Dráždivý tračník - málo vylučuji

Anonymní
24.10.19 10:20

jím tak málo? zácpa

Ahoj maminky, už nevím, jak a co jíst. Po narození malého mi byl zjištěn dráždivý tračník (zácpovitá forma), a k tomu alergie na lepek+ mléko + vejce. Vše ze stresu. Naučila jsem se jíst bez těchto alergenů, stejně mi ale přijde, že ve stresové dny mám strašně málo stolice. Piju 2l denně. Nejlěpe a pořádně si dojdu jen pátek až neděle.

Snídaně: 60g proteinové kaše, banán
Svačina 40g semínkový chléb samotný
Oběd: dýňová polévka sběračka
Svačina: jablko, hrst ořechů a jogurt
Večeře: zeleninový salát, 100g vepřového masa a trochu rýže
V létě byl můj příjem 2× větší, ale jak jsem nastoupila do práce, nemám ani ze stresu chuť vařit
Co vy na to?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
24.10.19 10:21

Chléb samozřejmě bezlepkový a jogurt kokosový

  • Citovat
  • Nahlásit
Ou
15417
24.10.19 10:31

1. jíš fakt málo. Začni k tomu alespoň popíjet nutridrinky, hladovka, tedy nedostatečný energetický příjem zvyšuje stres - reálně, vyplavují se přitom další stresové hormony. Potřebuješ pokrýt minimálně bazální metabolismus, ale ideálně spíš jíst o fous víc - tipuju že spíš potřebuješ přibrat, než zhubnout, pokud takhle jíš už dlouho…

Začni jíst víc vajec, víc ovoce, víc ořechů, zkus co ti udělají luštěniny - netřeba sníst talíř hrachu, ale jako dvě lžíce hummusu denně umí mikrobiotě docela dost pomoci.
Plus si třeba kup ořechová másla a ujíde je lžičkou a především začni používat dostatek tuků.

Fajn je taky popkorn - je tam spoustu vlákniny, daleko víc než jednoduchých škrobů a je to hodně výživné - což je přesně to co potřebuješ. Normálně si ho dělej doma v mikrovlnce a omasti.

2. dráždivý tračník je spouštěn stresem, který rozhodní mikrobiom ve střevě. Pokud ty hladovkou a vyloučením škrobů srovnáš mikrobiom, ale neodbouráš stres, tak to je trošku vylévání vody sítem…

Navíc teda stres často vede k zácpě.

Takže v úplně ideálním případě vstup do psychoterapie a pročisti si svoje vlastní zdroje stresu - většinu si ho vytváříme ve vlastní hlavě kombinací strachu a nevhodných očekávání.

Nebo si alepsoň začni psát denník, kam budeš zapisovat co se ti honí hlavou a pravidelně to po sobě čti, abys viděla kam se to ubírá a mohla včas zkusit něaké změny.

K romu více než doporučuju začít se učit cvičit jógu a nějaké realxační cvičení a pravidelně to praktikovat.

Nebo alespoň si pořiď tuhle knihu

https://obchod.portal.cz/…mozte-stres/

3. zkusila bych užívat minimálně cbd/cbg olej (klasické léčivé konopí, kde je tak 10-15% CBD a okolo 3-5% THC by bylo lepší a navíc by zlepšovalo chuť k jídlu, ale legálně to sehnat nemůžeš) - pomůže to se stresem.

Zkus třeba tohle - 3 kapky denně (ráno, v poledne a večer) - kápnout pod jazyk a nepolykat, nezajídat, nezapíet.

https://medicann.cz/…o2-extrakce/

případně tenhle https://medicann.cz/…a-olej-30ml/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24.10.19 11:19

Jím velmi podobně - též alergie na lepek a BKM (vejce můžu). Hodně jím ryby a zeleninu. Luštěniny můžeš? Mně hodně zasytily, akorát teď mi nesedí kvůli kojení.
A myslím, že je to fakt docela málo. Já teda docela rychle hubnu. Vařit taky moc nestíhám :-/ Většinou vybírám, jestli vařit nebo jít spát a hádej co vyhraje :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
341
24.10.19 11:38

Jídlo máš v pohodě, snad jen ten proteinák bude stejně plný sacharidů, tak bud si kup opravdu syrovátkový protein. Ten chleba je taky plný sacharidů. Zkus to zaměnit za proteiny a tuky (kalorie stejné).
Ohledně stresu je problém v tom, že dlouhodobý stres povede k patologické depresi, takže zkus řešit ten stres (psychologická pomoc nebo farmaka)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat