Trpím nějakou formou psychické poruchy?

Anonymní
26.1.21 12:37

Je to nějaká porucha? Nemoc?

Zdravím, prosím anonym, jinak smazat.

Mám docela dost citlivý problém.. a strach.. Myslím si totiž, že asi trpím nějakou formou psychické poruchy..

Jsem mladá, ještě studuji. A co si tak pamatuji tenhle problém mám od mala. A ani moc nevím jak to popsat. Mám zkratka porad pocit, ze je se mnou stále někdo další, v podstatě imaginární kámoši. Říkám jim třeba co jsem zažila jak jsem se měla co mě štve atd.. Reálně vím, ze tady se mnou nikdo další není, nevidím je, neslyším je, nemám halucinace.. ale ta potřeba mluvit s nimi ke občas silnější než já, musim se vykecat, je to silnější než já, ale dělám to jen doma.. A nejsou to osoby, co bych neznala, vymyšlené, jsou to lidé které reálné existují, jsou mi nějakým způsobem sympaticky, na mě hodný.. Je mi tohle neskutečné trapný někam psát, na jednu stranu nevím, jestli to není už moc.. aby to někdy nedospělo do fáze kdy si budu mluvit sama pro sebe na veřejnosti :roll: není tu nějaký odborník přes psychiku který by mi řekl jestli to není třeba schizofrenie nebo tak? Dost mě to trápí a budu rada za názory

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
16966
26.1.21 12:51

Není to schizofrenie - protože máš náhled. V okamžiku kdy by si byla psychicky nemocná a měla poničenou biochemii v mozku tak že by ti to působilo rozpad myšlení a s ním případně spojené halucinace, tak by si byla přesvědčenýá, že jsou prostě skuteční.

To co popisuješ je projev tvojí silné fantazie a potřeby mít blízké lidi, což možná je potřeba kterou v reálu nemáš úplně naplněnou.

Stejně jako ty to ledaskdy popisují spisovatelé když mluví o tom že jen sledují co dělaj jejich postavy.

Obecně čím víc vlastní enerie budeš imaginárním společníkům věnovat tím pevněji se budou tvé psychice vyskytovat.