Kalorické tabulky při hubnutí

114
1.12.19 11:15

Kalorické tabulky při hubnutí

Zdravím všechny, jakou používáte aplikaci na výpočet kalorií? Nedaří se mi zhubnout, nepřijde mi, že bych jedla hodně nebo nějak špatně. Jasný zhřeším čas od času, ale pak začnu zas od znova. Do toho jsem i sportovně aktivní a fyzicky náročná práce a já stejně kynu. :D
Stáhla jsem aplikaci Kalorické tabulky a nerozumím tomu. Podle výpočtů mám přijmout tak 1500 kcal denně, abych hubla. Ale základ je přeci mít výdej větší než příjem. Když zkouším zadat, tak výdej mi vyjde třeba kolem 1500 kcal nebo i méně a jak se pak do toho mám vejít, aby to odpovídalo příjem menší než výdej? Nehledě na to, že mi přijde nezdravé jíst jen 1000 kcal denně, když mám nejspíš málo pohybu (ale to se mi fakt nezdá)… Nebo to počítá špatně? Nebo počítám špatně já a mám se řídit hodnotami stanovenými tabulkami? :nevim: Co mám dělat, ať zhubnu trvale? Jsem z toho zmatená… :think:
Děkuji za rady.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1085
1.12.19 11:44

Moje kamarádka nemá aplikaci, ale vytištěné kalorické tabulky a zapisuje si každý den příjem do sešitku. Zhubla už asi 20kg. Pohybu nemá moc, chodí plavat asi 2× týdně a to je vše. Ono totiž poměrně dost spotřebuješ pouze tím, že žiješ. A nesmíš do toho zapomenout započítat třeba limonádu a takové ty trošičky - ony udělají hodně.
Jaký máš pohyb? Někdo nachodí v práci třeba 15 km, tak má pohybu dost.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
578
1.12.19 11:48

Musíš započítat bazální metabolismus. Tělo spaluje určitý počet kalorií pouze tím, že funguje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17013
1.12.19 11:56

Kde mas bazalni metabolismus (BMR)?
A co me zaujalo, co jsi delala za cinnost, ze ti zrejme nejaka aplikace dala vydej 1500kcal? :think: To je uz docela dlouhy beh, cely den volejbalu ci asi tri hodiny plavani :think: Nebo asi nechapu, jak jsi to pocitala. :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
114
1.12.19 11:56
@AnnieTRoj píše:
Musíš započítat bazální metabolismus. Tělo spaluje určitý počet kalorií pouze tím, že funguje.

Aha, tu bude asi ten zádrhel. Děkuji moc. :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
301
1.12.19 11:58

Těch 1500 kalorií je nejspíš jen bazální metabolismus, tolik tělo potřebuje jen pro to, aby jsi ráno vstala z postele, dýchala a trávila. https://www.michaljoseftoth.cz/kalkulacka koukni na tuhle kalkulačku, po výpočtu BM najdeš pod výsledkem další kalkulačku podle toho jestli chceš přibrat, zhubnout nebo držet váhu. Pak doporučuju na YouTube kanál Vím, co jím. Je tam šikovně vysvětleno kdy co jíst, kolik procent denního příjmu by přibližně mělo tvořit každé jednotlivé jídlo. Kalorické tabulky jsou za mě nejlepší aplikace, půl hodinky si tam zkoušej všechny funkce a brzy na to přijdeš, je to přehledné :) přeju hodně štěstí :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
394
1.12.19 16:36

Jako asi zhubnete, ale upřímně… Mně by z toho za pár dní normálně hrabalo. Obávám se, že tahle metoda vždycky sklouzne k tomu typu dietářského myšlení, že nejíte jídlo, ale nějaké hodnoty z tabulky a přepočítané kalorie. Jedna moje známá v tabulkách hodně jela a nikdy se v klidu nenajedla, protože to musela neustále do něčeho zapisovat a řešit množství té a té potraviny. To budu raději trochu nakynutá, než se neustále stresovat kaloriemi. Nikomu neberu to, že mu to fungovalo nebo že se mu podařilo zhubnout. Možné to je. Za mě je lepší se soustředit na kvalitu potraviny. Na to, jestli ji zpracuji já nebo jestli je to nějaký humus polotovar. Jestli mám dost zeleniny a jestli se po tom cítím dobře. Tabulky by mě šťastnou teda neudělaly… :andel: Zkuste Margit Slimákovou! :srdce:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
114
1.12.19 21:49

To je to, já mám pohybu dost už v práci, takže spálím kolem 1200 kcal jen tím. Do toho mám psa, takže běžně chůze, běh, bruslení nebo třeba jízda na kole s ním. Teď jsem začla chodit na vacushape a někdy zajdu třeba na bazén.
Bazál mám 1300 kcal a abych hubla poměrně rychle tak příjem 1500 kcal.
Ráda bych zhubla bez hlídání každého deka, ale bohužel nedaří se mi to už pár let a to špatně nejím ani podle ostatních… Tudíž musí byt někde nějaká chyba, kterou nevidím na první pohled. :nevim:
Z toho, co jste mi sem napsaly jím nejspíš hodně málo, tak si tělo dělá zásoby. :(
Co už, začnu zase od začátku, dík za rady. :-)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17013
1.12.19 22:35

Tady je neco cele spatne. Litaji tady dost vysoka cisla, udajne vysoka aktivita a pritom se porad kyne. Osobne to tipuju na spatna cisla. Kdybych to brala podle toho co pises, muzes jist klidne pres 3000kcal a budes stihla…a ono ne. Neznam teda cloveka, ktery resi pocitani kalorii tak, ze si k BMR pricte veskere UDAJNE spalene kalorie a nekde pod tou hodnotou ji a pritom hubne. Lide maji obecne tendenci precenovat pohyb, ktery vykonaji. A podhodnocovat mnozstvi jidla, co snedi. Asi by to chtelo odbornika. :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
114
2.12.19 05:24
@Lenka_Hal píše:
Tady je neco cele spatne. Litaji tady dost vysoka cisla, udajne vysoka aktivita a pritom se porad kyne. Osobne to tipuju na spatna cisla. Kdybych to brala podle toho co pises, muzes jist klidne pres 3000kcal a budes stihla…a ono ne. Neznam teda cloveka, ktery resi pocitani kalorii tak, ze si k BMR pricte veskere UDAJNE spalene kalorie a nekde pod tou hodnotou ji a pritom hubne. Lide maji obecne tendenci precenovat pohyb, ktery vykonaji. A podhodnocovat mnozstvi jidla, co snedi. Asi by to chtelo odbornika. :think:

Asi jo, jakože vyloženě tlustá nejsem. Jsem holka krev a mlíko (63/165). Tuk se mi usazuje hlavně do břicha, stehen a boků, prostě klasika.
Možná se vidím i zbytečně kriticky, protože mě nonstop někdo uráží a myslí si jaká to není sranda. Každopádně to nechápu, ať změním cokoliv, tak jediný efekt je ten, že se buď nafouknu nebo vyfouknu. :(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35461
2.12.19 18:52

Nikdy ti tabulka nedodá přesná čísla, je to jen orientační a hodně to pomůže těm, kteří jsou velmi obézní a vůbec nemají páru o tom, co a kolik jíst. Ty si nejspíš dlouhodobě udržuješ dobrou váhu, takže tady problém nemáš. Pokud se ti nedaří jít s váhou dolů, mírně omez porce - uber na sacharidových částech stravy, tedy třeba masa a zeleniny si dej stejně a brambor o trochu méně. Je taky nesmyslné kvůli dietě úplně měnit stravu jen kvůli tabulce, jez tak, jak jsi byla zvyklá dřív s touto úpravou. A přidej na pohybové aktivitě, tím taky spálíš o nějakou energii víc. Zhodnoť cca po 3 měsících. Pro další tipy ohledně stravy napiš třeba do této poradny .

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat