Jak zhubnout a správně jíst bez hladovění?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
25.6.22 01:40

Jak zhubnout a správně jíst bez hladovění?

Ahoj holky byla bych ráda kdyby jste mi někdo z vas poradil je mi 19 let a chci zhubnout vážím 78 kg a na mojí výšku to je dost vidět kdysi sem vážila 55 kg jenže sem dost nabrala v 18ti letech přišli potíže bolela mě každý den hlava návaly horka vysoký tlak atd.. tak sem se rozhodla zajít na kardiologii 2 měsíce sem vše dodržovala omezila sem sladké nápoje a vše na co sem byla zvyklá jenže kvůli tomu jak sem vše hlídala a jedla sem to co mi vůbec nechutnalo třeba na snídani ovesnou kasi ovoce na svačinu proteinovou tyčinku kterou sem jedla jen proto aby sem si to nahradila sladkou tyčinkou a na oběd to co sem navařila ale o dost menší porci a měla jsem větší pocity hladu než kdybych nejedla vůbec no jenže sem neměla pevnou vůli vše to rychle skončilo teď už mám dokonce problémy s dychanim a to ještě nemám ani děti hodně mě to trápí že se nemůžu obléct tak jak kdysi z ostudy si neoblekam ani šaty ani sukně připadá mi jak kdyby mi bylo 40 let nechci se jen litovat už chci pro to něco dělat jen nevím jak mám cvičit když mám dost velký problém s dychanim stačí mi zrychlit chůzi a už vím že to nerozdýchám byla bych ráda kdyby mi někdo poradil jaké cviky aby to semnou neseklo a nebo jak správně jíst počítání kalorií v tom se vůbec nevyznám :,( prosim blbé připomínky si nechte prosím jen o rady nebo jaké máte vy zkušenosti

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
37238
25.6.22 04:59

Problémy s dýcháním bys měla řešit s lékařem. Může jít jen o úzkost, pokud Tě to trápí a máš takový vztah k pohybu. Ale je potřeba vyloučit něco vážnějších. Dobrá zpráva je, že i lidé s různými problémy by se měli nějakým způsobem hýbat.
Je více různých směrů, co se týče výživy. Mně pomalá udržovat váhu přerušovaný půst a to, že chodím všude pěšky. Když jdu bez dětí, nasazuji tempo. Přerušovaný půst mi stačí v režimu 12/12,ale někdo zvládá a praktikuje i větší pauzu, kdy nejí vůbec nic.
Taky nemám ráda většinu moderních a „zdravých“ potravin, při představě snídaně ve formě ovesné kaše se mi zvedá žaludek. V přerušovaném půstu můžeš jíst v „jídelním okně“, co chceš v normálním množství. Navíc je to odkaz našich předků, kteří to přirozeně praktikovali spíš k vůli zdraví a nezatěžování trávicí soustavy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
44
25.6.22 06:51

Já zas preferuji intuitivní stravování. Každý z nás ví, co je zdravé a co ne (hranolky, brambory, zdravá buchta nebo Tatranské,…) nepřejídat, nehladovět, občas zhřeší. Dostatečně pít, navýšit bílkoviny a zeleninu. Jsem na Fb ve skupinkách, kde se inspirují a sladké si ráda péči podle Břicháče Toma

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1050
25.6.22 07:00

Spočítej si kolik máš mít příjem při hubnutí a zapisuj do kalorickych tabulek. Kalkulačku má dobrou třeba Michal Josef Toth nebo Žít s chutí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2907
25.6.22 07:27

Zhbneš jen kalorickým deficitem. Pokud při 78 kilech neudýcháš ani rychlejší chůzi, zajdi k lékaři. Protože buď je tam nějaký zdravotní problém nebo jsi prostě tak zlenivěla, že jsem úplně bez fyzičky a zadýcháš se při rychlé chůzi. Nicméně netrénovaný člověk se zadýchá při pohybu. Bez pohybu to prostě nejde, nejde nehladovět a nehýbat se a při tom hubnout. Zhubneš jen a jen kalorickým deficitem, ničím jiným. Je jedno, jakou cestu zvolíš ke kalorickému deficitu, ale jen tím zhubneš. Takže myšlenka, že ti kdokoliv poradí něco, abys jedla co hrdlo ráčí a nehýbala se a u toho hubla, to prostě není možné.

Takže zjisti svůj bazální metabolismus, snaž se nikdy nejíst méně, než je tvůj bazál, abys nezpomalila metabolismus. Tím pokryješ nutný příjem pro tělo. A ten kalorický deficit udělej pohybem, začni i s chůzí třeba. Zařaď do jídla hodně bílkovin. Bílkovina zasytí. Ovesná kaše je sacharidová ranní bomba, takže ti vyletí cukr v krvi, následně se vyplaví inzulin, více inzulinu, aby ten cukr srazil, srazí ho, tím je ho málo a tělo hlásí hlad. Zkus to na bílkovinově, to ti cukr nevyhodí a zasytí na delší dobu. Zkus něco jako tvaroh, cottage a podobně, klidně s ovocem. Jeden tvaroh tě zasytí na půl dopoldne. Půl porcí jídel nahraď zeleninou. Není potřeba zmenšit porce, že jíš malinko, dej si normální porci masa, k tomu trochu přílohy a hromadu zeleniny.

Když máš nadbytek, tělo to uloží ve formě tuku, když chybí, tělo sáhne do tuku. Z 1gramu tuku dostane necelých 10 Kcal ( je to vlastně lehce přes 9, ale to je pro počítání jedno), takže na 100gramů tuku je to deficit 1000 Kcal a to už je sakra sportu, mně třeba hodinu a půl trénink v posilovně, kdy fakt makám dám zhruba 450 kcal, to je na necelých 50gramů tuků, pokud ale nepřesáhnu jídlo přes bazál a nedojím ty kcal v jídle. Hodinový běh dá další asi 500kcal, ale je to už běh zhruba rychlostí 9km/hod, už to není úplně pomalý běh běh. Takže kdybych jedla jen bazál, tak bych hubla při této zátěži rychlostí 100gramů za den. Takhle jednoduché to prostě je a nejde to obejít.

Takže potřebuješ jíst potraviny, které mají velkou sytící schopnost, což jsou bílkoviny, potřebuješ jíst větší množství, aby byla zasycena, takže potřebuješ zeleninu, té je za pár kalorií hromada, že se přecpeš a přemýšlej nad přílohama.

Když k tomu nedodáš sport, musíš dost ubrat jídlo, to je cesta do pekel, zpomalíš metabolismus, máš hlad, takže se to těžko dodržuje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4870
25.6.22 07:51

Stáhni si kalorické tabulky, nech se vyšetřit svým praktickým lékařem a začni dělat čárky a tečky ve větách. Páč tohle neudejchá nikdo ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13626
25.6.22 08:01

Pokud mas dietu narizenou kardiologem a nedodrzujes ji, tak bych se bala neceho horsiho, nez ze se nevejdes do satu…zjevne v tom solidne plaves, takze si najdi nejakeho dietologa, ktery ti poradne poradi a pomuze sestavit ten jidelnicek tak, aby mel spravne slozeni a pritom obsahoval potraviny, ktere jsi schopna pozrit…ale jestli jsem dobre pochopila, ze jsi zvykla zit na sladkych napojich a susenkach apod, tak to asi bude dost slozite :think:
Pokud se zadychas i pri bezne chuzi, tak tezko zacnes ze dne na den nejak zasadne cvicit…chuze je ale taky dobra, nastav si tempo tak, aby ses mirne zadychala, ale jeste u toho zvladala mluvit, a postupne pridavej na vzdalenosti.
Ale urcute zacni u doktora, nevim, ale v 19 podle me za tim tlakem atd nemuze byt jen vaha, ne? Zase nemas 150kg :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13626
25.6.22 08:02
@shadowbabe píše:
Stáhni si kalorické tabulky, nech se vyšetřit svým praktickým lékařem a začni dělat čárky a tečky ve větách. Páč tohle neudejchá nikdo ;)
:mrgreen: Pobavila po ranu :mrgreen:
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4870
25.6.22 08:29
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
25.6.22 09:13

Mně je tedy přes čtyřicet a takhle se tedy rozhodně necítím. Když jsem měl pocit, že jsem nějaké to kilo přibral, začal jsem hodně pít vodu. Dostal jsem hlad napil jsem se. Akorát v poledne jsem měl domácí hutnou polévku, která zasytila. Někdy jsem si do vody přidal jableční ocet, kurkumu, skořici a případně i trošku medu. Aby to nebylo jednotvárné. Pohyb je důležitý, bez toho to nejde. Zkuste krátké, denní procházky, klidně svým tempem a přidávejte si pomaloučku vzdálenost, klidně po pár metrech. Důležité je překonat vlastní hlavu a setrvat, bez toho se výsledky nedostaví. Do ničeho se nenuťte, vše musíte děla s radostí, jinak nastane opačný efekt. Stres a nespokojenost jsou zabijákem jakýchkoliv snah.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
21480
25.6.22 09:16

1. zeptej se svého ošetřujícího lékaře, jestli tě pošle za nutričním terapeutem/kou a na rehabilitační cvičení. To aby ti jídelníček a cvičební plán sestavil někdo, kdo to studoval na univerzitě je to, co je pro tvoje zdraví, fyzičku, psychiku a tvar postavy ideální řešení.

2. pokud to nevyjde, tak si pořiď tuhle knihu
https://www.smartpress.cz/…e-a-natrvalo

pochop jak funguje lidský metabolismus a začni jíst tak, aby si jedla dostatečně a to, co tvoje tělo potřebuje. Alespoň dva, tři měsíce si skutečně važ a piš do aplikace kalorické tabulky to co sníš a vypiješ - postupně se naučíš kolik čeho kde je a jak máš jíst, aby si jedla dostatečně a vyváženě.

Pokud máš kardiologické potíže, tak určitě chceš přidat nějaký pohyb, ale potřebuješ to dělat pod vedením někoho, kdo ví co dělá - najdi si nějakého sportovního lékaře, projdi důkladný vyšetřením a nech si stanovit nějaký plán cvičení.

Pro začátek začni poránu a večer, když není velké vedro chodit na dlouhé ostřejší procházky, choď plavat, ale dodržuj pravidla - choď spíš do bazénu, než do přírody, kde není plavčíck, nechoď plavat najedená, neskej do vody prudce a být spíš ve stínu, než se pařit na slunci a pak vlézt do chladné vody.

Chceš denně ujít alepsoň 6000 kroků a postupně to zvyšovat na 10000 - stáhni si taky google fit, pokud máš android na telefonu - to ti bude měřit fyzickou aktivitu a dá se to propojit s těmi kalorickými tabulkami. Měla bys chodit takovou rychlostí, aby si byla schopná přitom případně mluvit, ale zase by to nemělo být vyloženě loudání. Potřebuješ tělo namáhat, ale jen mírně. A postupně zvyšovat zátěž tak, jak se ti bude lepšit kondička.

určitě taky by stálo za to ráno a večer cvičit trošku jednoduché jógy, to zvládneš podle internetu.

https://www.youtube.com/watch?…

https://www.youtube.com/watch?…&

Když to zvládneš během léta dodržovat a budeš postupně zvyžovat zátěžt a koncem srpna ujdeš za týden alepsoň 30 km rozdělených minimálně do 5 dní a jednou týdně půjdeš alepsoň na 40 minut plavat (je naprosto jedno, že se stydíš v plavkách - nikdo na tebe koukat nebude, proto tam nechodíš, chodíš tam kvůli svému zdraví, párkát to bude nepříjemné, ale pak zjistíš že se fakt nic neděje a bude to fajn), tak ti fyzička půjde nahoru a zdraví jako takové se taky bude zlepšovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
25.6.22 11:38

@shadowbabe nechceš mi ještě opravit pravopis?? Já sem se tu lidí neptala na chyby někdo tu píše hůř a takhle tu nešaškuješ tak si ten komentář nech na doma před zrcadlem když nechceš poradit nepiš vůbec ani v sobotu si nedáte pokoj 😀 tam se starej o sebe ne o čarky tečky líp uděláš

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
25.6.22 11:39

@Pears206 Moc děkuji :palec:

  • Citovat
  • Nahlásit
6759
25.6.22 14:42
@Anonymní píše:
@shadowbabe nechceš mi ještě opravit pravopis?? …

To nechce asi nikdo… :zed: A myslím, že už nikdo nebude mít zájem ti ani v čemkoli jiném dávat rady, když jsi taková fajn holka :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4870
25.6.22 15:27
@Anonymní píše:
@shadowbabe nechceš mi ještě opravit pravopis?? Já sem se tu lidí neptala na chyby někdo tu píše hůř a takhle tu nešaškuješ tak si ten komentář nech na doma před zrcadlem když nechceš poradit nepiš vůbec ani v sobotu si nedáte pokoj 😀 tam se starej o sebe ne o čarky tečky líp uděláš

Tak jo, napíšu ti v pondělí, když seš tak milá :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat