Kdy oznámit těhotenství v práci? A na co mám nárok?

29
8.4.16 20:04

Kdy oznámit těhotenství v práci? A na co mám nárok?

Ahoj potřebovala bych poradit. Pracuji jako servírka v restauraci, 1.3. 2016 je to rok co tam pracuji. Priznany plat mám minimální z toho mi majitel odvádí sociální, zdravotní. Bokem na ruku dostávám dyska a zbytek peněz. Absolutně se zatím v tohle ohledu nevyznám nevím na co mám nárok a na co ne, něco jsem googlila, ale radši se zeptám na vlastní zkušenosti :lol: sice jsem zatím v 7tt ale ráda bych byla dopředu v obraze :oops: doktorka mi řekla ať nepočítám že tam budu dyl jak do 7 měsíce. Takže prosím, kdy nejlépe to v práci oznámit, na co budu mít nárok a nějaké Vaše zkušenosti. :oops: děkuji moc za odpovědi :oops: :mavam:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
6166
8.4.16 20:07

Tak v práci oznamovat nemusíš, ale je to pro tvé dobro, aby ti eventuálně mohli upravit podmínky, na to máš nárok. Peníze budeš mít z přiznané mzdy. Co dalšího potřebuješ vědět?

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1834
8.4.16 20:13

Tak v práci bych to rekla po 1. trimestru. Podle me mas odpracovano 270 dni za posledni 2 roky, tak budes mit nárok na materskou, která je asi 70% prijmu, presne nevim. Na materskou nastupujes 6-8 tydnu pred termínem porodu. Mozna te doktorka nechá doma driv s ohledem na to, jak mas namáhavou praci. Materska se bere 28 tydnu, asi zhruba teda do 5 mesicu veku ditete, pak dostanes rodicak. Muzes si vybrat, jak velkej a jak dlouho. Celkem je to 220tis a muzes si to rozvrhnout jak chces. Dvouleta varianta je okolo 11tis třileta okolo 7.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29
8.4.16 20:14