Nárok na dovolenou po mateřské

Anonymní
26.7.20 19:29

Nárok na dovolenou po mateřské

Ráda bych se zeptala na to, jak to funguje s dovolenou. Věřím, že tady někdo tu zkušenost mít bude. Jsem učitelka, smlouvu mám na neurčito, mám tedy nárok na dovolenou 40 dní ročně, navíc mám ještě 11,5 dne staré dovolené, kterou nestihnu před mateřskou vybrat (asi mi ji odečtu, ale zbyde mi tam ta letošní, prostě zbyde 11,5 dne). Na konci srpna nastupuji na mateřskou. Ta mi končí někdy v půlce března. Pokud jsem si to dobře načetla, vyberu si po skončení mateřské zbývající dovolenou, na kterou mám nárok a pak teprve nastoupím na rodičák. Zajímá mě, jaký nárok na dovolenou mi vznikne za další rok (2021)? Vím, že rodičák se už do odpracované doby nepočítá, ale když se ti mateřskou v tom roce se zbývající dovolenou, budu mít „odpracovaných“ v tom roce 60 dní. Vznikne mi nárok na celou dovolenou nebo jen na její poměrnou část za tu dobu mateřské + čerpání staré dovolené? Nevím totiž, jestli se rodičák počítá jako „trvání poměru vůči zaměstnavateli“. Díky za konstruktivní reakce.

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

23677
26.7.20 19:53

V březnu si vybereš celou dovolenou za rok 2021. Jak se ti povedlo, že ti zbyla loňská dovolená? To u nás nehrozí. :-)
Za rok 2020 by sis měla vybrat dovolenou nyní.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13916
26.7.20 21:02

Letošní dovolenou nemusíš vybrat celou. Nech si ji klidně na vybrání po mateřské dovolené příští rok a měl by ti ještě vzniknout nárok na celou dovolenou roku 2021. Současně s čerpáním dovolené už můžeš čerpat i rodičovský příspěvek.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
359
26.7.20 21:31

@Aspera Tak to je bezva. :) Hele ono to není ani tak loňská jako předloňská, nastupovala jsem od září nově a vzniklou dovolenou nestihla vyčerpat. Pak zaměstnavatel vyžadoval dva přípravné týdny kvůli přestavbě.. No a už to bylo. Nevznikla už ale možnost tu dovolenou vyčerpat. Ta by asi mimo mateřskou nevznikla už nikdy :D