Konec smlouvy, těhotenství a nabídka nové práce.

20
12.12.20 08:54

Konec smlouvy, těhotenství a nabídka nové práce.

Ahoj holky, ráda bych vás požádala o radu. Do konce roku mi trvá pracovní smlouva a kvůli nynější situaci s covidem mi ji neprodlouží. Zároveň jsem ještě pořád studentka (nad 26 let), takže ve chvíli, kdy nepracuji, nemůžu jít na pracák a stát za mě odvádí zdravotní pojištění (sociální bohužel ne). Teď jsem zjistila, že jsem těhotná. Zároveň mám nabídku práce na DPČ, ale jen za malé peníze (cca 10 000 měsíčně) - nevím, jestli bych pak kvůli tomu neměla nárok jen na menší PPM, nemáte s tím některá zkušenosti? Nebo se mám na DPČ vykašlat a nepracovat a jen využít ochranné lhůty 180 dní..

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2709
12.12.20 10:10

Teď jsi zjistila že jsi těhotná, to stihneš nastoupit na PPM do 180 dní?

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9332
12.12.20 11:04

To studuješ prezenční doktorské? Pracovní poměr trvá jak dlouho (nebudeš mít splněno 12 měsíců důchodového pojištění)?

PPM by se počítala z posledního zaměstnání, tzn. z DPČ.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
12.12.20 11:07
@Nowuka2 píše:
Teď jsi zjistila že jsi těhotná, to stihneš nastoupit na PPM do 180 dní?

Jestli počítám dobře tak ano. Byla jsem zatím na prvním vyšetření, takže se odhaduje nějaký 6.tyden…a pokud nastoupim na mateřskou 8 týdnů před porodem, tak by to mělo vykrýt…

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
12.12.20 11:11
@Lendeš píše:
To studuješ prezenční doktorské? Pracovní poměr trvá jak dlouho (nebudeš mít splněno 12 měsíců důchodového pojištění)?PPM by se počítala z posledního zaměstnání, tzn. z DPČ.

Ano, jedná se o prezenční doktorské studium…pracuju při něm teď rok a čtvrt (předtím jsem byla 4 měsíce na pracaku a předtím 3 roky práce)..takže těch 270 dní by snad mělo být splněno…
V tom případě by se mi teď DPČ nevyplatila :/

Příspěvek upraven 12.12.20 v 11:13

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9332
12.12.20 11:13