Jde životní styl změnit navždy?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
5.12.21 21:31

Jde životní styl změnit navždy?

Ahoj, určitě se zde najde dost hubnoucích lidiček, kteří si několikrát prošli kolotočem. Zajímalo by mě, zda se dají změnit návyky, které máme vybudované od dětství a aby to už bylo napořád, ne jen na přechodnou dobu. U nás se jedlo tučné, sladké, mám odmala sklony k přejídání. Miluji knedlíky, guláše, knedlo vepřo… V životě jsem držela několik diet, které následovaly jojo a přejídáním. Zhruba dva roky diety nedržím, což je super krok, pomáhám si kalorickými tabulkami. Nemám obezitu, chtěla bych zhubnout tak 8 kg. Momentálně vážím 73kg na 170 cm. Nemám to momentálně v hlavě, podařilo se mi před půl rokem zhubnout 10 kg bez jojo a pomalé hubnutí. Přesto, i když si vařím chutně, nedokážu jídelníček udržet. A když máme oslavu, žeru. Teď zase Vánoce, pečení, žraní. Přibrala jsem 3 kg a nedokážu vydržet ani měsíc v kuse jídelníček. Když jsem zhubla, cítila jsem se z těch odlehčenějších jídlech sytá, přesto mě dvakrát do měsíce žravá popadla. Teď jí mám už po necelém týdnu :( Dá se na celý život zkrátka otočit jídlo, než na jaké jsme byli v dětství zvyklí?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
12234
5.12.21 21:37

Pokládám si léta stejnou otázku a myslím, že výjimečně to někdo dokáže. Ale určitě to není pravidlo. :oops:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1197
5.12.21 21:39

Zhubla jsem jednou 30kilo - bez jojo a pak skoro 50kilo (tehotenstvi a nasledne nador na mozku,2mes v nemocnici a kortikoidy) take bez jojo. Delala jsem si kazdej mesic rizeny obzerstvi a za odmenu 8)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19321
5.12.21 21:45

Jde, ale hrozně těžce a pomalu. Já třeba přestala kouřit a sladit.
Chce to vybrat jen jendu věc a na ní zapracovat.
Treba cukr. Nejdřív jsem Snižovala množství - místo lžičky na jogurt jsem začala požívat čajovou. Místo vrchovaté lžičky, zarovnanou… Pak je ideální danou věc přestat kupovat. A když si věříš, že už to zvládáš, začít s něčím jiným.

Ale přijde mi, že je to každodenní boj. Jednou ten den dáš, podruhé ne.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1256
5.12.21 21:50

To je proste cele o hlave a nastaveni myšlení, o nicem jinem… Musis chtit tu zmenu ty sama. Ne proto, ze to rika nekdo jiny, nebo ze je to spolecensky nepřijatelné. Protože to chces ty. Predevsim bys tomu mela prestat říkat dieta. Nebo se snad ridit nejakymi predepsanymi jidelnicky. Vyhodit. Vyvazena strava neni zadna dieta. Ty knedliky a omacky tvemu telu dobre neslouzi. Proc mu to delas a vedome si tim ublizujes?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
442
5.12.21 21:56

Já třeba přestala ze „dne na den“ spíš z během týdne dvou, jist mouku cukr a přílohy. Jim víc masa vajec a tvarohu..je to 3 roky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.12.21 21:57

U nás v rodině se taky jedli vždy hlavně omáčky, knedlíky, vepřo knedlo, sladké…Jím to i teď, cizrnu by mi nikdo doma nejedl. Jím všechno co mi chutná, jsou to právě dost často i ty omáčky, knedlíky, maso, jím všechny přílohy, ráno k snídani pečivo (někdy i večer), jím ale i ovoce, zeleninu, jogurty. Sladké jím každý den. Nejím ryby ani luštěniny, nechutná mi to. Vážím celý dospělý život těch 50 kilo, cholesterol mám v pořádku. Vykašlala bych se na nějaké kalorické tabulky a svádění nadváhy na špatné stravování v dětství a hlídala bych si hlavně množství a přidala pohyb.

  • Citovat
  • Nahlásit
1306
5.12.21 22:00

Já nemám disciplínu, pro mě jídelníčky a tabulky nejsou.
Jediný způsob, který je pro mě dlouhodobě udržitelný a skvěle funkční, je intermittent fasting, nemusíš nic počítat, jenom koukneš na hodinky,

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1544
5.12.21 22:06

Já si myslím, že to nejde z 0 na 100. Jako začít jíst místo knedlíků žitnej chleba. Prostě je to tuhý, hnusný, co si budem povídat. :P O to větší má pak člověk chuť na to „své“ jídlo. Spíš to stravování celkově dělat jinak - místo knedlíků klidně třeba těstoviny, ale omáčku nezahušťovat moukou - máš v podstatě zeleninové pyré. Maso, nemusí být nejtučnější vepřové, ale libové. Buchty a cukroví se taky dají udělat prakticky bez cukru, třeba s nastrouhaným ovocem a zeleninou. Nekupovat chipsy a slazené limonády. Jogurty jíst bílé, s ovocem a ne slazené z obchodu. Pomazánky dělat z tvarohu a ne z majonézy a taveňáku. Přidat pohyb a klidně si třeba 2× za týden nějaké klasické jídlo dopřát, nedělat z toho zakázané ovoce. Protože život přece není o tom, že si něco zakážeš. Ale že chceš žít zdravěji. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1742
5.12.21 22:14
@Maminanamatersky píše:
To je proste cele o hlave a nastaveni myšlení, o nicem jinem… Musis chtit tu zmenu ty sama. Ne proto, ze to rika nekdo jiny, nebo ze je to spolecensky nepřijatelné. Protože to chces ty. Predevsim bys tomu mela prestat říkat dieta. Nebo se snad ridit nejakymi predepsanymi jidelnicky. Vyhodit. Vyvazena strava neni zadna dieta. Ty knedliky a omacky tvemu telu dobre neslouzi. Proc mu to delas a vedome si tim ublizujes?

Tak to úplně není, kolik lidí opravdu chce zhubnout a prostě to nevydrží, nefunguje jim to. Důvody jsou různé, tělo je pořád záhada. Mně prostě nějak blbly hormony, po porodu jsem pořád přibírala a cítila hlad, zatímco před dětmi jsem měla vyloženě radost z prázdného žaludku (občas) a cítila se sytá po lehkém jídle. Tohle mi pak léta vůbec nefungovalo.
Asi před půl rokem jsem začala mít zažívací potíže takového typu, že pomáhalo jenom nejíst a pak jen absolutně bez tuku a absolutně dietně. Nakonec se moje tělo vrátilo tak nějak do stavu před dětmi, musím si hlídat ten tuk i množství a dělá mi to dobře na to trávení a cítím se sytá i po malých porcích. Tohle mi před tím prostě nefungovalo, měla jsem hypoglykemie, hlad a chuť k jídlu. Takže díky zdravotním potížím jsem začala konečně hubnout, před tím to nešlo, při nejpřísnější dietě jsem se dostala maximálně na stav, kdy jsem nepřibírala.
A i když mám pořád ty zažívací potíže a musím jíst dietně, cítím se nejlíp za posledních 10 let.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
5.12.21 22:37
@Anonymní píše:
Ahoj, určitě se zde najde dost hubnoucích lidiček, kteří si několikrát prošli kolotočem. Zajímalo by mě, zda se dají změnit návyky, které máme vybudované od dětství a aby to už bylo napořád, ne jen na přechodnou dobu. U nás se jedlo tučné, sladké, mám odmala sklony k přejídání. Miluji knedlíky, guláše, knedlo vepřo… V životě jsem držela několik diet, které následovaly jojo a přejídáním. Zhruba dva roky diety nedržím, což je super krok, pomáhám si kalorickými tabulkami. Nemám obezitu, chtěla bych zhubnout tak 8 kg. Momentálně vážím 73kg na 170 cm. Nemám to momentálně v hlavě, podařilo se mi před půl rokem zhubnout 10 kg bez jojo a pomalé hubnutí. Přesto, i když si vařím chutně, nedokážu jídelníček udržet. A když máme oslavu, žeru. Teď zase Vánoce, pečení, žraní. Přibrala jsem 3 kg a nedokážu vydržet ani měsíc v kuse jídelníček. Když jsem zhubla, cítila jsem se z těch odlehčenějších jídlech sytá, přesto mě dvakrát do měsíce žravá popadla. Teď jí mám už po necelém týdnu :( Dá se na celý život zkrátka otočit jídlo, než na jaké jsme byli v dětství zvyklí?

Určitě se dají návyky změnit napořád, ale mělo by to být postupně, klidně i za pomocí nějakého specialisty na výživu.
Já jsem přestala se sladkým ze dne na den. Ale u mě to bylo ze zdr. důvodu a bylo to šílené… nepřejí nikomu zažít absťák, proto doopravdy postupně.
Teď se na sladké koukám a nic mi to neříká. Cukroví na stole, na stromků kolekce, projdu kolem toho.. nepotřebují to k životu

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
5.12.21 22:38

Já vím, jak mám jíst. Přečetla jsem i nějaké knihy od nutričních terapeutů, na Instagramu několik vystudovaných sleduji. Ale jsem ten případ, že to zkrátka nevydržím dlouhodobě. I po půl roce vyvážené stravy jsem postupně sklouzla k prasárnám a obžerství. Bojím se, abych za několik let neměla 100 kg. Intuitivně jíst neumím, kdybych měla poslouchat své tělo, jedu v mastným a sladkým. Jak jsem zhubla těch 10 kg, tak mě ten životní styl i bavil, ráda jsem si pekla, vařila, neuměla jsem si představit, že skončím zase u starých zvyků. A jsem zkrátka zas v tom :( 4 dny jím vyváženě, pak tři dny prasim. Přitom potraviny nevynechávám, přesto jsem hrozná

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
5.12.21 22:51

Jinak i když jsem jedla vyváženě, tak jsem stejně ujížděla občas, že jsem toho snědla víc, nebo zaprasila

  • Citovat
  • Nahlásit
17757
5.12.21 23:28

Já jsem změnila jídelníček hodně, proti tomu, na co jsem byla zvyklá z domova. Jím o hodně víc zeleniny, projídám se k luštěninám (ty jsem dřív nejedla vůbec, teď furt nejsem superfanda, ale některý už si ráda dám). Sladký mám ráda, ale kromě lentilek jím vlastně všechno domácí, průmyslově zpracované potraviny nejím téměř vůbec. Ale jsou to spíš plíživé, postupné změny během 10 let.

Lehkou nadváhu mám teda furt, ale u mě to vždycky bylo nepravidelným jídlem a poslední dva roky za to z velké části může totální spánková deprivace, u které jsem prostě jela na cukr. Plus miluju pečivo, toho se vzdát nedokážu :oops:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17757
5.12.21 23:48
@Anonymní píše:
Ahoj, určitě se zde najde dost hubnoucích lidiček, kteří si několikrát prošli kolotočem. Zajímalo by mě, zda se dají změnit návyky, které máme vybudované od dětství a aby to už bylo napořád, ne jen na přechodnou dobu. U nás se jedlo tučné, sladké, mám odmala sklony k přejídání. Miluji knedlíky, guláše, knedlo vepřo…

Nepomohlo by, kdybys rozšířila repertoar jidel? Poznala nove veci? Ja hrozně ujizdim na jidlech z woku, indicke kuchyni. To jsou tak odlišná jidla od ceske kuchyně, ze se to neda brat jako nahrada (odlehcovat klasiku - ve smyslu, ze 3/4 ingrediencí nahradim zdravymi a dietnejsimi - u me nefunguje, to si to radsi nedam vubec). Takze proste casto varim neco takového, oblibila jsem si zeleninove noky, placicky, huste kremove polevky, kam pašuju luštěniny… Gulas miluju furt, ale proste na nej neni místo tak často :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat