Mohou tablety vlákniny způsobovat nadýmání?

Anonymní
21.3.21 07:58

Mohou tablety vlákniny způsobovat nadýmání?

Zdravím všechny,

chci se zeptat, zda někdo nemá zkušenost, že mohou tablety s vlákninu způsobovat nadýmání?

Na kalorických tabulkách jsem zjistila, že mi chybí vláknina a chtěla jsem ji doplnit. Začala jsem polykat kapse Dr. Popov probio s vlákninu, ale mám pocit, že od té doby se mi zhoršilo nadýmání.

Máte někdo podobnou zkušenost? Vlaknina by měla trávicímu procesu pomáhat, ne? (S vyprazdňováním jako takovým jsem neměla problémy ani předtím, ani teď).

Díky za zkušenosti. Je to dost nepříjemné. :?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
4422
21.3.21 08:08
@Anonymní píše:
Zdravím všechny,

chci se zeptat, zda někdo nemá zkušenost, že mohou tablety s vlákninu způsobovat nadýmání?

Na kalorických tabulkách jsem zjistila, že mi chybí vláknina a chtěla jsem ji doplnit. Začala jsem polykat kapse Dr. Popov probio s vlákninu, ale mám pocit, že od té doby se mi zhoršilo nadýmání.

Máte někdo podobnou zkušenost? Vlaknina by měla trávicímu procesu pomáhat, ne? (S vyprazdňováním jako takovým jsem neměla problémy ani předtím, ani teď).

Díky za zkušenosti. Je to dost nepříjemné. :?

Mě vláknina v podobě doplňků výživy nevyhovuje. Snažím se ji jíst v potravinách. Ale nijak to nedramatizuju. Kamarádka si ale nemůže vynachválit Psyllium. Nevím teda, jestli to není taky jen obyčejná vláknina, a le říká, že jí to vyhovuje víc. Já to nezkoušela.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1408
21.3.21 08:58
@Anonymní píše:
Zdravím všechny,

chci se zeptat, zda někdo nemá zkušenost, že mohou tablety s vlákninu způsobovat nadýmání?

Na kalorických tabulkách jsem zjistila, že mi chybí vláknina a chtěla jsem ji doplnit. Začala jsem polykat kapse Dr. Popov probio s vlákninu, ale mám pocit, že od té doby se mi zhoršilo nadýmání.

Máte někdo podobnou zkušenost? Vlaknina by měla trávicímu procesu pomáhat, ne? (S vyprazdňováním jako takovým jsem neměla problémy ani předtím, ani teď).

Díky za zkušenosti. Je to dost nepříjemné. :?

K vláknině musiš opravdu poctivě dodržovat pitný režim jinak se dostaví nadýmání a zácpa. Zkus se prolít vodou a uvidíš :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2436
21.3.21 09:11

Urcite hodne vlakniny nadyma, navic, pokud jsi mela do ted nejaky deficit, telo si na to musi trochu zvyknout…ja treba pouzivam cekankovy sirup, 2 lzicky v podstate nahradi denni prijem vlakniny, ale na zacatku jsem mivala i bolesti bricha a nafoukla jak balon…bud chvili vydrzis, nebo treba zkus snizit davku

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
31312
21.3.21 09:24

Rozhodně, nadýmání je příznak předávkování vlákninou. Navíc pozor na to, není vláknina, jako vláknina. Psyllium neno čekankový sirup je jen jeden druh (rozpustná vláknina), je třeba přijímat dostatek vlákniny ve stravě, aby všechno fungovalo. A hodně pít, jinak celkem reálně hrozí zácpa.
Zde vysvětlen rozdíl rozpustná vs nerozpustná https://www.stobklub.cz/…na-vlaknina/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2943
21.3.21 09:26

Ja treba nemuzu ovesne vlocky, staci mi snist i male mnozstvi a mam neskutecny krece a bricho mi div nepraskne, jiny zdroje vlakniny mi to ale nedelaji, tak zkus tablety vymenit za neco jineho

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
21.3.21 09:38

Holky, díky všem za odpovědi. Uklidnily jste mě, že jsem si problém nevsugerovala.

K tabletám jsem pila podle návodu, ale zkusím tekutiny ještě přidat.

Předávkovaná bych snad být neměla, i když polykám ty tablety, stále jsem podle tabulek v deficitu. Ale dočetla jsem se, že tělo si na vyšší příjem vlákniny musí zvyknout. Dám tomu ještě pár dní a pokud bude problém pokračovat, tablety vysadím.

Ten čekankový sirup je dobrý nápad. Používám ho na slazení, Tak se můžu zaměřit na to, abych ho využila i jako zdroj vlákniny. Ten mi nic nedělá. :palec:

  • Citovat
  • Nahlásit
2436
21.3.21 09:43
@Anonymní píše:
Holky, díky všem za odpovědi. Uklidnily jste mě, že jsem si problém nevsugerovala.

K tabletám jsem pila podle návodu, ale zkusím tekutiny ještě přidat.

Předávkovaná bych snad být neměla, i když polykám ty tablety, stále jsem podle tabulek v deficitu. Ale dočetla jsem se, že tělo si na vyšší příjem vlákniny musí zvyknout. Dám tomu ještě pár dní a pokud bude problém pokračovat, tablety vysadím.

Ten čekankový sirup je dobrý nápad. Používám ho na slazení, Tak se můžu zaměřit na to, abych ho využila i jako zdroj vlákniny. Ten mi nic nedělá. :palec:

No jestli ten cekankovy sirup uz pouzivas, tak to je hodne vlakniny a jestli k tomu jeste beres dalsi vlakninu, tak uz toho prave treba muzes mit moc :think:…ja pouzivala 2 lzicky denne do kafe a je to tak akorat..podle kalorickych tabulek to byl presne ten denni prijem a plus jeste ovoce zelenina, tak jsem byla kolikrat hodne pres limit

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat