Navýšení antidepresiv nežádoucí účinky

Anonymní
22.7.20 22:13

navýšení antidepresiv nežádoucí účinky

Zdravím, přes tři neděle beru Citalec 10mg. Začátek byl opravdu krušný(obrovská tíseň, nespavost, průjem) nyní se NÚ celkem zklidnily, ale úzkosti ( i když mírnější) mám stále. Dr se rozhodl navýšit na 20mg. Tak by mě zajímalo, zda mám očekávat opět zhoršené NÚ? je to má první zkušenost s AD, tak jsem ze všeho trochu zmatená. Snažím se být statečná a neužívat Lexaurin, který mám jako SOS. Děkuji za vaše odpovědi

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

507
23.7.20 00:53

Proč to konzultuješ tady a ne s lékařem?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 13:42
@Anonymní píše:
Zdravím, přes tři neděle beru Citalec 10mg. Začátek byl opravdu krušný(obrovská tíseň, nespavost, průjem) nyní se NÚ celkem zklidnily, ale úzkosti ( i když mírnější) mám stále. Dr se rozhodl navýšit na 20mg. Tak by mě zajímalo, zda mám očekávat opět zhoršené NÚ? je to má první zkušenost s AD, tak jsem ze všeho trochu zmatená. Snažím se být statečná a neužívat Lexaurin, který mám jako SOS. Děkuji za vaše odpovědi

Mám to podobně jako ty. Měsíc a půl beru Citalec 10 a dnes mi doktorka navýšila na 20,jednu 10 ráno a jednu 10 odpoledne, taky se bojím nežádoucích účinků. Už jste dneska navýšila. Taky beru AD poprvé a jsem z toho nervózní.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2894
23.7.20 14:09
@Anonymní píše:
Zdravím, přes tři neděle beru Citalec 10mg. Začátek byl opravdu krušný(obrovská tíseň, nespavost, průjem) nyní se NÚ celkem zklidnily, ale úzkosti ( i když mírnější) mám stále. Dr se rozhodl navýšit na 20mg. Tak by mě zajímalo, zda mám očekávat opět zhoršené NÚ? je to má první zkušenost s AD, tak jsem ze všeho trochu zmatená. Snažím se být statečná a neužívat Lexaurin, který mám jako SOS. Děkuji za vaše odpovědi

Ahoj, já brala Citalec 10 mg jako moje první AD, měla jsem první týden šílené zhoršení úzkostí, neklid… ale pak se to zlepšilo. Dr. mi řekla, že 10 mg je placebo a navýšily jsme přes 20 mg pak na 40 mg. Ani při jednom navýšení jsem už problém neměla. Ale je to individuální vše, někdy se i při navyšování dočasně stav může zhoupnout. Držím palce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 15:11
@Lollitka píše:
Ahoj, já brala Citalec 10 mg jako moje první AD, měla jsem první týden šílené zhoršení úzkostí, neklid… ale pak se to zlepšilo. Dr. mi řekla, že 10 mg je placebo a navýšily jsme přes 20 mg pak na 40 mg. Ani při jednom navýšení jsem už problém neměla. Ale je to individuální vše, někdy se i při navyšování dočasně stav může zhoupnout. Držím palce.

A proč jsi ten Citalec, pak vyměnila? Nezabral?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
23.7.20 15:42
@Galka píše:
Mám to podobně jako ty. Měsíc a půl beru Citalec 10 a dnes mi doktorka navýšila na 20,jednu 10 ráno a jednu 10 odpoledne, taky se bojím nežádoucích účinků. Už jste dneska navýšila. Taky beru AD poprvé a jsem z toho nervózní.

Tak jsem včera i dnes přeci jen vzala lexaurin. Zkusím to zitra bez nej. Dej vědět, jak se daří tobě. Držím palce :slight_smile:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 16:13

A jak to navýšení máš, jednu tabletku ráno, nebo to máš rozdělené..ráno, odpoledne..nebo nějak jinak, ještě jsem přemýšlela, že tu tabletku přepulím a vezmu tedy celkem 15 mg a třeba po dvou dnech 20mg. Nevím, zda je to dobrý nápad? A proč jsi si musela vzít Lexaurin? Bylo ti po navýšení zlé?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2894
23.7.20 17:38
@Galka píše:
A proč jsi ten Citalec, pak vyměnila? Nezabral?

No zabral na paniky, ale ne na depresi. Já vystřídala cca 13 druhů AD + k tomu AP, stabilizátory nálady, benzáče… ale toho se neboj, já jsem takový případ, věřím, že ti Cilatec pomůže + chodíš někam na terapii? Nejlepší je obojí zkombinovat. Držím palce.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
122
23.7.20 18:09
@Anonymní píše:
Zdravím, přes tři neděle beru Citalec 10mg. Začátek byl opravdu krušný(obrovská tíseň, nespavost, průjem) nyní se NÚ celkem zklidnily, ale úzkosti ( i když mírnější) mám stále. Dr se rozhodl navýšit na 20mg. Tak by mě zajímalo, zda mám očekávat opět zhoršené NÚ? je to má první zkušenost s AD, tak jsem ze všeho trochu zmatená. Snažím se být statečná a neužívat Lexaurin, který mám jako SOS. Děkuji za vaše odpovědi

Já už při navýšení na 20mg nepocitovala zhoršení, tělo už by na látku mělo být zvyklé, myslím že to nejhorší že začátku s AD už máš za sebou, brzo by měla přijít opravdová uleva :mavam:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
23.7.20 18:22

Já měla při navýšení dávky jednodenní minizhoršení, ale tak drsný jak začátek to nebylo. Naštěstí stejně jako byly silné nežádoucí účinky, tak byly postupně i silné léčebné účinky. U AD se vyplatí nebýt poddávkovaná.

  • Nahlásit
  • Citovat
23.7.20 20:39

@Galka jedu rovnou 20mg jednou denně. Lexaurin jsem si vzala, protože na mě šel opět tetanický stav. Tak jsem měla nahnáno. Dneska mi ale na psychoterapii ukázala dechové cvičení, tak to zkusím zitra bez něj. Jinak jsem trošku unavenější( i před tím Lexaurinem) ale jiné NÚ nepociťuju. Tak snad si to brzy sedne :upside_down:jak je tobě?

Ostatním: moc děkuju za vaše zkušenosti. Uklidnilo mě to :blush:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 20:44
@Lollitka píše:
No zabral na paniky, ale ne na depresi. Já vystřídala cca 13 druhů AD + k tomu AP, stabilizátory nálady, benzáče… ale toho se neboj, já jsem takový případ, věřím, že ti Cilatec pomůže + chodíš někam na terapii? Nejlepší je obojí zkombinovat. Držím palce.

Na terapii zatím nechodím, musela jsem řešit zdravotní stav, byla jsem na operaci, tak na to nebyl prostor, ale mám to v plánu, protože nerozumím vůbec těm svým plačtivým stavům.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 21:03
@cichovalucie píše:
@Galka jedu rovnou 20mg jednou denně. Lexaurin jsem si vzala, protože na mě šel opět tetanický stav. Tak jsem měla nahnáno. Dneska mi ale na psychoterapii ukázala dechové cvičení, tak to zkusím zitra bez něj. Jinak jsem trošku unavenější( i před tím Lexaurinem) ale jiné NÚ nepociťuju. Tak snad si to brzy sedne :upside_down:jak je tobě?Ostatním: moc děkuju za vaše zkušenosti. Uklidnilo mě to :blush:

Já jsem nakonec dneska nenavýšila, měla jsem toho dnes hodně a bála jsem se toho, že bych to s navýšením nezvládla. Ale je pravda, že s tím docela bojuju, s tím strachem, zda je to navýšení správné. Vyspím se na to a uvidím, co zítra. Večer je mi vždy lépe. To je docela divné, když prášek beru ráno :nevim: Moc děkuji za reakci a držím palce, ať je jen dobře.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
23.7.20 22:06

@Galka mám to stejně, večery jsou fajn. Dopoledne nejhorší :woman_shrugging_tone3: Už se těším, až bude dobře celý den :slight_smile:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
78
23.7.20 22:29
@cichovalucie píše:
@Galka mám to stejně, večery jsou fajn. Dopoledne nejhorší :woman_shrugging_tone3: Už se těším, až bude dobře celý den :slight_smile:

Musíme věřit, že to bude brzy:blush:.Ať si můžeme užívat života.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama