Může se dítě předávkovat vitamínem C?

95
17.2.16 14:52

může se dítě předávkovat vitamínem C

Ahoj holky, malému budou v květnu 3 roky, nevím jak se mrška dostal k celaskonu, nicméně donesl prázdnou skleničku od cucacího vitamínu C, vůbec nevím kolik tam bylo, může mu ztoho něco být?
Díky Lucka

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

18148
17.2.16 14:56

@llucika Zavolj si na toxikologickou linku, tam ti reknou opravdu relevantni informace. http://www.tis-cz.cz/

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1830
17.2.16 14:58

@llucika Ahoj, vitamínem C se dá předávkovat velmi těžko, stačí dát hodně pít, vylučuje se močí. Pro klid duše můžete zavolat dětské dr., ale podle mě by se nic stát nemělo ;) Horší by to bylo s vitamíny rozpustnými v tucích A, D apod.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2668
17.2.16 15:02

Z principu by to nemělo být nic strašného, nadbytek vit C tělo neukládá, ale vylučuje močí. Telefonicky se porad, ale nebala bych se. Dala bych vyšší příjem vody.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5471
17.2.16 15:09

Vyloučí se močí, při extravyšších dávkách může nastat průjem. Víc by se nemělo stát.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3399
17.2.16 15:12

Vitamin C je neškodný, hodně pít, vyloučí se z těla ven.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
792
17.2.16 15:21

Ja nam tak lecim počínající nachlazení, trochu predavkuju ceckem..a jak to funguje :kytka: cecka bych se nebala

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
1170
17.2.16 15:26

Pokud ho bylo hodně, tak se může osypat, mít průjem, popřípadě se poblinkat, ale nic vážného by se stát nemělo. Teoreticky se s ním předávkovat nedá, vylučuje se, ale pokud je momentální dávka vysoká, tak to nestihne tělo vyloučit tak rychle, proto může i tak nastat nějaká reakce, to třeba i když se přecpe pomerančema nebo mandarinkama, ale nic nebezpečného to není. ;-)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
8115
17.2.16 15:36

Nedá, na krabičce co máme my je napsáno, že při předávkování může dojít k průjmu nebo koprivce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
95
17.2.16 15:37
@iizabela píše:
Ja nam tak lecim počínající nachlazení, trochu predavkuju ceckem..a jak to funguje :kytka: cecka bych se nebala

@iizabela to já jim teď v chřipkovém období dávám každý den dvě ty cucací tablety ale já toho jím taky víc a ikdyž jsem lehce nachlazená, taky to u mě zabírá, a skvěle pomáhá na nachlazení zinek.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
95
17.2.16 15:39

Zjistila jsem to ve 14 hod. a zatím se nic neděje, ale mohlo tam být pár tabletek, ale fakt nevím, tak uvidím. Jinak moc díky za komenty, trochu jste mě uklidnily, tady vždy najdu radu, díky :mavam:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5471
17.2.16 17:07

Tak já jím denně 2 tisíce miligramů a nic mi není. Ale jsem dospělá. Jen se to nyní zatajuje, jak je C potřebné a léčivé - když jsem byla na fakultě, byla doporučená denní dávka pro dospělého 100 mg, nyní je to podle EU jen 60 mg :zed:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3423
17.2.16 19:09

Ne, nemůže se nic vážného stát, max. průjem nebo kopřivka.
Při počínající nemoci užívám několik tisíc mg a nemám ani ten průjem.
Tzv. DDD je hodně podceněná.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
44364
17.2.16 19:13

Může mít průjem. Kdysi jsem dávala dětem sypký vit C, když byly nemocné a obě na to takhle reagovaly a to jsem dávala ty nejmenší dávky. Ale tam je dost koncentrované. Zkusila bych zavolat doktorce, ale nic strašného by se stát nemělo

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama