Je tenhle jídelníček dostačující?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 13:05
Je tenhle jídelníček dostačující?

Pěkné odpoledne, předem prosím o anonym kvůli osobním informacím.
Za poslední dobu jsem se z různých důvodů málo hýbala a z jednoho důvodu - rozežranost - hodně jedla. Moje váha se vyšplhala za poslední rok o 10 kilo nahoru a chci s tím rozhodně něco udělat. Moje BMI je momentálně něco málo přes 30, takže obezita 1. stupně. Můj cíl je dostat se do zdravé normy, tedy do 25, což znamená dát dolů zhruba 15 kilo. Vím, že BMI není úplně přesné, tyto věci mám celkem nastudované, ale těch 15 kilo dolů odpovídá váze, kterou jsem měla v době, kdy jsem se svým tělem byla celkem spokojená.
Je mi 25 let, jsem bezdětná, zaměstnání mám sedavé, ale každý den se snažím ujít alespoň 3-5 km + dělám běžné práce doma. 3× týdně cvičím zhruba hodinu aerobní cvičení + posilování.
K Vánocům jsem dostala smoothie mixér, smoothie mi moc chutná, a tak bych jej chtěla zapojit do hubnutí. Nevím, jestli mi bude stačit takovýto jídelníček a co je v něm případně špatně:

snídaně(7:00-9:00): bílý jogurt + banán/broskev/hruš­ka (ovoce na oslazení jogurtu) + chia semínka + vločky/pukance…nebo bílý jogurt + mixit (dělám si lehčí verze - bez čokolády a podobně)

svačina(10:00-11:00): ovocné smoothie/samotné ovoce jako pomeranč, hruška, jablko,…/grahamový rohlík + lučina/kefíro­vé mléko

oběd(11:30-13:00) tady se asi omezit úplně nedokážu, takže klasická domácí/meníčková jídla s tím, že bych se vyhýbala smaženému, knedlíkům apod.

svačina(16:00-17:00): krajíc cereálního chleba + lučina + vejce/ půlkrajíc chleba + červená čočka s rajčaty/ nezahuštěná polévka

večeře(19:00-20:00): smoothie - jablko + mrkev + polníček/ jablko + mrkev + špenát/ případně zeleninové, ta ještě nemám ozkoušená

samozřejmě 2 litry neslazeného čaje/vody časy jídel se liší, v práci je to vždy jinak
spát chodím mezi 23:00-24:00
tento jídelníček bych dodržovala co nejčastěji, ale jednou za čas se asi nedokážu vyhnout pizze/něčemu smaženému/čokoládě, atd. - není to ani mým cílem, nechci to jako krátkodobou dietu, chci se stravovat lépe už pořád, ale občasné zhřešení neodsuzuju

Je šance s takovým jídelníčkem zhubnout a nechybí/nepřebývá v něm něco podstatného?
Děkuji, anonym zakladatelka

Reakce:
 
Pimperelle
Kecalka 178 příspěvků 03.01.17 13:09

Máte v jídelníčku příliš ovoce/smoothie - ovoce je sice zdravé, ale obsahuje hodně cukru. Obecně se doporučuje 5 porcíi ovoce a zeleniny denně, ale myšleno je 1 porce ovoce (raději dopoledne) a 4 porce zeleniny.

 
pikola
Neúnavná pisatelka 19262 příspěvků 03.01.17 13:14

Mas tam malo bilkovin, hlavne vecer.

 
ka2ka
Extra třída :D 12925 příspěvků 1 inzerát 03.01.17 13:14

Chleba s lučinou a vejce si dej k snídani, a chia semínka jsou podle výživové poradkyně moc tučný, jinak nemáš skoro žádnou zeleninu a moooooooooooc ovoce

 
pikola
Neúnavná pisatelka 19262 příspěvků 03.01.17 13:17
@ka2ka píše:
Chleba s lučinou a vejce si dej k snídani, a chia semínka jsou podle výživové poradkyně moc tučný, jinak nemáš skoro žádnou zeleninu a moooooooooooc ovoce

Tak tech chia asi neji kilo, ani hrst, ne? Vetsinou se toho dava tak lzicka.¨

Jinak si zkus jidlo vazit a psat a uvidis ceho mas moc a ceho malo.

 
ka2ka
Extra třída :D 12925 příspěvků 1 inzerát 03.01.17 13:18

@pikola to nevím kolik jich jí, jen konstatuju co mi bylo vysvětleno :nevim:

 
Premek_Orac
Závislačka 4389 příspěvků 03.01.17 13:21

Zakladatelko, ubral bych na ovoci v různých podobách, nebo místo mixit si dal vločky, oříšky, med a ovoce do těch jogurtů. Nevypouštěl bych maso, zařadil bych k večeři těstoviny, rýži, rybu apod a přidal trochu pohybu, klidně i jen 2×30 min. chůze.

 
cverunka
Závislačka 2597 příspěvků 03.01.17 13:51

Já bych na večeři doporučila spíše kousek libového masa se zeleninovým salátem.

 
krakatice
Zasloužilá kecalka 977 příspěvků 03.01.17 13:53

Uberte to ovoce - člověk má sice pocit, že je to zdravé a že po něm nemůže ztloustnout, ale opak je pravdou, dostáváte do sebe příliš curku, který nestíháte spalovat.

 
ka2ka
Extra třída :D 12925 příspěvků 1 inzerát 03.01.17 13:55

Nebo rýži a restovanou zeleninu

 
lucka_mac
Ukecaná baba ;) 1806 příspěvků 03.01.17 13:58

Máš tam moc sacharidů v různých podobách a velmi málo bílkovin. Po porodu jsem zhubla 15 kg změnou jídelníčku a každodenním cvičením. Jídelníček asi taky nebyl ideální, ale napíšu ti ho jako příklad:

Snídaně 6:00 - 6:30
Na sucho pečený celozrnný Super Sandwich od Penamu (35g) + cottage přírodní (30g) + zelenina (60g - salátová okurka, rajče, ředkvičky apod.) zelený čaj a 300 ml vody s citrónem.

Cvičeni 8:30 - 9:00- 25 minut HIIT (Shaun T, Jillian Michaels atd.)

Svačina 9:30 - 10:00
Bílý jogurt Hollandia 125g + ovoce 50g (banán, kiwi, jahody, maliny,…) + ovesné vločky 10 g + oříšky, semínka atd. 20 g

Oběd 12:30 - 13:30
Příloha, maso (ryba) a cca 200 g zeleny buď čerstvé nebo na páře.

Večeře 17:30 - 18:30
Knackerbrot (2ks), šunka krůtí 96% 50g, zelenina 100g (salát, okurka, rajčata, ředkvičky) nebo s vejcem natvrdo
Různé luštěninové saláty např cizrna, tuňák, rukola, občas nějaký slaný
 koláč.

Vím, že to zdaleka nebyl ideální jídelníček, ale jím tak dodnes, pomohl mi a vyhovuje mi to tak.

 
SussieS
Závislačka 3812 příspěvků 03.01.17 14:19

Uber to ovoce a dej pořádnou večeři, na způsob oběda, s menší přílohou.

 
Máca-Míša
Kecalka 221 příspěvků 04.01.17 16:23

Zakladatelko, zkus STOB stránky, přesně tam zapisujes co denně jis a dostaneš zpětnou vazbu čeho máš hodně a čeho moc.
Přiznám se, že ja nevazim, ale toho sladkyho ovoce máš moc. Svačinu myslím vydatnejsi než snídani - tak mi to přijde. Pa

 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Jak měřit teplotu? Jednodušší už to být ani nemůže

Doba, kdy v žádné domácí lékárničce nechyběl klasický rtuťový teploměr, už je... číst dále >

Co když vás auto nechá ve štychu? Nepodceňujte rozsah asistenčních služeb

Myslíte si, že základní asistenční služby obsažené v povinném ručení nebo v... číst dále >

Články z Expres.cz

Heroinová Tereza oslavila v cele smutné výročí. Nakazila svého právníka?

Další soud a další zklamání. Češka Tereza (22), která je v Pákistánu obviněná... číst dále >

Šafářová oslavila Fed Cup s parťačkami i přáteli. Plekanec ale pořád nikde!

Tenisovou kariéru sice pomalu končí, přesto si Lucie Šafářová náramně... číst dále >

Články z Ona Dnes

Žena už si dvacet let nemyla vlasy a čtrnáct let je nestříhala

Frankie Cluneyová (32) z Anglie se pyšní vlnitými vlasy, které jí sahají až... číst dále >

Přechodem trpí obě pohlaví, muži to však mají složitější

Zatímco menopauza je známá věc, andropauza je stále tak trochu tajemstvím.... číst dále >