Nárok na PPM rovnou z RD

Anonymní
26.5.20 14:27

Nárok na PPM rovnou z RD

Ahoj, snad tu někdo bude vědět. Jsem na RD a momentálně ve 4. měsíci. Pomalu řeším, jak to bude dál - před prvním dítětem jsem byla studentkou a vydělávala si vedlejší samostatnou činností, platila jsem si tehdy dobrovolně nemocenské pojištění, abych měla nárok na PPM, což jsem pak měla. Přiznám se, že jsem na to teď u druhého dítěte vůbec tak dopředu nemyslela, takže si teď nic neplatím (ačkoli činnost provozují i u RD). Budu mít opět nárok na PPM, nebo půjdu s druhým dítětem rovnou na RD? Mám si někde o něco žádat, něco někde hlásit? Děkuji za případnou odpověď.

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymní
26.5.20 14:38

Pokud je žena OSVČ, pak na PPM u druhého dítěte bude mít nárok pouze tehdy, pokud by si během rodičovské platila nemocenské pojištění stejně jako před narozením prvního dítěte. Nezáleží při tom na skutečnosti, zda jste na první dítě mateřskou pobírala či nikoli. Pokud jste jako OSVČ s prvním dítětem nesplnila délku placení Nemocenského pojištění a neměla jste nárok na PPM a plánuje další dítě, zbývá vám jediné. Jedinou možností, jak dosáhnout na PPM je, že si budete platit si Nemocenské pojištění, a to alespoň 270 kalendářních dní (tedy ještě před otěhotněním). Platit si ho můžete i v době, kdy jste na rodičovské dovolené. Pouze takto budete mít nárok na PPM. Jen nezapomeňte, že v době pobírání PPM nesmíte vykonávat činnost, ze které vám nárok na PPM vznikl.

• Nahlásit
  • Citovat
40464
26.5.20 14:56

Nejsi na rodicovske dovolene, pobiras socialni davku rodicovsky prispevek. Pokud nesplnis podminku 270 dni nemocenskeho pojisteni, budes od narozeni druheho ditete opet pobirat rodicovsky prispevek.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
26.5.20 15:08
@Anonymní píše: