Reklama

Mateřská - stále jsem vedena jako student

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

me-ow
Povídálka 30 příspěvků 12.08.18 17:31
Mateřská - stále jsem vedena jako student

Zdravím,

otěhotněla jsem a momentálně jsem ve 3. měsíci. Zatím jsem stále vedena jako student a hádám, že cca do konce září tak budu vedena. Jenže pak zruším studium, aby se mi neodečítali dny na VŠ - mám nárok na mateřskou? Dle doktorky na mateřskou mám jít na nový rok +- :) Jak se to tam tedy počítá?

děkuji

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:

vonajebohyne
Echt Kelišová 9526 příspěvků 12.08.18 17:33

@me-ow Pokud jsi nepracovala a nemaji ti z ceho vypocitat PPM, nastoupis dnem porodu na RD.

rozand
Ukecaná baba ;) 2358 příspěvků 12.08.18 17:42

@vonajebohyne Ne, na rodičovskou dovolenou nenastoupí (to je volno, během kterého zaměstnavatel drží místo), jen začne čerpat rodičovský příšpěvek.

Kriss Tina
Závislačka 4734 příspěvků 12.08.18 17:54

Z čeho by ti tu mateřskou počítali? Až porodíš dostaneš rodičovský příspěvek :mavam:

me-ow
Povídálka 30 příspěvků 12.08.18 18:18

Díky moc .. Vím, že tu někdo kdysi psal, že pokud je student, nějaký nárok tam je :) Každopádně nevadí, zůstane to tak, jak se plánovalo a na mateřskou půjde otec potom :) .

@rozand Čerpat teda mohu začít až po porodu, že? Stačí si o to zažádat měsíc před nebo dříve?
Popř. u otce to stačí tak, i když půjde na mateřskou až po šestineděli? Dříve stejně nemůže dle netu

Litta
Extra třída :D 13409 příspěvků 12.08.18 18:33

@me-ow Nárok pro studentku je pouze v případě, že si po škole najde práci a s trvajícím pracovním poměrem (případně v ochranné lhůtě) na mateřskou nastoupí. Pak se totiž do započítané odpracované doby počítá i to úspěšně(!) dokončené studium. Jinak to pro tebe neplatí, mateřská se tě netýká a bude se tě týkat jen rodičovský příspěvek.

Litta
Extra třída :D 13409 příspěvků 12.08.18 18:34