínka a ořechy • oběd: pečená zelenina/luštěniny na nejrůznější způsob/husté polévky/tortily/těstoviny, rýže, jáhly, pohanka, apod./ke všemu přidám něco hodnotného na bílkoviny • večeře: většinou pokud je teplý oběd, tak studená večeře a naopak

V průběhu dne různé čerstvé šťávy nebo uzobáváni ovoce či zeleniny. Nejím živočišné produkty a ještě ke všemu mám laktozovou intoleranci a alergii na lepek, takže :mrgreen:. Bohužel do toho ideálu mívám daleko, dost často nestíhám a pak jím málo :roll:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
19.7.20 16:43

Koupila jsem si pomalý hrnec a nemohu si ho vynachválit. Hodím tam to, co jsem našla doma a večer mám teplé jídlo. :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama