Nárok na MD nebo něco jiného?

1
31.3.21 11:51

Nárok na MD nebo něco jiného?

Ahoj,
Určitě už to tady bylo ale nejspíš neumím hledat :roll:
Chci se zeptat jestli budu mít nárok na mateřskou či něco jiného a kolik peněz by to žák přibližně bylo? Popřípadě kam zajít..
Je mi 22 a do září jsem byla studentka, jenže do práce nastupují až teď a taky jsem zjistila, ze jsem těhotná. Ale jelikož jsem od září do teď nedelala nic tal na me nejspíš neplati nějaká ochranná lhůta ci co.. a rok taky dopracovaný nemám. Přítel je zaměstnaný několik let.. snad všechno tohle info stačí.
Dekuji ta odpovědi 8)

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
7570
31.3.21 11:55

Na PPM ti to nevyjde. Musíš mít odpracovano 270 dní za poslední 2 roky, cože je cca 9 měsíců. Budeš mít nárok na rodičovský příspěvek po porodu dítěte.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3673
31.3.21 11:58

Jestli te vezmou do práce a studium mas úspěšné ukončeno, bude se ti jeho doba pocitat a budes mít nárok na ppm

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7570
31.3.21 12:00
@Elishka1 píše:
Jestli te vezmou do práce a studium mas úspěšné ukončeno, bude se ti jeho doba pocitat a budes mít nárok na ppm

To by na sebe, ale muselo navazovat ne? Ne až když se zaměstná po půl roce.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1245
31.3.21 12:02
@Elishka1 píše:
Jestli te vezmou do práce a studium mas úspěšné ukončeno, bude se ti jeho doba pocitat a budes mít nárok na ppm

A nemusela by ta práce navazovat přímo na to studium?

Jinak máš určitě nárok na rodičovský prispevek (300 tisíc celkem).

Je možnost, že by na mateřskou nastoupil přítel. Mohl by šest týdnů po porodu, ale nemohl by při tom dál pracovat na stejnou pracovní smlouvu.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7570
31.3.21 12:04
@JancaS84 píše:
To by na sebe, ale muselo navazovat ne? Ne až když se zaměstná po půl roce.