Kalorický deficit, prosím o vysvětlení

26
3.1.20 18:05

Kaloricky deficit prosim vysvetleni

Ahoj hele jenom dotaz… Jak se rika ze musis vic spalit nez snist.. Prijde mi to hrozna blbost kdyz jim cca 4000KJ denne tak mam jako 5000KJ vydat nebo wtf? Ja cvičím tak lehce přes hodinu a jako cvičit 5hodin kvuly 5000KJ fakt zni jako kravina pls vysvetli nekdo :D

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

13634
3.1.20 18:08

Ale ty vydavas energii I když necvicis a ta se samozřejmě počítá také

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13204
3.1.20 18:09

Spocitej si svuj bazal,, pod ten by jsi nemela jit,,, a k tomu podle aktivit pridat prijem.. cokoliv pak spalis nejakou aktivitou je ubytek.. ono taky dost zalezi, jestli chces hubnout nebo jen udrzovat vahu

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1235
3.1.20 18:13

Treba cca 300 kJ/hod ti vyda jen spani. Takze kdyz spis 8 hodin, hnedle mas cca 2400 kJ spotrebovano. Spotrebovavas pri chuzi, sezeni, pri praci, uklidu… vlastne furt…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
11325
3.1.20 18:14

No tak máš nějaký základní tedy bazální metabolismus.

Ten potřebuješ pokrýt stravou, ideálně nutričně bohatou stravou a potřebuješ se ještě chvíli hýbat.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14385
3.1.20 18:20

5 hodin cvičit nemusíš, ono tu energii spalujes i spánkem, trávením, tím že někam jdeš, že tělo prostě funguje… Zas nesmíš jist min, aby tělo vůbec fungovat mohlo.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3.1.20 18:27

Tvoje tělo spotřebovává pořád energii. na dýchání, myšlení, spaní, tlukot srdce… prostě pořád spotřebováváš energii. Energie, kterou spotřebováváš při absolutní nečinnosti, tedy ta energie, která udržuje nutné tělesné pochody k tomu abys zůstala živá, je bazální (základní) metabolismus. Ten si můžeš zhruba nechat spočítt např. na kalorických tabulkach, případně se někam nechat dojít změřit.

Teď plácnu - ten bazál ti vyjde třeba 6000kJ za den.

Jakákoliv činnost nad ten základ - psaní, chůze, spaní, sport, koukání na tv, atd atd také spotřebuje určitou energii. Opět třeba na kalorických tabulkách můžeš zjistit, orientačně, kolik to asi tak je. Takže třeba se dopočítáš, že za den spotřebuješ i s tím bazálem 9000kJ.

Oproti tomu všemu je příjem energie. pitím, jídlem. Ideální je nějaká vyvážená strava, opět ti s tím mohou pomct ty kalorické tabulky. Pokud budeš jísta pít tak, že nenergetická hodnota těchto přijatých potravbin bude asi těch 9000, tak budeš na +- stejné váze. Pokud budeš přijímat 12000kJ, tak už máš denně 3000kJ přebytek, což udělá to, že asi tak za 1 měsíc přibereš jedno kilo.

Pokud budeš přiímat 6000kJ a vydávat těch 9000kJ, tak za měsíc kilo zhubneš.

Čím víc energie vydáš a míň energie přijmeš, tím je ten deficit větší a hubneš rychleji. Doporučuje s, že bys ale příjem neměla mít nižší, než bazál. Takže ten bazál ber jako minimální limit pro příjem. Vyššího deficitu tedy pak docílíš pohybem a tím navýšením výdeje energie.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
26
3.1.20 18:34
@Svítící žárovka
@Svítící žárovka píše:
Tvoje tělo spotřebovává pořád energii. na dýchání, myšlení, spaní, tlukot srdce… prostě pořád spotřebováváš energii. Energie, kterou spotřebováváš při absolutní nečinnosti, tedy ta energie, která udržuje nutné tělesné pochody k tomu abys zůstala živá, je bazální (základní) metabolismus. Ten si můžeš zhruba nechat spočítt např. na kalorických tabulkach, případně se někam nechat dojít změřit.

Teď plácnu - ten bazál ti vyjde třeba 6000kJ za den.

Jakákoliv činnost nad ten základ - psaní, chůze, spaní, sport, koukání na tv, atd atd také spotřebuje určitou energii. Opět třeba na kalorických tabulkách můžeš zjistit, orientačně, kolik to asi tak je. Takže třeba se dopočítáš, že za den spotřebuješ i s tím bazálem 9000kJ.

Oproti tomu všemu je příjem energie. pitím, jídlem. Ideální je nějaká vyvážená strava, opět ti s tím mohou pomct ty kalorické tabulky. Pokud budeš jísta pít tak, že nenergetická hodnota těchto přijatých potravbin bude asi těch 9000, tak budeš na +- stejné váze. Pokud budeš přijímat 12000kJ, tak už máš denně 3000kJ přebytek, což udělá to, že asi tak za 1 měsíc přibereš jedno kilo.

Pokud budeš přiímat 6000kJ a vydávat těch 9000kJ, tak za měsíc kilo zhubneš.

Čím víc energie vydáš a míň energie přijmeš, tím je ten deficit větší a hubneš rychleji. Doporučuje s, že bys ale příjem neměla mít nižší, než bazál. Takže ten bazál ber jako minimální limit pro příjem. Vyššího deficitu tedy pak docílíš pohybem a tím navýšením výdeje energie. @Svítící žárovka dekujuuuuu moc za vysvětlení :joy:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama