Jak vysvětlit úlohu z matemetiky?

2551
9.5.17 17:10

jak vysvětlit úlohu z matemetiky

Ahoj,
dcerka dnes dostala domácí úkol: Martin má stejně bratrů jako sester. Sestra jana má 2× víc bratrů než sester. Kolik je dětí, kolik je kluků a holek?
Výsledek vím, jenom to asi špatně vysvětluju, dcerka to pořád nechápe, nemáte typ jak to vysvětlit 10letému dítku? :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

984
9.5.17 17:21

Já bych to vzala vylučovací metodou a vždycky si to nakreslila… u trojky jí dojde, že jich musí být lichý počet a u 7 se zastavíte :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
21390
9.5.17 17:22

Jedině nakreslit.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.5.17 17:28

Martin má stejně bratrů i sester - tudíž dohromady sudé číslo (2,4,6,8). Sestra Jana má 2× více bratrů než sester - tudíž vždy polovina z výše uvedeného v závorce + 1 = bratři a musí to být dělitelné 2 (jelikož jich má 2× více než sester). Takže Martin musí mít 3+3 sourozence a Jana má 4 bratry a 2 sestry… Stačí takto?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.5.17 17:54

Problém je, že desetiletí ještě neumějí rovnice, takže to poslední vysvětlení je složité. Asi bych taky volila metodu pokus omyl.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.5.17 17:56

Jééé 4. třída :) To jsem nedávno počítala s dětmi ve škole :D Šli jsme na to metodou pokus omyl a malovali si to na tabuli. Začínali jsme jedničkou a zkoušeli jsme, jestli to vyhovuje zadání, pak dvojku…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.5.17 18:14
@Slečna Ferka píše:
Problém je, že desetiletí ještě neumějí rovnice, takže to poslední vysvětlení je složité. Asi bych taky volila metodu pokus omyl.

10letí už ale znají sudá/lichá a umí násobilku 2, takže nevidím problém…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2551
9.5.17 18:47
@svetylko83 píše:
Jééé 4. třída :) To jsem nedávno počítala s dětmi ve škole :D Šli jsme na to metodou pokus omyl a malovali si to na tabuli. Začínali jsme jedničkou a zkoušeli jsme, jestli to vyhovuje zadání, pak dvojku…

Přesně takhle jsme to nakonec udělaly, snad to trochu pochopila, měla to jako dobrovolný úkol, tak uvidíme co jí na to řekne učitelka a jak to budou mít ostatní
Díky všem :kytka:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9.5.17 19:59

@cimbík ani se ted nepodivam co k tomu prikladu bylo v metodice, protože ji mam ve skole:)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2551
9.5.17 21:23
@Sova Klára píše:
Martin má stejně bratrů i sester - tudíž dohromady sudé číslo (2,4,6,8). Sestra Jana má 2× více bratrů než sester - tudíž vždy polovina z výše uvedeného v závorce + 1 = bratři a musí to být dělitelné 2 (jelikož jich má 2× více než sester). Takže Martin musí mít 3+3 sourozence a Jana má 4 bratry a 2 sestry… Stačí takto?

Takhle jsem to počítala já. Pro dcerku to byl problém pochopit, násobilku zná, sudá - lichá taky, ale přesto tam asi bylo moc neznámých… Pobrala, že Martin má sudý počet sourozenců a s ním jich bude lichý počet. I to že Jana musí mít sudý počet bratrů (dělitelné dvěma) a u toho jsme skončily. Malování a dopočítávání jestli to tak může být bylo snažší

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
10.5.17 07:37

Tak v metodice se píše: Řešíme úsudkem, pomocí obrázku atd. :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2551
10.5.17 10:36
@svetylko83 píše:
Tak v metodice se píše: Řešíme úsudkem, pomocí obrázku atd. :)

díky, tak doufám, že naše obrázky vezme i paní učitelka :-)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
10.5.17 13:18

Já osobně jsem vždycky radši, když to aspoň zkusí nějakým způsobem, než když se na to vykašlou

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama