Jak zase najít vůli zhubnout?

Anonymní
6.3.21 19:03

Jak zase najít vůli zhubnout?

Celoživotně trochu bojuju s váhou, ale to co je teď už je fakt extrém. Asi třikrát, když jsem tak nějak dlouhodobě přibírala, tak jsem se kousla a kila dala krásně dolů a i si váhu držela. V mým nejlepším období se mi váha pohybovala mezi 60 a 65 kilo, což byl fakt ideál. Bohužel teď se moje váha blíží stovce a já upadám do čím dál větší deprese. Čím víc přibírám, tím víc žeru a je to začarovaný kruh. Můj jedinej problém je šílený přežírání. Po porodu to šlo se mnou a jídlem z kopce a tahle blbá situace, kdy jsme pořád zavřený doma tomu fakt nepřidává. Jak zase najít tu vůli, přestat žrát a radovat se z toho jak vypadám. Mám tolik krásnýho oblečení a nic mi z toho není a už se mi fakt nechce ani nikam vylejzat, když se vidím v zrcadle.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
16137
6.3.21 19:08

Kdy si byla naposledy na preventivní prohlídce? Kdy ti naposledy kontrolovali štítnou žlázu?

Jinak tedy potřebuješ porozumět tomu co zajídáš, proč si ubližuješ tím, že jíš tak jak jíš a nedostatečně se hýběš. Je to něco, co ti pomáhá někde něco zvládat - pokud tomu porozumíš a tu věc, co teď řeší jídlem a nepéčí o sebe se naučíš řešit jinak, odpadne potřeba jíst blbě a hodně. Zároveň se zvýší motivace se o sebe starat a to i zvýšením pohybu.

Od trestání hladoukou se za to jaká jsem hrozná tlusťoška to pak bude péče o sebe, aby mi bylo líp. Namísto diety je to o proměně životního stylu tak, aby se i organismus vrátil do zdravého stavu. A to zahrnujei psychiku…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.3.21 19:33

Odběry a kontrolu jsem měla nějak před rokem a vlastně ten rok se to už táhne. Vše bylo OK. Já nevím ani čím to je. Asi celou tou situací. Pořád jsme zavřený doma, hlídání žádný a, když si pak někdy sednu k bedně, tak asi tou úlevou, že nic nemusím chvíli dělat, tak čumim a žeru. Určitě to není o hladu, ani snad o chuti. Spíš mi to přijde jako z nudy. Už stokrát jsem si říkala, že už to fakt vydržím a začnu jíst trochu střídmě a normálně ale nikdy to nevydržím.

  • Citovat
  • Nahlásit
1744
6.3.21 19:33

Hele já mám už 75. Taky mám ideální váhu tak 65 kg i když na 170 cm se to někomu může zdát ještě moc, ale já dřív hodně sportovala a takhle sem vypadala nejlíp. Jak to šlo pod 60, tak už se to nikomu nelíbilo. Taky se sama sobě přestávám líbit, o tom, že nic neobleču, ani nemluvím. Skoro rok Home Office se na mě prostě podepsalo. Veškerý sport zavřený, chtěla bych do léta těch deset kilo sundat. Zatím jsem začala psát jídlo do kalorických tabulek, doma jsem vyhodila všechny brambůrky a sladký pití (respektive to dala sníst manželovi a dětem, ti jsou všichni vychrtlý) a snažím se aspoň ob den jít večer na procházku. (Už je vidět tak je to lepší)Kvůli práci se fakt celý den nehnu doma od počítače, a to se prostě projevilo. Máš možnost aspoň chodit, nebo jít třeba já kolo, na brusle? Začne jaro, utěšuji se tím, že půjde líp sportovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
306
6.3.21 19:38

Jestli je tvá optimální váha 60-65 kg a ted mas skoro o 40 víc, tak se obavám ze to sama asi nedáš, případně ne dostatečně zdravě a šetrně… viz rada Ou, je to i hodně o psychice. Výživový poradce by nebyl od věci, konzultace s praktickým lékařem asi taky. Pokud trpis na zobání u TV, zkus aspoň pro začátek chipsy nebo co jíš ted nahradit něčím zdravejsim, at mas pocit ze sice chroupeš ale není to tak tristní;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4067
6.3.21 19:44

Holky, já bych potřebovala shodit „blbych“ 5kg a vím, že bych se cítila skvělé a byla šťastnější, ale nedokážu se k tomu donutit, ani změnít stravu ani cvicit. Už jsem že všeho kolem tak otrávená a k změně se nedonutim. Takže já neporadím. Jen píšu, že v tom nejsi sama, já mám 168/68

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9088
6.3.21 20:40

Hele jsem na tom podobně, takže chápu pocity. V pondělí 1.3. měl jít nejmladší triletak do školky a já měla mít měsíc než půjdu do práce pro sebe. Práce v nedohlednu, asi mě propustí pro nadbytečnost a všechny tři doma, z toho nejstarší na distanční výuce. Takže mám velký kulový a místo toho vařím, uklízím a lítám jak hadr na holi. Dneska už jsem manželovi řekla, že potřebuju alespoň obden vyjít ven s hůlkami a chodit alespoň hodinu. Pak se taky přejídám nebo dojidam po dětech. Mám tak 20kg navrch.
Za sebe co se mi povedlo odbourat, tak radím nekupovat nezdravé jídlo a nedojidat se večer. Taky nejím večer už pečivo, jen na snídani. Co ještě musím pořešit je to dojidani a alkohol.

Vyraz ven sama a zkus se hýbat. Když uvidíš posun, zlepší se ti nálada.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
6.3.21 21:02

Mám 168 cm a 70 kg. Taky bych chtěla zhubnout. Můžeme se tady motivovat. Chtěla bych cvičit alespoň 30 minut každý den. Nejhorší je ale začít.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
7.3.21 05:58

Chodíme skoro každý den na dlouhé procházky a i doma se snažím cvičit takové jednodušší cviky s ohledem na váhu, takže pohyb docela mám. Až se oteplí, tak chci začít zase jezdit na kole. U mě je fakt problém jídlo. Jo kdyby to bylo zobání u TV, tak to by bylo ještě dobrý, ale to je přímo žraní. Tím jak přes den nemám pořádně čas si chvíli v klidu sednout a najíst se, tak večer když všichni spí a je konečně klid, tak pořádám takovýhle hostiny sama pro sebe. Samozřejmě vím, že večerní žraní je to nejhorší. Já nevím, třeba před porodem jsem skoro nejedla sladký a teď pořád někde uždibuju čokolády a prostě to sladký potřebuju. Já se vždycky snažila držet něco jako přerušovaný půst a vyhovovalo mi to, ale teď se nejsem schopná dokopat k tomu nepřejídání. Celkově jsem si asi zvykla i na velký porce a tak. Jídlo je teď v týhle době pro mě hrozný potěšení. To byli zase předsevzetí na Nový rok a je březen a je to pořád stejná hrůza. Navíc za chvíli se začne oteplovat a shazovat vrstvy oblečení a já opět nebudu mít co na sebe a ve všem budu vypadat jak vorvaň. Já už to takhle nechci. Musím si ten knoflík v hlavě zase nějak přepnout. Tak kdybyste měla některá nějaký nápad jak to uděláme, tak ho hoďte do placu :)

  • Citovat
  • Nahlásit
253
7.3.21 07:04

Ahojky nějaký čas už tu pročítám diskuze. Jsem na tom podobně jako ty jen já už jsem začala. Držím se rad zdejších, vypočítala jsem u Thota nebo jak se to píše kolik mám mít příjem na hubnutí. Zadávám vše do tabulek a ono to opravdu jde dolů. Snažím se i cvičit někdy 2 dny zasebou někdy ob den. Jak to vyjde. Četla jsem, že tělo potřebuje odpočinek tak necvičím každý den. Mě nejvíce pomohlo se držet v jedné skupince, kde hubnou i ostatní. Každý měsíc si pošleme fotku z váhy aby bylo znát jestli to jde. Na mě to pomáhá, nerada bych byla ta co jí to nejde a ostatní hubli. Mám dole už 8 kg a 12 cm přes břicho a 5 přes zadek. Jsem teda jiná váhová skupina tak mě to jde asi lépe. Ale prostě se držím. Je to opravdu jen o tom začít. Nedržím žádný LC nebo tak jim vyvážené jídlo. A pokud chci sladké tak sáhnu po receptu z LC. Třeba dnes k snídani mug cake s tvarohem a banánem. Pochutnala jsem si a pak zbytek dne většinou nemám chutě na sladké.
Samozřejmě kolem menzes se chutě mění a musím se fest držet. Ale to tak je, prostě občas teď musím trpět za ty dny přežívání. A když náhodou zhresim tak se tím neuziram a vím proč to nejde tak rychle to hubnutí. Ale neprasim dále a snažím se zase dodržovat. Chce to opravdu jen začít ;) ale s tím ti nikdo nepomůže. To musíš sama ;) ale zvládneš to :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
7.3.21 10:26
@koko30 píše:
Ahojky nějaký čas už tu pročítám diskuze. Jsem na tom podobně jako ty jen já už jsem začala. Držím se rad zdejších, vypočítala jsem u Thota nebo jak se to píše kolik mám mít příjem na hubnutí. Zadávám vše do tabulek a ono to opravdu jde dolů. Snažím se i cvičit někdy 2 dny zasebou někdy ob den. Jak to vyjde. Četla jsem, že tělo potřebuje odpočinek tak necvičím každý den. Mě nejvíce pomohlo se držet v jedné skupince, kde hubnou i ostatní. Každý měsíc si pošleme fotku z váhy aby bylo znát jestli to jde. Na mě to pomáhá, nerada bych byla ta co jí to nejde a ostatní hubli. Mám dole už 8 kg a 12 cm přes břicho a 5 přes zadek. Jsem teda jiná váhová skupina tak mě to jde asi lépe. Ale prostě se držím. Je to opravdu jen o tom začít. Nedržím žádný LC nebo tak jim vyvážené jídlo. A pokud chci sladké tak sáhnu po receptu z LC. Třeba dnes k snídani mug cake s tvarohem a banánem. Pochutnala jsem si a pak zbytek dne většinou nemám chutě na sladké.
Samozřejmě kolem menzes se chutě mění a musím se fest držet. Ale to tak je, prostě občas teď musím trpět za ty dny přežívání. A když náhodou zhresim tak se tím neuziram a vím proč to nejde tak rychle to hubnutí. Ale neprasim dále a snažím se zase dodržovat. Chce to opravdu jen začít ;) ale s tím ti nikdo nepomůže. To musíš sama ;) ale zvládneš to :palec:

Tak to je super :potlesk: Moc gratuluji a díky za podporu :hug: Já vím, že je to o mně. Jen doufám, že mě právě ostatní takhle namotivují třeba jako ty. Musím hlavně snížit ty porce a necpat se večer. A za jak dlouho jsi tohle zhubla prosím?

  • Citovat
  • Nahlásit
253
7.3.21 11:20

No už jedu od ledna myslím že je to 3.1. Jako mohlo by to být víc ale to že to jde pomalu tak doufám že to dělám správně. A jinak na to pozor na to snížení porce. Opravdu se vyplatí investovat do nějakého jídelníčku (aspoň že začátku) než si ty porce člověk naučí odměřovat. Já mám jídelníček na 14 dní od výživové poradkyně. A ten jsem jela zezacatku 2× zasebou. A teď už zařazuji jiná jídla. Jako inspirace mi slouží třeba knihy od Havlíčka. Tam je to i s hodnotami. Jen jsem si to upravila na své KJ. A samozřejmě jim to co mi chutná. Pokud narážím na něco co do sebe cpu tak to už víckrát nedělám. Snažím se jíst tak abych si to užívala, to znamená jídla co mi opravdu chutnají a tím pádem nemám potřebu se dojidat večer něčím jiným. Třeba jsem zjistila, že saláty jako je políček, rukola a tak to mi nechutná a salát k večeři jsem z toho měla jen jednou a nešlo to. Ale ledový salát mi nevadí… A tak prostě si člověk musí najít jídlo na které se bude těšit.
Neboj to dáš jen je to nejhorší prvních 14 dní než se to zajede. Abych byla upřímná, chutě mám občas fest… Třeba když děti chtějí donut, ta chuť se na jazyku vždycky objeví… A musím se ovládat… Ale když člověk vleze na váhu tak to žene dost dopředu ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26
7.3.21 12:10

Pravděpodobně vám ve stravě něco chybí, některé důležité živiny. Zaměřila bych se na jídelníček, aby byl správně nastavený optimální energetický příjem a aby byl vyvážený, nic v něm nechybělo - s důrazem na dostatek vlákniny a bílkovin a zaměřením na základní přirozené potraviny. Pokud to přejídání probíhá zejm. z nekvalitních průmyslově zpracovaných potravin, je to problém, protože obsahují spoustu nekvalitních tuků, cukrů, jsou dost kaloricky vydatné, ale mají nízkou sytící schopnost, takže se jich člověk snadno přejí. Naučte se jíst pravidelně a dodávat tak tělu potřebné živiny, snažte se jíst v klidu a opravu si vždy ten čas na jídlo najít. Pokud byste chtěla s jídelníčkem pomoci, klidně mi napište zprávu, ráda poradím ;). Spouštěčem samozřejmě může být také stres, nebo třeba i zajídání z nudy, ze zvyku. Ano situace je teď špatná, ale zkuste z toho času stráveného doma vyždímat něco pozitivního, najdete si např. nějakou činnost, která by vás bavila, přečtěte si dobrou knihu, zacvičte si apod. případně požádejte někdy třeba o pomoc partnera, abyste měla chvilku sama pro sebe. Pokuste najít svůj balance a vytvořit si nové a zdravé návyky -nejen stravovací ale i celkově :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1323
10.3.21 11:50

Začni psát do kalorických tabulek. A nešvindluj ;) Ono když Ti tam při večerní hostině naskáče třeba 3000 kcal a kolečka budou svítit rudě na 200% doporučeného příjmu, tak si to příště rozmyslíš, jestli to do sebe nacpat. Člověk se stydí i sám před sebou :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3146
10.3.21 14:32

K prezirani: kdyz resim jidelnicek, prvni resim CO, po case se KOLIK vyresi skoro samo. Chystam si spravne jidlo predem, talirek ceka, az dostanu hlad a neslupnu tak nejakou blbost a kdyz, tak az po jidle a to toho neni tolik. Kazdy den chystam talir zeleniny a ovoce a uzirame to u televize vsichni. Par dni ze zvyku snim neco mezi jidly, ale za dva dny mi staci to zdrave a vyvazene predchystane jidlo.

K pohybu: kdyz uberes jidla, ubyde ti energie a telo po chvilce vystaci s tim, co dostava. Pohybem ho nutis spalovat vic a ted ta dalsi pozitiva: plno energie, dobra nalada :palec:, neboli zada, euforie z prekonani osobnich rekordu, vylepsena imunita/zdravi, kondice…

Tezke je NEdelat hodne veci (ne sladke, ne smazene, ne pozde vecer), lehci je UDELAT neco: denne budu minimalne hodinu cvicit a snim aspon pul kila zeleniny. Si neco vyber s tim, ze veris, ze te to vede spravnym smerem a nauc se to delat a pak pridej neco dalsiho.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat