Je tu nutriční nebo výživový specialista?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Neuz
Kecalka 112 příspěvků 04.09.19 11:50
Je tu nutricni nebo vyzivovy specialista?

Dobry den, chci se obratit s radou prosbou ohledne svoji vahy. Potrebovala bych pribrat.. nasledkem kojeni a nyni strevni chripky jsem hodne zhubla. Poradi mi nekdo prosim? Uz jsem docela zoufala

Reakce:
Ou
Echt Kelišová 9024 příspěvků 04.09.19 11:52

Kolik toho jíš, jak často a co?
Máš nějaké další zdravotní potíže - třeba ekzém?

Neuz
Kecalka 112 příspěvků 04.09.19 12:09

@Ou ekzem nemam, prave ze v posledni dobe nebyl moc cas, snazim se rano snidat, pecivo se sunkou, pomzankove maslo, zeleninu..obed..veceri, nekdy teplou nekdy taky jen pecivo s necim..behem dne obcas neco zobnu..jim asi malo..ale podle casu.. chlap je casto pryc a s dvouma detma a domacnosti je to kolotoc..jde mi hlavne o skladbu..co zaradit, az mi bude lip

Janina_81
Závislačka 2508 příspěvků 04.09.19 12:24

Zařadit to co se má jíst normálně, akorát ve větším množství:
ráno pečivo žitné se šunkou, vajíčkem, sýrem nebo třeba jogurt, vločky, ovoce
svačina to samé (nebo si udělej velkou snídani)
oběd maso, příloha (brambory, rýže, kuskus) a zelenina
odpo svačina jogurt a něco, nebo pečivo a šunka
večer to samé co oběd

akorát toho musíš jíst asi hodně.

bjitka123
Kecalka 322 příspěvků 7 inzerátů 04.09.19 12:31

Kdyby víc jídla nepomohlo, možná by stálo za to, nechat si vyšetřit krev na štítnou žlázu. Její špatná funkce může úbytek váhy způsobit a během nebo po těhotenství to bývá docela častý problém.

Ou
Echt Kelišová 9024 příspěvků 04.09.19 13:40

Teoretická část:

@Neuz hele začni si to psát, budeš nad tím mít lepší kontrolu.

Chceš mít denní příjem alespoň 2000 Kcal (to není vykrmovací dieta) a z toho tak 200-300 g sacharidů 50-10 g bílkovin a zbytek tuky. Když k tomu zvládneš i alepsoň 20g vlákniny v potravě, tak to bude dělat dobře tvým střevou a budou lépe vstřebávat.

Pokud vládneš angličtinou, tak vřele doporčuju tuhle aplikaci, protože počítá i mikronutrienty jako vitamíny a podobně.
https://cronometer.com/

Pokud jen česky, tak https://www.kaloricketabulky.cz/

Obojá je i do mobilu. První týden dva si to chce ty porce fakt vážit, pak už si na to člověk zvykne a víceméně to odhadne.

K tomu užívej b-komplex a rybí tuk - ideálně 3 lžíce denně, ale alespoň 5g EPA/DHA denně a asi neuškodí vápník s hořčíkem a zinek. Pokud bys namísto rybího tuku šla jen po omega kyselinách, tak k tomu ještě přiber v tucích rozpustné vitamíny A, E.D a K.

Takovouhle velkou suplementaci praktikuj jen měsíc - jestli ještě kojíš, tak to vadit nebude, maximálně ten rybí tuk jen trošku vylepší složení mateřského mléka.

Pokud to do měsíce nebude mít výsledky, tedy že se budeš cítit líp a začneš se zpravovat, tak si zajdi k lékaři na krevní rozbor, jestli za tím hubnutím neleží nějaký horší problém.

Ou
Echt Kelišová 9024 příspěvků 04.09.19 13:58

Praktická část:

1. je výrazně lepší mít v bytě trošku bordel, než se zhroutit z vyčerpání a podvýživy. Fakt platí, že rodina je tak spokojená, jak je spokojená matka a pokud je matka vyčerpaná ze sebeobětování se, tak to prostě moc nefunguje.

Mléčné produkty nakupuj vysokotučné a jez je.

Pokud jsi schopná snídat na sladko, tak si kup pytlík vloček a dva pytlíky mandlí, pytlík chia semínek - smíchej to a večer vezmi misku, dej do toho 4 lžíce směsi, k tomu kelímek smetanového jogurtu a dej to do ledničky odležet. Ráno k tomu přidej med, nebo cukr a ovoce dle libosti a sněz to.

Ale pečivo s nějakým tukem a bílkovinou - tedy pomazánkové máslo a šunka je dobrý, klidně sněz dvě. A jestli k tomu přidáš ještě něco zeleniny - rajče, kus okruky, ředkvičky a to pečivo bude celozrnné, tak ještě lepší.

Pokud jíš teplé večeře, tak nepotřebuješ teplý oběd, ale je dobré něco sníst. Plus pokud to vychází finančně, tak to chce mít připravené ovoce a zeleninu, kterou budeš průběžně ujídat. Ideální je připravit si večer, když si chystáš ty vločky i ovoce a zeleninu, které chceš během zítřka sníst.

A v misce směs oříšků a sušeného ovoce, které ti chutná a které budeš průběžně uždibovat.

Dobrá věc je kuskus, který můžeš jen zalít vodou a máš přílohu a do něj sýr a třeba kus nějaké mražené zeleninové směsi, ať se nemusíš škrábat a dusit s troškou zeleiny. A naučit se jíst cizrnu, kterou můžeš koupit konzervovanou a prostě ji přidáš třeba právě ke kuskus anebo do salátu a nebo rozmixuješ na pomazánku.

Luštěniny jako takové se dají jednou uvařit jako celé kilo, rozdělit do nějakých 12 sáčků po jednotlivých porcích, zamrazit a pak v případě potřeby vytáhnout a jsou hned k dispozici na zlepšení výživové hodnoty polévek, salátů, pomazánek a vlastně čehokoliv.

Pokud máš ráda husté koktejly, tak si můžeš ráno namixovat na silném mixéru nějaké velké smothies, ve kterém jsou opět semínka, ořech a/nebo vařené luštěniny + ovoce + teba smetanový jogurt a mléko a během dne to upíjet.
Jednoduchá varianta je namísto mixování koupit nutridrinky.

Plus si pořiď zásobu nějakých oříškových, musli a proteinových tyčinek - bude potřeba otestovat které ti chutnají a které ne, měj je poruce a ujídej je.

Stejně tak se hodí mít v lednici vysokotučné mléčné produkty - smetanu, zakysanou smetanu, smetanový jogurt a tučné sýry a ujídat je.

A vajíčka jsou taky výživově moc prima věc a rychle na stole. Ideálně ještě k nim trošku té zeleniny.

Pokud jsi ochotná jíst ryby, tak to chce mít po ruce konzervy sardinek a tuňáka a alespoň jednou týdně nějakou sníst.

Neuz
Kecalka 112 příspěvků 05.09.19 08:54

@Ou Dekuji mockrat za radu! :srdce: ja se momentalne jeste dostavam ze strevni chripky tak mam jeste strach se vracet k jidlu..zatim jsem druhy den na sucharech a pecivu…

Váš příspěvek
Reklama