Nefunkční zboží, mohu požadovat ihned vrácení peněz?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Kopretinka154
Stálice 58 příspěvků 18.03.18 20:20
Nefunkční zboží, mohu požadovat ihned vrácení peněz??

Dobrý den, chci se zeptat, kamarádka si dnes zakoupila telefon v planeo Elektro, doma ale zjistila že telefon vůbec nefunguje. Takže zítra jede zpět na prodejnu. Může požadovat ihned vrácení peněz? Ona ho nechce reklamovat, chce vrátit peníze. Má nárok na vrácení zboží do 14dnu ikdyz zboží nefunguje? Podotýkám, že telefon že nefunguje není její vinou. A pokud by ho dali na reklamaci po 30 dnech ji ho dali funkční, má právo zboží odmítnout že chce peníze? Chce odstoupit od kupní smlouvy, nechce reklamaci. :,(

Stránka:  1 2 Další »
Reakce:
 
Hrabě Dooku
Kecalka 213 příspěvků 18.03.18 20:30

To jde jenom v Kauflandu a Lidlu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mavam:

 
nozu
Extra třída :D 11751 příspěvků 18.03.18 20:33

Mohou jí vyjít vstříc a za zboží vrátit peníze a nebo ji nechsat vybrat si něco jiného. Nárok ale na to nemá, bude to jen dobrá vůle prodávajícího. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů je pouze v případě nákupu přes internet. Jen mě zaráží, že si mobil při nákupu nezkontrolovala.

 
Agneth
Ukecaná baba ;) 1309 příspěvků 18.03.18 20:35

Požadovat může, ale to je asi tak všechno. Nárok na to nemá.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 18.03.18 20:37

No na zbozi zakoupené v kamenné prodejně se 14 dní nevztahuje, ale často je to o vstřícnosti společnosti popřípadě prodejce (ne každý se s tím chce crcat)… Měla si ho nechat zapnout už na prodejně, jestli je v pořádku… Teď ho skutečně pravděpodobně pošlou na reklamaci a pokud bude ok tak peníze nedostane… Může ale reklamovat reklamaci a telefon neprevzit s tím že nesouhlasí s vyjádřením servisu… Navíc obchod jako takový o odstoupení nerozhoduje, to je na servisu… Pokud má dobrý nervi tak doporučuji bombardovat zprávami rovnou servis a ne prodejce… Radši anonym, ať někdo neřekne že doporučují takový švíky :lol:

 
MP kryska
Stálice 73 příspěvků 1 inzerát 18.03.18 20:42

Předpokládám, že kupovala zboží v kamenné prodejně. Takže na vrácení do 14 dnů nemá nárok. To se týká pouze nákupu přes internet.
Takže se jedná o reklamaci. Bude záležet na prodejci, jak se k tomu postaví a jak rychle bude schopen to vyřešit. Pokud je vada podstatná, tak může požadovat vrácení peněz. Při nepodstatné vadě může prodejce provést opravu nebo výměnu.
Jít na prodejnu s tím, že chce vrátit peníze může, ale záleží, co na to prodejce.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 18.03.18 21:21

Ahoj. Delala jsem pred mateřskou v planeu jako Admina, tudis u reklamací, takze asi takhle… nárok samozrejme nemá, jak už tady bylo psáno. Ma pouze narok na to, si říct jak chce reklamaci vyridit (oprava, vraceni penez, nový kus ) ale je pouze na rozhodnuti servisu jak se k tomu postavi. Takže když ji to opravi tak s tim nic neudělá. Jak pokud si reklamaci nepřevezme tak po urcite době si prodejna muze účtovat úschovne-to je i v reklamačním protokolu-nikdy jsme to teda nepraktikovali, ale je to tam…
Další věc je ta, že pri prodeji mobilu nebo tabletu, se dava na účtenku razitko „displej zkontrolovan“ takže to znamena ze je zboží funkční a bylo zkontrolovano. Pokud tak neučinil prodejce, mel to zákazník požadovat. To ze pak druhý den zákazník tvrdi ze on nic, uz je ohrana básnička, bohužel :think:

Prosim anonym, osobní údaj.

 
Kopretinka154
Stálice 58 příspěvků 18.03.18 21:28
@Anonymní píše:
Ahoj. Delala jsem pred mateřskou v planeu jako Admina, tudis u reklamací, takze asi takhle… nárok samozrejme nemá, jak už tady bylo psáno. Ma pouze narok na to, si říct jak chce reklamaci vyridit (oprava, vraceni penez, nový kus ) ale je pouze na rozhodnuti servisu jak se k tomu postavi. Takže když ji to opravi tak s tim nic neudělá. Jak pokud si reklamaci nepřevezme tak po urcite době si prodejna muze účtovat úschovne-to je i v reklamačním protokolu-nikdy jsme to teda nepraktikovali, ale je to tam…
Další věc je ta, že pri prodeji mobilu nebo tabletu, se dava na účtenku razitko „displej zkontrolovan“ takže to znamena ze je zboží funkční a bylo zkontrolovano. Pokud tak neučinil prodejce, mel to zákazník požadovat. To ze pak druhý den zákazník tvrdi ze on nic, uz je ohrana básnička, bohužel :think:Prosim anonym, osobní údaj.

Takže pak musí reklamovat reklamaci třikrát aby dostala zpět peníze a ne zboží? 8o :roll:

 
Cuddy
Neúnavná pisatelka 15532 příspěvků 18.03.18 21:32

@Kopretinka154 Je to trochu nelogicke. Dnes zbozi koupila, dostala vadny kus a jiz vybrany telefon nechce? Proc nechce jiny kus, ktery bude overen, ze funguje? Vadny kus muze dostat i u jineho modelu.

 
Kopretinka154
Stálice 58 příspěvků 18.03.18 21:37
@Cuddy
@Cuddy píše:
@Kopretinka154 Je to trochu nelogicke. Dnes zbozi koupila, dostala vadny kus a jiz vybrany telefon nechce? Proc nechce jiny kus, ktery bude overen, ze funguje? Vadny kus muze dostat i u jineho modelu.

Nechce už nikdy nic z planeo. :lol:

 
Marie432875
Ukecaná baba ;) 1921 příspěvků 18.03.18 21:41
@Anonymní píše:
No na zbozi zakoupené v kamenné prodejně se 14 dní nevztahuje, ale často je to o vstřícnosti společnosti popřípadě prodejce (ne každý se s tím chce crcat)… Měla si ho nechat zapnout už na prodejně, jestli je v pořádku… Teď ho skutečně pravděpodobně pošlou na reklamaci a pokud bude ok tak peníze nedostane… Může ale reklamovat reklamaci a telefon neprevzit s tím že nesouhlasí s vyjádřením servisu… Navíc obchod jako takový o odstoupení nerozhoduje, to je na servisu… Pokud má dobrý nervi tak doporučuji bombardovat zprávami rovnou servis a ne prodejce… Radši anonym, ať někdo neřekne že doporučují takový švíky :lol:

Jelikož ona uzavřela kupní smlouvu s prodejcem a ne servisem, je uplne zbytečné jakkoli,,otravovat” servis (nehledě na to, ze kontakt na servis ani nemusí dostat). Veškerou odpovědnost vůči zákazníci nese prodejce. A obchod jako takový klidne muze rozhodnout o odstoupeni od smlouvy. Jak si to dal vyřídí se servisem, je jeho věc, ne zákaznice. A reklamaci klidne muze neprevzit, ale to ji bude jaksi k ničemu - pokud si obchod bude stát na svém, nenadela vubec nic.
Pakliže budou i formální náležitosti reklamace ok, nezmuze nic ani COI. Ale! Pokud je telefon skutečně nefunkční, ma nárok na vracení peněz, jelikož to je závažná vada a pokud se taková vada projeví do 6ti mesicu od koupě, ma kupující nárok na vracení peněz. Nicméně reklamacnim řízením to pravdepodobne půj­de.

 
Káťa19
Echt Kelišová 7683 příspěvků 19 inzerátů 18.03.18 21:51

Teda ja pracovala v elektru a tusim, ze to bylo 24h na zjevne vady, tzn. pokud tel. Nevyzkousela primo v prodejne, tak druhy den okamzita vymena bez reci ;) jen at tam hned jede

 
Káťa19
Echt Kelišová 7683 příspěvků 19 inzerátů 18.03.18 21:52
@Cuddy píše:
@Kopretinka154 Je to trochu nelogicke. Dnes zbozi koupila, dostala vadny kus a jiz vybrany telefon nechce? Proc nechce jiny kus, ktery bude overen, ze funguje? Vadny kus muze dostat i u jineho modelu.

Presne tak, bohuzel mela smulu, zitra at tam jde a telefon ji vymeni nebo vrati penize

 
semisova
Zasloužilá kecalka 625 příspěvků 18.03.18 22:16

Musím říct, ze mám dobre zkušenosti u Datartu. Koupila jsem u nich na prodejně žehlicku na vlasy, doma chtela druhy den zkusit a vůbec nehřála ani světlo nesvítilo. Na prodejně se mě rovnou ptali, zda chci jinou nebo vrátit peníze. Zjistilo se, ze ten samy model už není, takže vrátili hotovost. Pak jsem tam kupovala dceři levný tablet. Doma jsme ho dali na nabíječku a po nějaké době zapnuli naskocilo logo a tím to zůstalo. Ještě ten den jsme tam je-li zpátky a vrátili sami od sebe peníze.

 
Káťa19
Echt Kelišová 7683 příspěvků 19 inzerátů 18.03.18 22:22

Jak pise @semisova je to hlavne o slusne domluve, snazila bych se domluvit a nevidim duvod, proc by to neslo ;)

Stránka:  1 2 Další »
 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Velká fotosoutěž: Fisher-Price je u konce. Kdo se může těšit na výhru?

Milé maminky, od 24. 9. 2018 do 9. 12. 2018 jste mohly přidávat fotografie... číst dále >

Konec ftalátům i salmonele. Co přináší Evropa vašemu miminku?

Slýcháte kolem sebe občas lamentování, že přivést děti do dnešního světa je... číst dále >

Články z Expres.cz

Partnerka Dvořáka ze StarDance: „Každá chyba je u nás trestanější!“

Jejich pár teď postoupil do finále, což tanečnice Lenka Nora Návorková bere... číst dále >

Ligový Expres: Ščasný ven? Proč by měl trenér Sparty odejít?

Začíná to být jako nekonečné televizní seriály. Úpadek fotbalové Sparty, tak... číst dále >

Články z Ona Dnes

Příběh Ondřeje: Chci konečně strávit Štědrý den s mámou, žena je proti

Začal advent, období, které jsem měl od dětství z celého roku nejraději.... číst dále >

Pomozte nadšené sportovkyni Natálce k bezbolestnému pohybu a nové protéze

Jednou by chtěla být veterinářkou, ze všeho nejvíc však čtrnáctiletá Natálie... číst dále >