Je tu účetní? Moje zálohy na dani jako student

• Fotoalbum (1)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
13.11.21 13:00

Je tu účetní? Moje zálohy na dani jako student

Hezký den, jdu sem zkusit štěstí, jestli je tu nějaká účetní nebo daňová poradkyně. Jelikož moje paní poradkyně, co mi vypracovávala přiznání, nekomunikuje a slehla se po ní zem.

Jsem studentka (navazující Ing.) a do toho jsem OSVČ jen na vedlejší činnost. Poprvé mi ale přišlo, že mám něco platit na zálohách, což jsem myslela, že jako student nemusím.

Zeptám se tedy, tu částku 200 Kč mám posílat každý měsíc na účet své pojišťovně? Jsem na čísla a vyhlášky mimo, doučuji hudbu a malování, tak se omlouvám za případné „blbé“ otázky.

Děkuji.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
6955
13.11.21 13:06

Jako student neplatíš zálohy pouze první rok podnikání. Pak už ano. Ty 200 stovky posíláš každý měsíc své ZP.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
79567
13.11.21 13:50

Tak da se domluvit, ze člověk platit zalohy nebude ani dalsi roky, alespon ja to vzdy oznacila v prehledu a neplatim je u asi 5 let a pak vzdy ty cca 2-3 tisice poslu najednou.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6955
13.11.21 19:03

@j.a.n.i1 ale ty máš vedlejší činnost z důvodu zaměstnání, ne? Pak se zálohy platit nemusí. Ale pokud jsi vedlejší např. z důvodu rodičáku nebo studia, pak jsou zálohy povinné. I když ke pravda, že oni je v průběhu roku nevymáhaji a penále je pár kaček.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
79567
13.11.21 19:09

@Hanula1212 Jojo, z důvodu zamestnani, to schválně budu muset prosti rok zkusit dat jiny duvod, zda mi to povoli zalohy zrusit :mrgreen:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6955
13.11.21 19:46