Reklama

Mateřská a rodičák pro studentku VŠ

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

AnnaU
Kecalka 492 příspěvků 11.04.18 13:59
Mateřská a rodičák pro studentku VŠ

Ahoj všichni, :mavam: mám takový dotaz a z informací na internetu nejsem moc moudrá. Jsem studentka VŠ a v květnu 2018 mám státnice a ukončím studium na VŠ. Jsem těhotná v 8tt a porod bude v listopadu. Při studiu pracuji ale jen na dohodu. V roce 2017 jsem dokonce 8 měsíců pracovala na dvě dohody. Nevím jestli mám nárok na mateřskou. Nikdo mě ted na HPP nevezme spíš si založím OSVČ jelikož pracuji pro více firem. A tak se chci zeptat někde jsem četla že manžel může mít mateřskou a rodičák za mě s tím že já bych byla doma. Jde mi i o to mít rodičák na minimální dobu tedy ty 2 roky. Je to možné?

Reklama

Reakce:

Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 11.04.18 14:07

Ahoj, taky mě to zajímá :lol: já vysokou ukončila a už jsme měsíc zaměstnaná (před tím jen brigády). Chceme s přítelem rodinu co nejdříve doufám, že už se zadařilo, jen nechci nic zakřiknout. Sice práci mám, ale četla jsme, že musí být odpracovaný určitý počet dní a ten by mi nevycházel:/

rozand
Ukecaná baba ;) 2331 příspěvků 11.04.18 14:12

Pokud by manžel chtěl žádat o PPM, má nárok až od 7. týdne po narození, ale nesmí dál pracovat na smlouvu, na kterou teď pracuje. Může mít jinou práci (nebo jinou smlouvu, pokud je jeho zaměstnavatel ochotný to takhle obcházet), jinak ne. Rodičák si můžeš zvolit přes něj.

Platil ti nějaký zaměstnavatel sociální pojištění? Musíš mít 270 dní nemocenského pojištění za poslední dva roky, jinak nárok na mateřskou nemáš.

rozand
Ukecaná baba ;) 2331 příspěvků 11.04.18 14:12
@Anonymní píše: