Od čeho se odvíjí množství mateřského mléka?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

ake
Kecalka 141 příspěvků 10.01.18 14:10
Množství mateřského mléka

Zajímalo by mě od čeho se odvíjí množství mateřského mléka. Tedy nezajímá mě složitá definice správného příjmu potravy, jako spíše jestli to souvisí s tělesnou stavbou ženy. Jestli třeba ženská „krev a mlíko“ bude mít více mléka než žena, která je „kost a kůže“? Anebo to prostě závisí na množství dětí, které se ji má narodit? A čím to je, že někdo má tak velký nadbytek že může ještě kojit cizí děti?

Reklama

Reakce:

Katchie 77
Ukecaná baba ;) 1098 příspěvků 10.01.18 14:18

Ahoj, nejsem na to odborník, jen máma tří dětí. Můj názor je, že platí pravidlo poptávka X nabídka… jde jen o to na začátku často přikládat a kojit na požádání. Podle mne neexistuje nedostatek mléka nebo slabé mléko, leda tak ze zdravotních důvodů.
Chce to lásku a trpělivost… Rodila jsem všechny 3 děti císařem a kojila do dobrovolného odstavení.

Tiger-lily
Vesmírná mluvilka 32861 příspěvků 10 inzerátů 10.01.18 14:19

S typem postavy a velikostí prsou množství mléka nesouvisí ani trochu. Nejvíce se odvíjí od funkce a velikosti mléčné žlázy. Dále je pro velké množství mléka důležitý velký odběr - tj. čím více mléka dítě vypije, odsaji atd. tím více se ho vytvoří. A také množství ovlivňuje celkový zdravotní a psychický stav, kvalita stravy.

Apaji
Kelišová 5200 příspěvků 10.01.18 14:19

Hm, moje teta měla a má hrudník jako hubený chlapec - opravdu prsa žádná. A mohla dělat kojnou celé porodnici u obou dětí :think: Moje matka s nadváhou a většími ňadry mě kojit nemohla - řvala jsem hladem. Sourozence nemám.

Opravdu to bude asi na stavbě mléčných žláz, jak vysoká je hladina hormonů, částečně na stavbě a tvaru bradavek a ano i na množství přijímaných tekutin.