Na kolik vyjde měsíčně provoz staršího auta?

937
17.9.20 15:55

Na kolik vyjde měsíčně provoz staršího auta ?

Když nepočítám koupi a nějaké vstupní investice a benzín samozřejmě, tak na kolik vyjde „provoz“ auta řekněme levnějšího max do 50 tis, spíš méně? Zajímá mě to včetně poplatků, pojistek atd… vím, že se to liší i od toho kolik má najeto, v jakém je stavu atd…

Ale zajímá mě to fakt orientačně. Kvuli (nejen) koronaviru mám možnost od roku 2021 v rámci firmy změnit práci za lepší, ale bohužel to obnáší cca 1× jízdu týdně tam a zpět cca 300 km celkem. Někdy více a někdy méně. Jinak bych max auto využívala vyjimečně na větší nákupy atd…ales spís by krom té jedné jízdy celý víkend stálo.

Tak mě zajímá kromě benzínu na kolik to vyjde, když sečtu měsíční platby + třeba jednorázové roční pojistky atd a vydělím 12 měsíci, tak na kolik to auto vyjde?

Případně co vše se vůbec platí atd

poznámka- auto mě zaměstnavatel nezaplatí atd… musela bych si zajistit já sama vše a proto se ptám na kolik to vyjde měsíčně a zda o tom uvažovat…

děkuji za diskuzi k tématu

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
7288
17.9.20 16:11

Tak mě loni starý auto stálo asi dva tisíce měsíčně a to v tom nebyl benzín. Počítám pojistku, technickou a opravy. Do toho ještě dva tisíce půjčka na ten škopek. Takže jsem ho letos prodala, teď platím taky čtyři tisíce měsíčně, ale mám nový auto a nemusím se bát, že se mi cestou někde vys.ere.
Ale je to kus od kusu, předtím jsem měla starší auto, na který jsem tři roky nemusela sáhnout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16722
17.9.20 16:12

No koukni na ceny povinného. tam záleží na autě, stáří, a co si navymyslis. Můžeš ho mít za 2 tisíce nebo taky třeba 5, 6. Když nenapíšeš značku, tak je to plácání do vody. Stejně tak potom i třeba náhradní díly. Ale počítej, že se +- každý rok mění olej+ filtr. A taky záleží, jak budeš mít drahého automechanika.

Pak ještě dálniční známka, jestli budeš potřebovat. Má rok je myslím za 1500.

Doporučuji někoho, kdo tomu rozumí. Kdo ti poradí levné auto na díly a má představu.

Ataky pocitej, že do starého musíš na začátku nasypat nějaké peníze a udělat základní věci, vyměnit filtry, projít to. Opravit nedostatky. Jo a ještě jsem zapomněla na zimní a letní gumy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4746
17.9.20 16:40

Měsíčně mě auto rv 2004, 1.6, stojí 1500 Kč benzín ( je to dost zrout). Pojistku platím 999kc jednou za 3 měsíce. Je v tom i připojištění všech skel. Pojistka se liší dle obsahu auta, stáří, tvoje bonusy apod.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
60457
17.9.20 16:44

@V anda hele, mám pro tyto účely obyc starou jednickovou Fabii 1.2 htp, jezdím 2× týdne 400 km plus běžné projížďky ala odvoz děti do školy.. Auto mám od března, byla jsem 2× měnit ventilek na gume, takze celková investice 400 Kč.. Jen hlídám olej.. Zatím auto v klidu.. Můj chlap má autonz 2014 a tento rok do něj nacpal 40 tis na opravách.. Jezdí max 100 km měsíčně, když už ji, tak 200 :mrgreen: jinak jsem kupovala dalnicku a povinné mě vyšlo na 2500 Kč.. Toť vše

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
60457
17.9.20 16:47

@P4ja nebo ho koupit jako já, že servisu, kde dělá kámoš, po opravě, výměně provozních kapalin a po technické 😁 20 tis jsem mu dala a hurá :mrgreen:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
276
17.9.20 16:59

Tohle asi odhadnout nejde. U plečky za takovouhle cenu můžeš mít štěstí a platíš akorát výměnu oleje, technickou a pneumatiky, nebo bude odcházet pořád něco a i když ty díly budou i levný, tak se to pořád bude řešit. Já měla jedničkovou Fabii 1,2 HTP, jeden z prvních roků, co se vůbec vyráběla a než šla předloni do šrotu, tak to bylo co rok, to jedna nepojízdnost, když měla svoje dny, tak jsem musela dolejvat litry oleje, postupně se zkrátka loučilo jedno za druhým. Na dálnici jsem s tím pak už odmítala jezdit, jak se zahřála, dělalo to roztodivný věci a bezpečný mi to nepřišlo ani maličko.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
733
17.9.20 16:59

To je těžké. Počítej cca. co 3-4 roky nové gumy (zimní letní), protože i když nebudou sjete, časem ztvrdnou a kloužou i při obyčejném dešti. 1 pneu, levnější cca. 1500,–. Mám auto r. 2002, pojistka za půl roku 2700,–. Po koupi musíš nechat udělat rozvody, tipnu 8000,–. Ojíždí se brzdové destičky (ty mi manžel mění sám, takže se vejdeme do 1000,–, ale v servisu tipuji 3000,–). Jak již bylo psáno výše, po 15 tis. km výměna oleje. Opět u nás v řádu stokorun, manžel mění sám. Ze zkušeností v okolí, nejlevnější provoz mají vozy Škoda. Technická co 2 roky je teď asi za 1600,–.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
718
17.9.20 17:17

Nesla bych do toho. Budeš jezdit velké vzdálenosti, a tak mysli na bezpečnost, což v těchto starých autech bude spis jen pasivní a to kdoví jestli (koroze plechu ). Co zkusit pronájem vozu? Ano, platis každý měsíc, ale auto je nové, bezpečnější a jen do toho lejes benzin, jinak se nestarás. Nebo teda přidat peníze na ojetinu, aspoň aby byla za 100 k, a ani to není kdoví co…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
733
17.9.20 17:21

Ještě dodám, že na delší cesty se vyplatí diesel.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7972
17.9.20 17:44

To je tezky. Loni jsem porizovala zimni letni gumy, prasklo mi celni sklo, rozvody, jeste nejake drobnosti plus trchnicka, pojistka a rocni vymena oleje a filtru s prislo to docela na hodne. Ale to jsou takove celkem bezne veci i u novejsiho auta. Kdyz se nic nevysype, tak pojistka 3 tis, olej 2, technicka 2/rok.
Auto idealne od znameho nejaky drzak s minimem elektroniky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2679
17.9.20 20:12

Mám Fabii 2003 Diesel 1,4 koupenou loni za 17 tis.Za 3/4 roku najeto skoro 10000 km a kromě běžného servisu ( olej, filtry, technická) jsem ještě dala letos 5 tisíc za nový pneumatiky a asi 5000 za opravy čepů, silenblok pod motorem, nový stěrač, oprava ruční brzdy. Jezdí za 5 litrů na sto a jede jak drak :mrgreen:.Jinak tomu autu zatím nic není, tak doufám, že mu to ještě nějaký čas vydrží :) Povinné ručení je asi 3,5 /rok. Zatím se mi to auto vyplatí

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7117
18.9.20 00:32

Můžeš mít štěstí na kus a platit jen pravidelnou údržbu, může to být taky černou dírou na peníze. Jen mě zaráží, že jestli si chceš kupovat auto na takové vzdálenosti, tak to radši jezdi vlakem. Mohla by ses taky u tak levného - starého auta často bát, abys vůbec dojela zpátky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1925
18.9.20 00:55

Tak já mám na malé popojíždění malé Suzuki - 2009. Platíme pouze povinný ručení s připojištěním srážky se zvěří, vyproštěním a odtahem - 1100 měsíčně. Jinak jsem za loňský rok platila jednorázově 1600 za jednorázové hloublové čištění. To bylo vše, technická je udělaná, letňáky i zimáky máme nové. Pak máme druhé auto, dva roky nové, a tam jsou ty náklady (povinný, havarijko) měsíčně mnohem vyšší. Ale zas je na plyn, tak to obrovsky kompenzuje všechny ostatní náklady.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23454
18.9.20 01:30

To nás těžký… Já kupuju vždycky starý auta za pár šípů a krom pojistek a pohonných hmot a technicky, do toho násypu max dva tři tisíce za rok. Kolikrát ani to ne. Ale já vždycky přijdu k něčemu dobrými jak šlépěj k houslím a mám mezi kamarády kluky, co se v autech vyznají nebo jsou to přímo mechanici, vrak leccos pomůžou i za krabičku cigaret 😂 a když auto začne potřebovat nějakou větší opravu, tak letí že skály… :P co určitě poradím, tak staré levné ojeté auto kupuj jen z ověřeného zdroje (kamarádi nebo jejich příbuzenstvo), protože všichni ostatní tě oškubou a může se ti stát, že tam bude spousta „skrytých vad“… :?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama